Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä, kun kämppis ei siivoa?

Vierailija

Olemme olosuhteiden pakosta asuneet yli vuoden yhdessä. Kämppäkaverini on melko mahdoton tapaus: ei siivoa huonettaan eikä yhteisiä tiloja, kuten keittiötä, suihkua tai vessaa. Suurin ongelma näistä on kuitenkin oma huoneensa: tyhjiä sipsipusseja, sänky eltaantunut läjä täynnä pyykkiä ja roskia sekä käyttötavaroita, lattia täynnä kaikenlaista rojua jota ei ''jaksa'' heittää pois jne... Hänen huoneensa on myös aika näkyvällä paikalla, etten kehtaa kutsua kavereita kylään.

Tiskaan. Pesen vessaa. Hoidan oman huoneeni.  Olen muutaman kerran ystävällisesti huomauttanut sotkusta ja kehottanut siivoamaan. Tästä seuraa vitun ja paskapään huutelua sekä raivoamista siitä, miten yritän olla parempi ihminen. 

Mitä helvettiä tässä voi tehdä? En haluaisi joutua muuttamaan pois, sillä asunto on muuten tosi kiva ja hyvällä paikalla. 

Kommentit (6)

Vierailija

No sen huoneeseen et voi puuttua mitenkään. Ei se oo sun häpeä, eli sen puolesta voit pyytää niitä kavereitakin kylään. Yhteiset tilat pitäis kyllä pitää siistinä. Mun kämppis oli vähän samanlainen, joten mä hommasin olkkariin pahvilaatikon ja aina kun siivosin nostelin kämppiksen kamat siihen pois tieltä. Aina ne siitä lopulta hävisi kun loppui puhtaat hupparit tai oli kurssikirja hukassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No sen huoneeseen et voi puuttua mitenkään. Ei se oo sun häpeä, eli sen puolesta voit pyytää niitä kavereitakin kylään. Yhteiset tilat pitäis kyllä pitää siistinä. Mun kämppis oli vähän samanlainen, joten mä hommasin olkkariin pahvilaatikon ja aina kun siivosin nostelin kämppiksen kamat siihen pois tieltä. Aina ne siitä lopulta hävisi kun loppui puhtaat hupparit tai oli kurssikirja hukassa.

En haluaisi pestä enää yhtään sen astiaa tai muuta. Saako tiskipöydällä majaapitävät sen rojut kantaa sen huoneeseen? Vai meneekö liian pitkälle? Ärsyttää paapoa ihan aikuista ihmistä.

AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi pestä enää yhtään sen astiaa tai muuta. Saako tiskipöydällä majaapitävät sen rojut kantaa sen huoneeseen? Vai meneekö liian pitkälle? Ärsyttää paapoa ihan aikuista ihmistä.

AP

Kyllä mä veisin ihan pokkana ne sinne. Tai joku pahvilaatikkoratkaisu kuten mä tein. Luulis, että se ne tiskaa kun loppuu astiat kesken, sun niitä ei tarvi tiskata, siirrät vaan syrjään. Meillä oli tiskikone johon se osasi ne laittaa.
-1

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei sun missään nimessä kannata ryhtyä pesemään sen astioita tai siivoamaan muitakaan sotkuja. Ei se silloin ikinä opi itse ihmisten tavoille. Olen samaa mieltä ed. kirjoittajan kanssa: ei sen sekainen huone ole sun häpeäsi, joten anna olla läävänä ja kutsu rauhassa omat kaverisi kylään. Yhteisten tilojen siivoamattomuus on kinkkisempi ja kiusallisempi juttu. Kenties tosiaan joku laatikko, jonne voi tunkea sen likaiset romut, olisi toimiva ratkaisu. Niitähän saa helposti kannellisinakin, niin ei tarvi edes katsella laatikon sisälle, vaikka se olisikin keittiössä/olkkarissa.

Vierailija

Mä kyllä lähtisin. En kestäisi tuollaista kämppistä joka vielä aukoisi päätään. Tuollaisesta kun ei oikein voi häätääkään jos ei konkreettisesti tuhoa paikkoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Et pese enää yhtään sen kämppiksen astiaa tai muutakaan tavaraa, laitat ne vaikka johonkin kaappiin pois tiskipöydältä. Kyllä aikuinen ihminen siivoaa omat sotkunsa. Kun asuin yhdessä ex-naisystäväni kanssa, jouduin piilottamaan esimerkiksi jogurttikippoja, koska tuo ex sotki valtavasti astioita ja minä tiskasin ja siivosin kun en jaksanut katsella sitä alituista tiskikasaa. M33

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat