Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

14 Vuotiaan tarina

Seuraa 
Liittynyt26.10.2015

Kun olin pieni noin 3 vuotias minua puri punkki. En silloin vielä tiennyt että kuinka paljon se tulisi vaikuttamaan minun elämääni. Toinen silmäni alkoi karsastaa punkin puremasta eli oli niin sanotusti "kierossa". Kiusaaminen alkoi noin kakkos luokalla ja kesti melkein koko ala-koulun ajan.  Melkein joka päivä sain kuulla silmästäni koulussa ja joka päivä vähintään yksi ihminen tuli kysymään minulta että " Miksi silmäni on kierossa?" Ja melkein kaikki ketkä tunsivat minua edes vähän käyttivät minusta nimitystä "kierosilmä". Se ei olisi ollut niin paha jos olisi ollut edes yksi kaveri tai edes yksi ihminen joka olisi joskus puolustanut minua. Mutta kun ei ollut KETÄÄN. Melkein joka ikisen välitunnin istuin yksin jossain nurkassa ja katselin muita lapsia ja toivoin että olisinpa minäkin yhtä onnellinen kuin he. Vaikka kuinka yritin esittää että en välittäisi kiusaajistani itkin aina salaa.

Tätä kesti melkein koko ala-koulun ajan.

Koulumme tapani oli että ylä-kouluun menevät lähtevät toiseen kouluun joten pääsin heistä eroon. Jouduin olemaan yksin melkein koko lapsuuteni.

Kun pääsin itsekkin ylä-kouluun aloin nukkua todella huonosti ja epäilen että se johtuu stressistä ja lapsuudestani. Nukun vain noin 6 tuntia yöllä. Olen joskus ajatellut puhua vaikka jollekkin koulun psykiatrille mutta ei minusta ole siihen.

Suurin haaveeni on onnellinen perhe, toivottavasti edes se toteutuisi. Ja muuten olen poika :)

Kiitos.

Kommentit (6)

Vierailija

Kouluissa ei ole psykiatreja. Mistä tämä tieto että katsastus seurausta punkin puremasta?

t.Lymen tautinen

YksiIhminen
Seuraa 
Liittynyt26.10.2015

Vierailija kirjoitti:

Kouluissa ei ole psykiatreja. Mistä tämä tieto että katsastus seurausta punkin puremasta?

t.Lymen tautinen

No on se aika varmaa kun lääkäreissä rampattiin alvariinsa.

Vierailija

On kouluissa kuitenkin psykologeja, joiden juttusille voisit mennä. Entäpä, jos aloittaisit jonkin harrastuksen, jonka parista voisit saada kavereita? 

Suomessa on muitakin nuoria varmasti, joilla borrelioosi. Käypä kurkkaamassa Suomen Lymen sivuja, voit rekisteröityä keskustelufoorumille ja löytää muitakin nuoria samassa tilanteessa. 

http://borrelioosi.net/

Foorumin ylläpitäjä on todella mukavan tuntuinen. Häneltäkin voit kysyä, kuinka voisit löytää muita borrelioosia sairastavia nuoria.

YksiIhminen
Seuraa 
Liittynyt26.10.2015

Vierailija kirjoitti:

Onko katsastusta yritetty korjata? Miten?

Leikkausta ehdotettiin mutta ei sitä tarvittu kun silmä alkoi palautua normaaliksi ja ei sitä nyt enää edes huomaa.

Vierailija

Koulussa ei ole psykiatreja, mutta käy juttelemassa kuraattorin kanssa. Ihan varmasti saat isona perheen, vaikutat kivalta pojalta :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat