Vakipaikka meni taas sivusuun..harmittaa

Ikuinen sijainen

Miten ujo ihminen onnistuu haastattelussa? Olen ihan onneton kyseisissä tilanteissa, kun neljä ihmistä kyselee vaikeita ja minä maailman vähäsanaisin yritän kehua itseäni :P Pahimpia kysymyksiä ovat ns. "hömppäkysymykset" ja kysymykset joihin on itsestään selvä vastaus. Joidenkin kysymysten kohdalla taas vaan miettii, apua ne oottaa et vastaan jotain, apua aika kuluu..nyt sanon jotain äkkiä...!

Tänä vuonna olen jo kahteen kertaan hakenut vakipaikkaa, mutta aina sen on saanut sanavalmis työntekijä, jolla vähemmän työkokemusta ja lyhyempi aika valmistumisesta Dx
Miksi oi miksi en onnistu.

Kommentit (9)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kenties voisit harjoitella vaikka ystävän kanssa työhaastattelutilannetta.? Ystävä voisi kysellä ja antaa vinkkejä

Harjoittelen yleensä miehen kanssa ja mietitään tarkkaan erilaisia kysymyksiä vastauksineen mitä saattavat kysyä. Myös työkavereilta on tullut kysyttyä vinkkejä :/

Vierailija

Paikan saamiseen vaikuttavat yllättävän paljon muut seikat, kuin "hyvät" vastaukset kysymyksiin. Kätteletkö jämäkästi, puhutko kuuluvalla äänellä, katsotko muita silmiin puhuessasi ja kuunnellessasi?

Vierailija

Varmaan juuri sellaiset mitä en ole osannut kuvitella kysyttävän ja sellaiset mihin voisi vastata laaja-alaisesti esim "mitä vastuu merkitsee sinulle", tai sitten sellainen kysymys josta ei ole varma mitä tarkkaan ottaen tarkoitetaan tai mitä sillä haetaan..yleensä haastattelun jälkeen on vähän pyörryksissä eikä muista mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Paikan saamiseen vaikuttavat yllättävän paljon muut seikat, kuin "hyvät" vastaukset kysymyksiin. Kätteletkö jämäkästi, puhutko kuuluvalla äänellä, katsotko muita silmiin puhuessasi ja kuunnellessasi?

Kyllä, kättelen ja hymyilen ja yritän olla ystävällinen ja olla juuri sellainen kuin työhaastattelu vinkeissä neuvotaan. Tiedän, että en saanut paikkaa, kun olen lyhytsanainen ja en vastaa tarpeeksi riittävästi. En ole "jäykkänä" vaan ihan avoimesti ja iloisesti vastailen,mutta en vaan osaa vastata oikein.

Vierailija

Miten tiedät millaisilla taustoilla ollut hakija sai paikan? Jos en ole päässyt läpi viimeiseltä haastattelukierrokselta, minulle on kerrottu vain että 'valinta ei tällä kertaa kohdistunut sinuun'.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat