Millainen ihminen ei ymmärrä sarkasmia?

Vierailija

Tuli tänään sellainen tilanne vastaan, ja oli vähän hämmentävää.

Kommentit (11)

Vierailija

Minä en tunnista välttämättä useinkaan sellaisten ihmisten harjoittamaa sarkasmia, joita en tunne. Eri juttu tutumpien kanssa.

Vältän myös itse sarkasmia tuntemattomampien kanssa, koska aika usein tulee väärinkäsityksiä muiden ottaessakin sanomani todesta.

Vierailija

Mielestäni se ei ole vielä paha, jos ei sarkasmia ymmärrä. Sitä en lähtisi ihan vieraalle kokemaan. Moni ei ymmärrä, kun me oman perheen jäsenten kanssa välillä kuittaillaan, joten pitää varoa sitäkin, ettei joku ymmärtämätön kuule, vaikka ei ole hänelle tarkoitettukaan. 

Pidän paljon pahempana niitä, jotka näkevät sarkasmia siellä, missä sitä ei ole. Eli totaalinen hölmöily kuitataan "etkö sinä sarkasmia ymmärrä". Sellainen, mikä ei ole huumoria missään muodossa, esim. kun pari naista väitti kokeilleensa housuun kakkaamista autossa, joku iltasanomien kommenteissa oli sitä mieltä, että se oli sarkasmia. Huoh. Valitettavasti myös itse en aina ota tosissani juttuja, jotka on tarkoitettu tosiksi. 

Vierailija

Kun idiootit sanovat jotain tosi tyhmää, se kuitataan sarkasmiksi. Sitä minä en ymmärrä. Itse harrastan vain älykästä huumoria.

Vierailija

Kaikissa kulttuureissa ironia - jonka alalaji sarkasmi on - ei ole niin tavallista. Siinä yksi syy ymmärtämättömyyteen. Mutta on pakko sanoa myös se, että ironia vaatii tulkitsemista, eikä sen ymmärtämättömyys ole aina kiinni vastaanottajasta, vaan se voi johtua myös siitä, että ironian tuottaja ei anna riittävästi vihjeitä siitä, että hänen sanomansa on tarkoitus tulkita ironiseksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat