Juu, omaa lasta tulee kyllä rakastamaan. Mutta mitä jos ei HALUA elämäänsä uutta ihmistä rakastettavaksi?

Vierailija

(Ja hoidettavaksi. Ja elätettäväksi.)

Ja jos ei arvosta rakastamista niin paljon, että olisi sen vuoksi valmis luopumaan nykyisestä elämästään?

Kannattaako silti hankkia lapsi?

Tuntuu, että monet ihmiset ovat valmiita tekemään melkein mitä tahansa rakkauden vuoksi.

Kommentit (11)

Vierailija

Joopa joo. Huomaa, että palstavela on herännyt päiväuniltaan.

Kuule, ei lapsia hankita, jotta olisi joku, jota rakastaa. Kyllä useimmilla on myös se puoliso, vanhemmat, ystäviä jne.

Lapsia hankitaan sisäisestä pakosta ja tarpeesta. Lisääntymisvietti on eläinkunnan selviytymisen ehto. Lapsia hankitaan myös, koska halutaan elämään lisää kokemuksia, täyteläisyyttä, merkityksellisyyttä lisää.

Tietenkään kenenkään ei ole PAKKO hankkia lapsia. Death and taxes, my friend...

Mutta lapsellista kuvitella, että olet sen vuoksi jotenkin spesiaali ja parempi, että et uskalla tai halua muuttaa elämäntyyliäsi tai et ole lapsirakas. 

Vierailija

Ei se ole mikään selviö että omaa lastaan rakastaisi. On paljon vanhempia jotka eivät rakasta.

Jos et halua hankkia lasta, älä hanki. Paljon parempi niin päin kuin hankkia ja katua tai hankkia ja roikottaa mukana elämän kulissina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lasta ei hankita koska se kannattaa vaan siksi että halutaan! Jos et halua, älä hanki! Yksinkertaista?

Näin. Jos et halua lasta, älä hanki lasta. Missä ongelma?

Vierailija

Min olen ei-toivottu lapsi. Kai minun pitäisi olla kiitollinen, että saan elää, mutta enpä koe, että minua olisi rakastettu ja aina minulle on oltu ankaria, vaikka en suurempiin hölmöilyihin olekaan syyllistynyt. Minulta myös kiellettiin kaikki ja minä olin aina syyllinen. Sen sijaan selvästi toivottu nuorempi sisareni oli selvästi se suosikkilapsi, jolle sallittiin kaikki.  Nyt tuo nuorempi sisarenikin on kieltämässä minulta asioita, joita itse tekee. Joka tapauksessa, hankitte sitten lapsia tai että, muistakaa, että lapsi ei ole itse saanut päättää syntymästään, eikä lasta saa siitä syyttää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Keksitkö paremman syyn, kuin tehdä asioita rakkauden vuoksi?

Ööh, kyllä minä ainakin keksin. Pohjimmiltaan asioita kannattaa tehdä onnellisuuden vuoksi, ja onellisuudessa on paljon muitakin tekijöitä kuin rakkauden kokeminen. Jollekin esimerkiksi oppiminen, terveys ja itseilmaisu voivat olla jollekulle yhtä tärkeitä tai tärkeämpiä arvoja kuin rakkaus.

Oikeastaan voisi kysyä, miksi juuri rakkaus olisi ylitse muiden? Sehän on lopulta vain tunne ja vieläpä hyvin ristiriitainen tunne, sekä ilon että sydänsurujen aiheuttaja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mikään selviö että omaa lastaan rakastaisi. On paljon vanhempia jotka eivät rakasta.

Jos et halua hankkia lasta, älä hanki. Paljon parempi niin päin kuin hankkia ja katua tai hankkia ja roikottaa mukana elämän kulissina.

Samaa mieltä. Ei sitä omaa lasta välttämättä rakasta, ei vaikka hänet olisi hankittu tietoisesti eikä vahingossa. Ja se vasta raskasta onkin, jos on hankkkinut tietoisesti lapsen eikä rakastakaan häntä, ja silti täytyisi osoittaa hellyyttä ja jaksaa hoitaa häntä vuosikaudet ja olla kiinnostunut hänen asioitaan kohtaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat