Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpirauhasen vajaatoiminta

Vierailija

Olen miettinyt, että voisiko minulla olla kilpirauhasen vajaatoimintaa, koska väsyttää, paleltaa ja hiuksia lähtee paljon. Onko sinulla ollut vajaatoimintaa, kuinka sitä hoidettiin ja palasitko normaaliksi? Olen ajatellut pyytää lääkäriaikaa lähiaikoina.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Minulla samoja oireita. Kaikista kamalinta on hiustenlähtö. Niitä lähtee nyt ihan tukoittain. En uskalla kohta pestä tai harjata niitä ollenkaan. Lääkäriaika viikon päästä. :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En ole palannut normaaliksi. Jokapäiväinen lääkitys on.

Tarkoitin, että loppuivatko kaikki oireet, kuten väsymys ja palelu. Tuuhentuivatko hiukset takaisin ennalleen?

Vierailija

Samoja oireita, muutaman lisääkin. Kävin otattamassa kilpirauhastestis, jonka jälkeen varasin ajan endokrinologille.

Vajis todettiin, kymmenen vuotta meni Thyroxinilla, nyt eläinpohjaisella lääkityksellä.

Useampi kuukausi meni olon kohentumiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minulla samoja oireita. Kaikista kamalinta on hiustenlähtö. Niitä lähtee nyt ihan tukoittain. En uskalla kohta pestä tai harjata niitä ollenkaan. Lääkäriaika viikon päästä. :(

Mulla myös lähtee aivan valtavasti, harjaan jää iso tukko ja tyynyliina on niitä täynnä pinnaltaan. Ponnari on pelkkä hiiren häntä.

Vierailija

Palelin, nukuin 12 tuntia vuorokaudessa ja paino nousi vaikka söin samalla tavalla kuin ennenkin (terveellisesti, olen entinen anorektikko joten en ollut vuosikausiin syönyt mitään roskaa tai suuria määriä). Sain lääkityksen kohdalleen ja vaivat hävisi. Paino lähti putoamaan itsestään. Kannattaa mennä lääkäriin. 

Vierailija

Voi olla, tai voi olla olematta. Mulla on noiden oireiden lisäksi yli kymmenen muuta listattua oiretta, mutta verikokeiden perusteella mulla ei ole vajaatoimintaa. Joten näillä mennään.

Vierailija

Väsyttää, paleltaa, iho ja hiukset ovat huonossa kunnossa... Tk-lääkäri tarttui labratuloksissa verensokeriin ja sitä nyt seurataan, kilpirauhasarvoista viis.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole palannut normaaliksi. Jokapäiväinen lääkitys on.

Tarkoitin, että loppuivatko kaikki oireet, kuten väsymys ja palelu. Tuuhentuivatko hiukset takaisin ennalleen?

Ei loppuneet. Tukasta en tiedä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ok, ajattelin vain vinkata, itse sain sieltä avun. Jaksamista sinulle.

Ehkä hän tarkoitti, että on niin totaalisen väsynyt ettei jaksa. Siltä minustakin tuntuu ettei edes tavallisia arkisia asioita jaksa tehdä.

Vierailija

Aloitin puoli vuotta sitten tyroksiinihoidon. Annosta on vähitellen nostettu ja nyt se on yksi 0,1 mg tabletti/ pvä.

Oireiden helpottuminen: ei palella, iho on hyvässä kunnossa, ajatus ei karkaile, turvotus vähentynyt.

Laihtunut en ole (15 kg ylipainoa) ja hiukset eivät ole hyvässä kuosissa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat