10-vuotiaan kuukausiraha?

Vierailija

Paljonko annatte omille lapsillenne kuukausirahaa? Meillä kymmenvuotias saa 10 euroa kuussa kuukausirahaa. Tähän kuuluu oman huoneen siistinäpitäminen ja yksi muu kotityö, jonka saa itse valita listasta. Jos haluaa lisää rahaa, voi sitä hankkia tuon listan kotitöitä tekemällä. Nämä kotityöt on hinnoiteltu 0,20-2 euroa. Lisäksi jokainen numeroa 8 pienempi koenumero aiheuttaa yhden euron suuruisen loven kuukausirahaan. Vielä noita ei ole tullut yhtään.

Tällä rahalla tyttö maksaa kaiken "ylimääräisen" eli sellaiset vaatteet, joita ei tarvi, jos käy jossain koulun jälkeen kavereiden kanssa ylimääräisen puheajan (me maksetaan 15 euroa kuussa) jne.

Kommentit (3)

Vierailija

Mä annoin10 e viikossa. Ikävuosien mukaan on saanut 7 vuotiaasta asti. Lapsi osallistuu kotitöihin, mutta siitä ei makseta ylimääräistä. Läksyjen tekemättä jättämisestä on nuorempana verotettu viikkorahasta, mutta ei kokeista. Joskus menee kaikilla pieleen. Lapsi tekee kotitöitä paljon, koulussa menee hyvin ja säästössä on jo autokoulurahat ja enemmänkin. Itse on saanut päättää rahoista, toki nuorempana kysyi multa lupaa isompiin ostoksiin. On nyt jo 14 v. 

Vierailija

Meillä ei saa kuukausirahaa vaan viikkorahaa 4 euroa viikossa. Tämän saa käyttää mihin haluaa, yleensä säästää ainakin osan. Viikkorahan ansaitseminen ei edellytä mitään erityisiä toimia. Ihan lahjomattakin on hoidettava koulutyö kunnolla ja osallistuttava oman huoneen ja vähän muidenkin tilojen siistinä pitämiseen.

Vierailija

Meidän 9-vuotias tyttö saa 2 euroa viikkorahaa, ja ylimääräisillä kotitöillä voi korottaa tuota summaa. Oman huoneen siivous ja omien pyykkien vieminen narulta kaappiin kuuluu "ilmaisiin hommiin", samoin kun toisen vessan siivous yhdessä siskonsa kanssa.

Tyttö käyttää omia rahojaan usein LPS hahmoja, mutta hänellä on aina säästössä jonkun verran rahaa.

Ajattelin, että siirrymme viikkorahasta kuukausirahaan vasta sitten kun tyttö on 12-13-vuotias.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat