Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi osa tytöistä on niin kauheita toisilleen?

Vierailija

Kateutta, ilkeilyä, eristämistä, mitätöimistä ym. Kaikista kamalimpia ovat nämä piru enkelin vaatteissa tyypit, välillä mietin voiko persoonallisuushäiriö oireilla jo näin varhain, kyseessä teinit.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Sama huomattu. En tiedä onko se jotain omaa epävarmuutta vai miksi muiden itsetunto pyritään tuhoamaan ihan täysin, varsinkin jos vähänkin poikkeaa massasta.

Terveisin Naispelko22

Vierailija

Jaa-a. Miksi osa pojista on niin kamalia toisilleen? Tytöt onneksi harvemmin hakkaavat toisiaan henkihieveriin ja uittavat toistensa päätä vessanpöntössä.

Ai niin joo, hakkasihan tuo kiusaajapoikaryhmä meidän koulussa yhden tytönkin, joka oli vehdannut väärän pojan kanssa. Eli sikäli tasa-arvoista tietysti.

Ihan vain ohiksena. En halua vähätellä tyttöjen harjoittamaa kiusaamista, ja todella karmeitakin tyttötapauksia on tiedossa - mutta aina ihmetyttää, miten tyttöjen keskimääräistä ilkeyttä jaksetaan korostaa kuin se olisi jotain todella hirveää verrattuna poikien ilkeyteen. Olen itse tullut sekä tyttöjen että poikien kiusaamaksi, ja se tyttöjen harjoittama kiusaaminen oli todella harmitonta pientä ilkeilyä verrattuna poikien harjoittamaan systemaattiseen piinaamiseen ja pelotteluun.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Miksi osa pojista on niin kamalia toisilleen? Tytöt onneksi harvemmin hakkaavat toisiaan henkihieveriin ja uittavat toistensa päätä vessanpöntössä.

Ai niin joo, hakkasihan tuo kiusaajapoikaryhmä meidän koulussa yhden tytönkin, joka oli vehdannut väärän pojan kanssa. Eli sikäli tasa-arvoista tietysti.

Ihan vain ohiksena. En halua vähätellä tyttöjen harjoittamaa kiusaamista, ja todella karmeitakin tyttötapauksia on tiedossa - mutta aina ihmetyttää, miten tyttöjen keskimääräistä ilkeyttä jaksetaan korostaa kuin se olisi jotain todella hirveää verrattuna poikien ilkeyteen. Olen itse tullut sekä tyttöjen että poikien kiusaamaksi, ja se tyttöjen harjoittama kiusaaminen oli todella harmitonta pientä ilkeilyä verrattuna poikien harjoittamaan systemaattiseen piinaamiseen ja pelotteluun.

Tämä keskustelu oli nyt tyttöjen harjoittamasta kiusaamisesta. Se, että pojat ovat väkivaltaisempia ja ehkä muutenkin rankempia kiusaamisessaan, ei tee tyttöjen välisestä kiusaamisesta mitenkään vähempiarvoista.

Kun keskustellaan aiheesta niin aina ei tarvitse tuoda esimerkkiä jostain, joka on vieläkin huonommin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu oli nyt tyttöjen harjoittamasta kiusaamisesta. Se, että pojat ovat väkivaltaisempia ja ehkä muutenkin rankempia kiusaamisessaan, ei tee tyttöjen välisestä kiusaamisesta mitenkään vähempiarvoista.

Kun keskustellaan aiheesta niin aina ei tarvitse tuoda esimerkkiä jostain, joka on vieläkin huonommin.

Anteeksi, ei tietenkään. Mutta olen vain tällä palstalla tottunut näkemään keskusteluja siitä, millaisia piruja nimenomaan tytöt ovat toisilleen, ja yleensä niissä vielä julistetaan, että pojat ovat sentään rehdimpiä ja suoraselkäisempiä kiusaajia (wtf?), ja tytöt paaaaljon ilkeämpiä. Tämä ei todellakaan ole minun kokemukseni, eikä kenenkään ystäväni kokemus, ja siksi kirjoitin tuon viestini. Teinipojat osaavat sitä paitsi käyttää näitä täsmälleen samoja kiusaamismetodeja kuin tytötkin, sen väkivallalla uhkailun lisäksi.

Mutta ei minulta siis sen enempää sivuraiteille viemistä :) Poistun takavasemmalle.

Vierailija

Jatkuuhan tuo naisenakin. Naisvaltaiset työpaikat ovat hyvä esimerkki. Joku otetaan silmätikuksi, eristetään muista ja haukutaan. Siinäkin tuhotaan jonkun itsetunto, jopa työkyky.

Kysymys miksi on hyvä, kuka osaisi vastata?

Vierailija

5 lisää vielä, että tällä palstalla keskustellaan nimenomaan tyttöjen harjoittamasta kiusaamisesta jotenkin suhteettoman paljon. Pojat eivät ilmeisesti kiusaa, vaan "selvittelevät vain vähäsen välejään".

Mutta nyt poistun ihan oikeasti takavasemmalle!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, ei tietenkään. Mutta olen vain tällä palstalla tottunut näkemään keskusteluja siitä, millaisia piruja nimenomaan tytöt ovat toisilleen, ja yleensä niissä vielä julistetaan, että pojat ovat sentään rehdimpiä ja suoraselkäisempiä kiusaajia (wtf?), ja tytöt paaaaljon ilkeämpiä. Tämä ei todellakaan ole minun kokemukseni, eikä kenenkään ystäväni kokemus, ja siksi kirjoitin tuon viestini. Teinipojat osaavat sitä paitsi käyttää näitä täsmälleen samoja kiusaamismetodeja kuin tytötkin, sen väkivallalla uhkailun lisäksi.

Mutta ei minulta siis sen enempää sivuraiteille viemistä :) Poistun takavasemmalle.

Uskoisin, että tämä johtuu hyvin paljon siitä, että täällä suurinosa kirjoittelijoista taitaa olla naisia ja naisia ovat kiusanneet useimmiten toiset naiset.

Puhut kyllä asiaa tuosta aiheesta ja siitä voisikin olla mielekästä keskustella erillisessä keskustelussa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jatkuuhan tuo naisenakin. Naisvaltaiset työpaikat ovat hyvä esimerkki. Joku otetaan silmätikuksi, eristetään muista ja haukutaan. Siinäkin tuhotaan jonkun itsetunto, jopa työkyky.

Kysymys miksi on hyvä, kuka osaisi vastata?

Tympeä vanha  yleistys. Kenen intresseissä on ylläpitää tällaisia uskomuksia? Toivottavasti kaikille on selvää ettei ainakaan yhdenkään naisen.

Vierailija

Tämä on nyt yhden äidin kokemus, minulla on yksi tytär ja kaksi poikaa. En väitä, että poikien kiusaaminen oli vähäpätöisempää, mutta tyttöjen kieroilu ja selkäänpuukottaminen on ihan omaa luokkaansa. Toki lapseni ovat vasta 6-9 luokkalaisia. Reiluuden opettminen tuntuu vain valuvan hukkaan tässä tyttöjen kuviossa, mutta onneksi koulukaverit eivät ole ainoita kavereita ja hyviäkin kokemuksia on.

Vierailija

Minua kiusattiin ala-asteen viimeiset neljä vuotta juuri ilkeilemällä, eristämällä ja mitätöimällä. Minulla ei ollut luokallani ainoatakaan ystävää, mutta en suinkaan ollut ainoa, jonka asiat olivat näin huonolla tolalla. Kiusaajaporukka valitsi ketkä olivat "arvottomia" ja ketkä eivät, ja "arvottomia" kiusattiin kahta kauheamman, jos olivat missään tekemisissä toistensa kanssa. Kaikki kiusatut jäivät siis täysin yksin. Meno oli välillä aivan hirveää.

Luokkani ja rinnakkaisluokan pahimmat kiusaajat taas olivat keskenään "bestiksiä", kuten he halusivat asian ilmaista. Nykyinen kaverini (myös entinen kiusattu) silloiselta rinnakkaisluokalta kertoi törmännennsä jokin aika sitten yhteen kiusaajista kaupungilla. Kaverini kertoi, että kiusaaja oli tullut hänet välimatkan päästä nähtyään suoraan hänen luokseen ilkeilemään ihan samaan tyyliin kuin ala-asteella, vaikka ei sitten ala-asteen juuri ollut nähnyt kaveriani (siis 10 vuoden jälkeen!). Veikkaan tämän pohjalta aika vahvasti persoonallisuushäiriötä, joka oireili jo ala-asteiässä. Jos olisin tämän tiennyt ala-asteikäisenä, olisin ehkä paremmin osannut jättää kiusaajien mielipiteet ja teot omaan arvoonsa.

Toki olisi kiva kuulla tästä joltakulta asiasta todella tietävältä. Kuinka yleistä on, että persoonallisuushäiriö oireilee jo ala-asteiässä? Kuinka yleisiä tällaiset persoonallisuushäiriöt ylipäätään ovat?

Vierailija

No, näkeehän sen jo täällä av-palstalla miten naiset kiusaavat toinen toisiaan.Jatkuvasti muka " kommentoidaan" milloin ketäkin.Pipsasta,chigago-Iidasta yms. saa lukea jos mitäkin törkyä.Jos erehtyy menemään johonkin reality sarjaan hää,erillaiset perheet tms.Voi olla varma ,että paskaa sataa niskaan.Vahingossakaan ei kirjoittaa yhtäkään positiivista kommenttia.Sitten vaan todetaan , että täytyy vaan kestää jos kerran sinne menee.Ei siis mikään ihme , jos tytöt käyttäytyy tuolla tavoin-äideiltä opittua tuo  käytös on.

Vierailija

Eihän se mukavaa ollut missään vaiheessa. Sitten jossain vaiheessa joukkoon liittyivät myös pojat, juuri siinä herkimmässä vaiheessa alkoivat sanomaan ilkeästi ja naureskelivat. Eristivät porukoista, nauroivat esityksille, haukkuivat kaikennäköisillä nimityksillä, levittivät perättömiä juttuja, jopa yksi opettajista lähti leikkiin mukaan. Ensimmäisestä luokasta lukion loppuun tätä sai jaksaa.

Olisi kivaa tietää, että mikä siinä niin kivaa oli.. varmaan saivat jotain mystistä energiaa siitä, kun toinen pelkää edes sanoa jotain ääneen.

N21

Vierailija

Kyllä persoonallisuushäiriöitä esiintyy kaikenikäisillä lapsilla. Ihan psykiatrisessa sairaalassakin voi olla 13-vuotiaita. Ihmiset ovat heti syntyessään erilaisia temperamentiltään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että tämä johtuu hyvin paljon siitä, että täällä suurinosa kirjoittelijoista taitaa olla naisia ja naisia ovat kiusanneet useimmiten toiset naiset.

Puhut kyllä asiaa tuosta aiheesta ja siitä voisikin olla mielekästä keskustella erillisessä keskustelussa.

Poikien harrastama kiusaaminen on paljon suorempaa kuin tyttöjen. Pojat kyllä näyttävät jos jostain ei pidetä, mutta tytöt taas saattavat esittää parasta ystävää ja sitten puukottaa selkään. Tytöillä myös se erilaisuuden hyväksyminen on huomattavasti vaikeampaa kuin pojilla, en tiedä johtuuko se jostain naistenlehtien löpinöistä, että kaikkien pitäisi olla samasta muotista, mutta kun katsoo niitä kaveriporukoita niin tytöt jakautuu ihan selvästi tiettyihin ryhmiin kun taas poikien porukoissa on hyvinkin sekalaista sakkia. 

Omalla kohdallani se tyttöjen/naisten harrastama minun kiusaamiseni on vaikuttanut enemmän kuin poikien, koska kyllähän jokainen hetero haluaa saada hyväksyntää siltä vastakkaiselta sukupuolelta. Aika tasan ne prosentit menee noiden välillä, mutta tytöt vie voiton tällä kertaa. Niin moni tyttö/nainen on minua pilkannut ja naureskellut, että on yksinkertaisesti mahdotonta kuvitella jonkun naisen pitävän minua millään tasolla kiinnostavana. Tämä kaikki kirjoittamani on siis tietysti vain minun silmilläni nähtynä.

Terveisin Naispelko22

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat