Pomo ei pysy aikatauluissa eikä lupauksissa, onko tämän kanssa vain elettävä?

Vierailija

On siis yrittäjä itse, joten ei ole pomoa hänellä. Ärsyttää, kun lupailee. Ei todellakaan tee pitkää päivää, vaan päinvastoin, hoitaa kaikki omat asiansa myös työpaikalla. se on oma asiansa, koska yritys on hänen. Sekin on oma asiansa, että lörpöttelee ihmisten kanssa - kai se on markkinointia, mutta ne ovat aina se samat, joiden kanssa lörpöttelee - ja sitten valittaa toisten puheliaisuutta, vaikka itse sitä keskustelua johtaa. Olen monta kertaa kuullut. Se ei ole oma asiansa, että minä joudun odottamaan töitä vailla mitään tekemistä ja sitten tekemään kahden päivän työt kahdessa tunnissa. Kun on monta projektia, joissa en pääse eteenpäin itsenäisesti, koska pomo itse antaa mulle ne työt. Olen ns. viimeistelijä projekteissa. Erityisesti se ei ole ok, että syyttelee näistä meidän jatkuvista viivästelyistä minua. Sattumalta sain kuulla tämän.

Onko kellään muulla samanlaista? Nyt on luvannut tällä viikolla valmiiksi kolme projektia, joista yhtä ei ole edes aloittanut. Se tietää sitä, että saan perjantaina olla varmaan yöhön asti töissä. Tai sitten taas menee niin, että kertoo kuinka kyllä hän sai sen ajoissa valmiiksi, mutta kun "Lissu" (olen muuttanut nimeni) ei ehtinyt tehdä. Yhden kimppuun pääsen huomenna, tänään jouduin odottelmaan iltapäivään kun hän lörpötteli kavereidensa - eikun anteeksi, hoiti pr-hommia yhteistyökumppaneiden kanssa. (Mm. haukkuivat yhdessä yhden naispuolisen johtajan, lempiaiheitaan saman kanssa). 

Kommentit (7)

Vierailija

Ei se tuosta muutu... jos firma aina selviää tuollaisista tilanteista sinun (ja jonkun muun työntekijän) ansiosta. Olisiko sinun mahdollista vaihtaa työpaikkaa? 

Vierailija

Tällä alalla työt on kiven takana. Vaihtaisin jo senkin takia, että nykyään työmatka on aika pitkä, jos jotain vain löytyisi lähempää. Miehellä on 2 km työmatka ja tykätään nykyisestä asunnosta, joten ei haluta toistaiseksi muuttaa lähemmäksi. 

En ole äitiysloman sijainen, olen vakkari. 

Vielä yksi asia tuli mieleen. Ei taida olla luvallista äänittää mitä pomo sanoo? Antaa ohjeta, että ei tehdä näin tai tehdään näin. Sitten käy kuten eilen, että et ole noudattanut ohjeitani. Sorry, mutta itse käskit oikaista asiassa. En halua alaa kertoa, ettei tunnisteta. Mutta otan kaukaa haetun esimerkin, jos oltaisiin vaikka ompelualalla. Pomo sanoo, käytä sitä halvempaa kangasta, ei me ehditä odottaa sitä uudempaa ja lähetä asiakkaalle sellaisenaan. Sitten muutaman viikon kuluttua kysyy, mikset ole käyttänyt tässä tätä kangasta, mikä suunnitelmassa oli. Äärimmäisen taitava syyttämään omista mokistaan muita, asiassa kuin asiassa. Ei ainoastaan minua, vaan yhteistyökumppaneita. Vaikka niin, että tilaa ihan itse kukkakuvioista kangasta ja sitten syyttää toimittajaa, kun ei tullut ruutukuvioista. Ompeluala ei ole lähelläkään alaamme, mutta tämä muistuttaa sitä hänen toimintatapaansa. 

Eilen oli tilanne, että meiltä puuttui "kangas" kokonaan. Minulle alkoi nalkuttaa, että sitä ei ole toimitettu, mikset ole pyytänyt. Anteeksi, mutta minulle ei ole edes kerrottu, että projektia on laajennettu "housuista takkiin". 

Vierailija

Kenelle sä ajattelit sen nauhoituksen esittää? Meinaan sen sun yrittäjäpomon yläpuolella ei tosiaan ole ketään. Siksi se todellakin voi toimia noin ja jos se ei sulle sovi, niin eikun uutta työpaikkaa etsimään. Voit toki kieltäytyä ylitöistä perjantaina ja saat varmasti palkan tältä päivältäkin. Jos sit löytyy joku, jolle joustava työaika sopii paremmin niin sehän on hyvä kaikille osapuolille.

Vierailija

Kuule, älä ala tehdä mitään ilmaista ylityötä. Sano hyvissä ajoin pomolle, että tuo tilaus ei valmistu ajoissa, jos en saa sitä tehtäväksi xx:n mennessä. Sinä ET jää ylitöihin vain siksi, että pomosi ei saa omaa työtänsä tehtyä ajoissa. 

Jos pomosi on tuommoinen paskapää, että syyttelee omista tekemättä jättämisistään tai vääristä ohjeistaan muita, anna syytellä. Voit - jos kuulet rutkutuksia itse suoraan ja salakuuntelematta - huomauttaa, että se tilaus viivästyi kyllä vain ja ainoastaan siksi, että sinä et saanut sitä tehdyksi minulle viimeisteltäväksi ajoissa. Tätä tietenkään et asiakkaisen aikana sano, pomon nolaamisesta harvoin seuraa mitään hyvää...

Mutta siis: niin kauan kuin jäät iltaisin ilmaiseksi paikkaamaan päivällä tekemättä jätettyjä töitä, SINÄ mahdollistat pomollesi tuon huonon aikatauluttamisen.

Vierailija

Pyydä jatkossa ohjeet kirjallisesti sähköpostiin. Tai jos et mitenkään saa pomolta ohjeita meilillä, kirjoita hänelle s-posti tyyliin: "kuten äsken kerroit, teen siis projektin x käyttäen takkiin kukallista kangasta ja kultaiset napit; ei alaosaa. Ilmoitathan, jos tulee muutoksia, muuten menen tällä ohjeistuksella."

Vierailija

Ap täällä taas moi. 

En tee ilmaista työtä, saan toki pitää saldot vapaana ja esimiehen määräämät ylityöt lain mukaan. Rahana en tosin saa. 

Tässä työpaikassa on paljon hyviä puolia, kuten se, että palkka tulee aikanaan aina ja oikein, TESsiä kyllä noudatetaan ja pomo itse joskus jopa komentaa kahvitauolle. Palkka on tosin pienempi kuin ehkä vastaavasta työstä isoissa firmoissa ja työsuhde-edut vähäiset, mutta mielestäni tämä muutoin lain mukaan toimiminen 

Itse olen vain tyyppi, joka ei koskaan myöhästy mistään ja minua stressaa se, että deadlineja ei noudateta. Varsinkin, kun ne menee minun syykseni. Tämä on pientä moneen muuhun verrattuna, tiedän kyllä millaisia ongelmia joillakin on ja olen itsekin ollut työpaikassa, missä esim. palkka tulee milloin sattuu. 

6: Juuri tuon tyyppisiä ideoita tällä viestillä hainkin. Mutta valitettavasti tuo sähköpostisysteemi ei toimi, sillä hän on laiska käyttämään sähköpostia. Soittelee asiakkaile ja yhteistyökumppaneillekin mieluummin - ehkä juuri siksi, ettei kirjallista dokumenttia jää. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat