Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FitLine -tuotteet ja niiden myyjät, kertokaa!

liikunta-alan ammattilainen

En uskalla/viitsi aloittaa aiheesta keskustelua Facebookissa, koska a) keskustelun aloittaminen näistä tuotteista aloittaa aina pas**myrskyn, enkä voi tässä omalla nimelläni olla työasioiden takia mukana ja b) kukaan FitLine-myyjistä/suosittelijoista ei kertaakaan ole aiempiin keskusteluihin tullut esittämään minkäänlaista järkevää perustelua ko. tuotteille tai sille, miksi näiden tuotteiden takana on niin valtava määrä FitLine-sanomaa hypettäviä "valmentajia". 

Kyseessä siis lisäravinnesarja, jota myydään ja markkinoidaan supertehokkaina ja etenkin terveellisinä, mutta koostuvat pääasiallisesti kurasta (kuten sokeri ja makeutusaineet). Ravintosisältö on erittäin selvästi luettavissa purkkien kyljistä, löytyvät myös täältä netistä. Myyjät ovat usein liikunta-alalla toimivia naisia ja olettaisin, että edes jonkinlaista koulutusta alalta löytyy (ja tiedän, että lähipiirissä fiksuja, kouluttautuneita FitLine-myyjiä on). Markkinointi tapahtuu Facebookissa myyjien omien profiilien kautta hehkuttamalla omia onnistumistarinoita ja FitLineltä saaduilla markkinointikuvilla ja "nönnnönnnöööö life is so good"-sloganeilla.

Miten voi olla, että näitä hullun kalliita tuotteita kehdataan myydä  asiakkaille oikeasti terveellisinä ja toimivina? Sama pätee toki esim. Cambridge-pusseihin, mutta markkinointi ei näiden "valmentajien" toimesta tunnu olevan yhtä näkyvää ja jopa hieman agressiivista.  Ja toivottavasti suurin osa ihmisistä nykyään jo tajuaa, että 400kcal/pvä ei ole se fiksu tapa aloittaa elämäntapamuutosta.
Tässä yksi esimerkki tuotesisällöstä, huhhuh: http://www.pm-international.com/files/fi/product_usage/LMIV_FISE-FL-PACK...

FitLine-piireissä tuntuu olevan mitä mainioin yhteishenki ja hehkutus, jota ilmeisesti ruokitaan järjestämällä valmentajille palkintomatkoja, konferensseja, tapaamisia...?

Voisiko joku teistä myyjistä nyt tulla tänne vaikka anonyymisti kertomaan, miten näitä tuotteita kehtaa myydä terveellisinä? Onko ne reissut oikeasti sen arvoisia? Onko tuotteissa niin hyvä kate, että oma uskottavuus kannattaa ammattilaisten keskuudessa sen vuoksi menettää? 

Sivut

Kommentit (77)

Vierailija

En ole myyjä (enkä sellaiseksi koskaan haluakaan), enkä liioin koskaan ollut missään matkoilla, tapaamisissa ym. Näin kerran kaverillani kyseisen sarjan purkin, ja tämä kaverikaan ei ole myyjä. Kysyin mitä ovat, kertoi omista kokemuksistaan ja pyysin saada kokeilla. Oli sellainen activize tuote jota kokeilin, oli ainakin sillä piristävä vaikutus. Tilasin kaverini kautta itselleni setin ja päätin kokeilla (minulla erilaisia vaivoja), ensimmäinen 2 viikkoa meni ettei vaikutusta, mutta ajattelin etten luovuta vaan kokeilen kuurin tietenkin loppuun, kun kalliit aineet olen ostanut.

Nyt 3 kk takana, ensimmäinen satsi käytettynä ja ostin uuden 3kk:n satsin juuri. Enkä näistä halua luopua, ainakaan niin kauan kuin taloustilanteeni antaa myöden.

En ole kenellekään asiaa hehkuttanut, juuri tämän negatiivisuuden takia, mihin itsekin facessa törmään, pidän siis erittäin matalaa profiilia asiasta. Mutta mä olen saanut niistä juuri sen avun mitä tarvitsinkin. Kiireellinen perheenäiti olen, urheilen aika paljon ja välillä tarvitsen buustia kaikkeen härdelliin, välillä palautusta.

Mitään muita lisäravinteita, vitamiineja ja palautusjuttuja en käytä kuin näitä Fitlinen kolmea tuotetta ja mä ainakin näitä käytän kuten mainitsin niin kauan kuin rahatilanteeni sallii, mutta sen suurempaa tunnelatausta/hehkutusta siihen panostamatta. 

Vierailija

Ainesosaluettelossa on aina ensimmäisenä painavin tuoteosa. Päiväannoksessa ei ole sokeria enempää kuin vajaassa omenassa. Itse olen tuotteiden vuoksi paaaljon virkeämpi ja näppylät naamasta on kaikonneet. En ole enää niin kalpea. Verensokeri ei ole noussut käytön aikana, että ei niissä sitä sokeria kauheasti ole. Ei ole muuta valittamista kuin hinta. Mutta toisaalta en ole muilla vitamiineilla saanut näin hyviä tuloksia. Käyttöä takana 2 vuotta, veriarvot kesällä mainiot.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näin kerran kaverillani kyseisen sarjan purkin, ja tämä kaverikaan ei ole myyjä. Kysyin mitä ovat, kertoi omista kokemuksistaan ja pyysin saada kokeilla. Kysyin mitä ovat, kertoi omista kokemuksistaan ja pyysin saada kokeilla. Oli sellainen activize tuote jota kokeilin, oli ainakin sillä piristävä vaikutus. Tilasin kaverini kautta itselleni setin ja päätin kokeilla

Huoh, verkosto, verkosto ;)

Mutta kiitos vastauksesta. Jos joku haluaa privaatisti boostata oloaan sokerilla, lisäaineilla ja makeutusaineilla, on se minulle täysin ookoo. Jos vielä kokee sen parantavan omaa (!!!) elämänlaatuaan, vielä hienompaa. Joku muu piristää itseään kahvilla, viinalla ja/tai karkeilla, joku muu taas vaikka sitten syömällä energiamäärällisesti hieman enemmän oikeaa, terveellistä ruokaa. 

On aivan eri asia suositella alan "ammattilaisena" näitä tuotteita asiakkaille. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ainesosaluettelossa on aina ensimmäisenä painavin tuoteosa. Päiväannoksessa ei ole sokeria enempää kuin vajaassa omenassa. Itse olen tuotteiden vuoksi paaaljon virkeämpi ja näppylät naamasta on kaikonneet. En ole enää niin kalpea. Verensokeri ei ole noussut käytön aikana, että ei niissä sitä sokeria kauheasti ole. Ei ole muuta valittamista kuin hinta. Mutta toisaalta en ole muilla vitamiineilla saanut näin hyviä tuloksia. Käyttöä takana 2 vuotta, veriarvot kesällä mainiot.

Joo, tää omenakommentti tulee myös aina tasaisesti vastaan. Tiedät itsekkin, että sokeriargumentti on monesta syystä tosi heikko. Esim. onhan sillä nyt ihan huomattava ero syökö ihminen omenan vai 5 palaa sokeria (tarvitseeko perustella?). 

Tuotteiden sokeripitoisuudesta kertoo hyvin selkeästi tuotesisällöt, siihen ei sinun verensokerisi oikein vaikuta. 

Hienoa kuitenkin, että voit hyvin!
Ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niissä ei ole lisäaineita. Ne tehdään biodynaamisesti viljelystä kasviksista.

Häh? Miten niin ei ole? Kaikki tuotesisällöt, jotka avasin, sisältävät lisäaineita. Ei niin, että kaikki lisäaineet tässä maailmassa olisivat huonoja, mutta näiden tuotteiden kohdalla pitäisin sanan "luonnollinen" aika kaukana. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tää omenakommentti tulee myös aina tasaisesti vastaan. Tiedät itsekkin, että sokeriargumentti on monesta syystä tosi heikko. Esim. onhan sillä nyt ihan huomattava ero syökö ihminen omenan vai 5 palaa sokeria (tarvitseeko perustella?). 

Tuotteiden sokeripitoisuudesta kertoo hyvin selkeästi tuotesisällöt, siihen ei sinun verensokerisi oikein vaikuta. 

Hienoa kuitenkin, että voit hyvin!
Ap.

Lisättyä sokeria ei ole, se kaikki tulee just niistä kasviksista mistä ne tehty.
Ootko muuten miettinyt mikä on esim omenan sisältöluettelo? Se ei ole "omena".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sitten te kuitenkin käytätte apteekin vitamiineja...ja ne on parempia miten?

Ketkä te?

Ja miten liittyy aiheeseen? Eikai tässä nyt vertailla sitä, kenen vitamiinit ovat parempilaatuisia ja kannattaako niitä edes lisänä käyttää. 

Ap.

Vierailija

Ainoa Fitline jota kokeilin oli heidän jogurttinsa. Se käymisastia oli ihan ok ostos, mutta itse bakteerikanta ei. Tilaan itse Baysta paremmat bakteerikannat ja teen itse jogurtin omalla blendillä. Eli ajatus oli ihan hyvä Fitlineltä, mutta itse virittämällä sai paremman.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisättyä sokeria ei ole, se kaikki tulee just niistä kasviksista mistä ne tehty.
Ootko muuten miettinyt mikä on esim omenan sisältöluettelo? Se ei ole "omena".

Comoon, edelleen...

http://www.pm-international.com/files/fi/product_usage/LMIV_FISE-FL-PACK...

Ap.

Toihan on joku ateriankorvikeshaisse, mä puhun niistä vitamiinivalmisteista! Joo, toi tuote onkin ihan älytön.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En uskalla/viitsi aloittaa aiheesta keskustelua Facebookissa, koska a) keskustelun aloittaminen näistä tuotteista aloittaa aina pas**myrskyn, enkä voi tässä omalla nimelläni olla työasioiden takia mukana ja b) kukaan FitLine-myyjistä/suosittelijoista ei kertaakaan ole aiempiin keskusteluihin tullut esittämään minkäänlaista järkevää perustelua ko. tuotteille tai sille, miksi näiden tuotteiden takana on niin valtava määrä FitLine-sanomaa hypettäviä "valmentajia". 

Kyseessä siis lisäravinnesarja, jota myydään ja markkinoidaan supertehokkaina ja etenkin terveellisinä, mutta koostuvat pääasiallisesti kurasta (kuten sokeri ja makeutusaineet). Ravintosisältö on erittäin selvästi luettavissa purkkien kyljistä, löytyvät myös täältä netistä. Myyjät ovat usein liikunta-alalla toimivia naisia ja olettaisin, että edes jonkinlaista koulutusta alalta löytyy (ja tiedän, että lähipiirissä fiksuja, kouluttautuneita FitLine-myyjiä on). Markkinointi tapahtuu Facebookissa myyjien omien profiilien kautta hehkuttamalla omia onnistumistarinoita ja FitLineltä saaduilla markkinointikuvilla ja "nönnnönnnöööö life is so good"-sloganeilla.

Miten voi olla, että näitä hullun kalliita tuotteita kehdataan myydä  asiakkaille oikeasti terveellisinä ja toimivina? Sama pätee toki esim. Cambridge-pusseihin, mutta markkinointi ei näiden "valmentajien" toimesta tunnu olevan yhtä näkyvää ja jopa hieman agressiivista.  Ja toivottavasti suurin osa ihmisistä nykyään jo tajuaa, että 400kcal/pvä ei ole se fiksu tapa aloittaa elämäntapamuutosta.
Tässä yksi esimerkki tuotesisällöstä, huhhuh: http://www.pm-international.com/files/fi/product_usage/LMIV_FISE-FL-PACK...

FitLine-piireissä tuntuu olevan mitä mainioin yhteishenki ja hehkutus, jota ilmeisesti ruokitaan järjestämällä valmentajille palkintomatkoja, konferensseja, tapaamisia...?

Voisiko joku teistä myyjistä nyt tulla tänne vaikka anonyymisti kertomaan, miten näitä tuotteita kehtaa myydä terveellisinä? Onko ne reissut oikeasti sen arvoisia? Onko tuotteissa niin hyvä kate, että oma uskottavuus kannattaa ammattilaisten keskuudessa sen vuoksi menettää? 

Mulla ei ole laajempaa kokemusta näistä myyjistä, mutta tiedän erään ihmisen, joka ei todellakaan ole fit, mutta on kamalan hurahtanut noihin tuotteisiin. Kysymyksessä monisairas ihminen, joka on uskonut kaiken humpuukin ja lopettanut kaikki lääkkeensä. Nykyisin käyttää pelkästään näitä kyseisiä luontaistuotteita.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat