Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka helppo saada pääkaupunkiseudulta vuokra-asunto näillä spekseillä?

Vierailija

- 24v nainen, sinkku

- vakituinen työpaikka

- kelpaa Helsinki, Vantaa, Espoo kunhan julkisilla pääsee keskustaan kohtuullisessa ajassa

- joku 30 neliötä tai päälle

- ei lemmikkieläimiä, en tupakoi

- luottotiedot kunnossa ja varaa maksaa kohtuullinen takuuvuokra

- olen asunut vain opiskelija-asunnoissa, joten ei suositteluja edellisiltä vuokranantajilta

- olen suht asiallisen näköinen, ei ole mitään tatuointeja eikä myrkynvihreää tukkaa, näytän ehkä vähän porvarikakaralta vaikka en ole

Kuinka nopeasti arvelisitte minun saavan asunnon? Minkähintaista kannattaa odottaa? Googlettelin näitä keskusteluja siitä miten joillakin menee hirveän kauan asunnon saamiseen ja monissa näytti olevan ongelmana että kyseinen henkilö on työtön, luottotiedoton, sossu takaajana tai mies. Nämä ei kuitenkaan päde minuun, ja jollekinhan ne asunnot aina menevät, niin mietin että kuuluisinko minä kuinka helposti näihin ihmisiin. Ja kun tilanne ei edes ole se että asuntoja ei tulisi vuokrattavaksi, vaan nytkin oikotieltä löytyy useita sivuja omiin vaatimuksiin sopivia asuntoja (en ole kyllä käynyt näytöissä). Miltä teistä minun tiedot näyttää, haittaako esim. se että olen sinkku jolloin joku voi kuvitella että minusta ei saa pitkäaikaista vuokralaista yksiöön jos kuitenkin alan seurustella.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Helppo jos et aivan ydinkeskustaan halua asumaan. Ydinkeskustasta kenellä tahansa on vaikeuksia saada asuntoa.

Vierailija

Helppo. Laita Hesariin ilmoitus,että etit kämppää. Meillä on kaks kertaa ollu (tosin etittiin kaksiota) ja saatiin molemmilla kerroilla 20+ vastausta. Kaikki ei halua laittaa vuokrailmoitusta julkiseksi, että pystyy vähän tarkemmin valikoimaan että kelle sitä omistamaansa asuntoa tarjoaa.

Vierailija

Tuut yllättyyn, ei ole niin helppoo.