Mitä tarkoittaa, kun mies haluaa omaa tilaa?

Vierailija

Olen tapaillut kolmisen kuukautta miestä, joka oli alkuun todella ihastunut ja lähes päällekäyvä. Olemme olleet yhteyksissä päivittäin, monesti useammankin kerran. Itse lämpenin hitaammin, mutta sitten kun lämpenin, mies ilmoittikin tarvitsevansa omaa tilaa. Ei halua kuitenkaan lopettaa suhdetta. Kysyin tätä suoraan. Mitä tuosta nyt päättelisi? Eikö rakastunut ihminen halua olla toisen seurassa? Eli oikeasti haluaa lopettaa suhteen, mutta ei saa sanottua? Onko joku saanut suhteen toimimaan vielä tuollaisen vetäytymisen jälkeen? Ollaan ihan aikuisia, eronneita.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei auta muu kuin kysyä mieheltä se tarkempi vastaus.

Liian käytännöllistä. Mukavampaa märehtiä ja tehdä naurettavia oletuksia av-palstalla.

Vierailija

Onko jollakin oikeasti suhde toiminut tuollaisen kuminauhailun jälkeen? Itse en kyllä ole kovin kauan valmis odottelemaan, koska mielestäni tuo on aika inhottavasti tehty. Mies kyllä pyysi anteeksi, mutta silti haluaa nyt sitä omaa tilaa toistaiseksi. Ja tosiaan nyt annan sitä, mutta voi olla, että pian tilaa tulee tosi paljon.

Vierailija

Samaa mitä se naisillakin tarkoittaa. "Mua ahdistaa, tarvin tilaa, en tiiä mitä haluun."

Itse olen miehenä sellainen, että kun nainen kiinnostunut ja osoittaa sen, niin en oikein lämpene. Olen muutenkin hidas ihastumaan. Ihastun vasta sitten kun nainen lopettaa pommittamisen, mutta sitten kun nainen kiinnostuu uudestaan, menee taas omat fiiliket. Eli haluan kai sen mitä ei voi saada

Vierailija

"Eikö rakastunut ihminen halua olla toisen seurassa? Eli oikeasti haluaa lopettaa suhteen, mutta ei saa sanottua?"

Ei tämä ole monelle enää noin helppoa kun on erojakin takana. Monella on jäänyt aiemmista kokemuksista sitoutumisen ja hylätyksi tulemisen pelkoja esimerkiksi, mitkä pistävät tempoilemaan tilassa jossa ei oikein tiedä mitä haluaa. 

Itsellä omakohtainen kokemus. Erosta oli jo vuosia, ja halusin parisuhteen, mutta sitten kun sellainen alkoi tapailusta ja seksistä syventyä, alkoikin hitosti ahdistaa. En edes itse alkuun tiennyt mikä on, että johtuuko se kumppanista, vain onko jotain ikäkausikriisiä, vai mitä hittoa. Ahdisti vaan ja teki mieli ottaa etäisyyttä, vaikka samaan aikaan pelotti että menetän miehen. Lopulta tajusin että mulla se johtui siitä, kun exä oli erittäin pahasti satuttanut minua, niin en enää meinannut uskaltaa päästää ketään niin sydämeeni, että hänellä olisi valta satuttaa niin syvältä. Kyllä siinä vuoden verran ainakin meni tuossa oman tilan kaipuussa, ja sitten aloin uskaltaa taas lähentyä ja luottaa.

Vierailija

"Eikö rakastunut ihminen halua olla toisen seurassa?"

Kyllä ja ei. Välillä vaan kaipaa omaa tilaa. Olithan itsekin vähän hitaampi lämpiämään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä vuoden verran ainakin meni tuossa oman tilan kaipuussa, ja sitten aloin uskaltaa taas lähentyä ja luottaa.

Odottiko se mies sua vuoden? 

Olen rakastunut, kyllä. Mutta ei se vuotta kestä ilman kunnon vastakaikua. Voi miksi ihmiset tekevät itse tahallaan elämästään vaikeaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko jollakin oikeasti suhde toiminut tuollaisen kuminauhailun jälkeen? Itse en kyllä ole kovin kauan valmis odottelemaan, koska mielestäni tuo on aika inhottavasti tehty. Mies kyllä pyysi anteeksi, mutta silti haluaa nyt sitä omaa tilaa toistaiseksi. Ja tosiaan nyt annan sitä, mutta voi olla, että pian tilaa tulee tosi paljon.

Olen itse aina ollut tuollainen oman tilan tarvitsija ja jouduin tätä alussa kovasti selittämään silloiselle poikaystävälleni, nykyiselle miehelleni. Nyt olemme  olleet 17 v. varsin onnellisesti yhdessä, 14 v. hääpäivä oli äskettäin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä vuoden verran ainakin meni tuossa oman tilan kaipuussa, ja sitten aloin uskaltaa taas lähentyä ja luottaa.

Odottiko se mies sua vuoden? 

Olen rakastunut, kyllä. Mutta ei se vuotta kestä ilman kunnon vastakaikua. Voi miksi ihmiset tekevät itse tahallaan elämästään vaikeaa?

Odotti kyllä. Välillä oltiin ihan vaan ystäviäkin, ilman mitään seurustelua, koska minua ahdisti ajatus sitoutumisesta ja seurustelusta. Sanoin miehelle, että en ole varma haluanko enää koskaan vakiparisuhdetta. Mutta mies vaan totesi että ollaan ystäviä sitten vaan. Soiteltiin välillä, mutta olin minä kuukauden niinkin etten vastannut edes puhelimeen. Jälkeenpäin mies on sanonut, että olisi odottanut vaikka 10 vuotta koska kuulemma heti tavattuaan tunsi että tämä on se mun nainen, ja että jos tätä en saa, ei maailmassa ole minulle ketään joka kiinnostaisi. Ei olisi kyllä kovin moni odottanut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jaa että menit jo syyllistämään miestä siitä, että hän ei tunne niin kuin sä haluat hänen tuntevan. Anna miehen olla, kyllä varmaan itsellänikin viilenisi tunteet tuollaista naista kohtaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat