Turvavinkit - pienet lapset ja rantaloma - millä pönkkäätte ovet, ettei vintiöt livistä uima-altaille jne ominpäin

etelän verta

Te joilla on vilkkaita, nopealiikkeisiä lapsia ja olette harrastaneet rantalomia. Kertokaapa vinkkivitoset, millä olette yrittäneet parantaa turvallisuutta.

Kävi mielessä, että oletteko pönkänneet esim. parvekkeen ja ulko-oven, ettei hökäleet vahingossakaan pääse keksimään ominpäin pöljyyksiä parvekkeella tai karkaa aamulla kaikessa hiljaisuudessa uima-altaalle tms. Vesi on se mikä hirvittää eniten näiden vilkkaiden uimataidottomien kanssa, ja toinen mutta on tietenkin liikenne, eli säntäily on kertakaikkisen kiellettyä.

Kaikenaikaa yritetään toki vahtia, mutta joskus tuntuisi että tarvisi olla muutamat silmät vielä lisää.

Kommentit (9)

Vierailija

Lasten ikä?

Enpä ole ikinä ajatellut, että tuollainenkin ongelma voisi olla olemassa. Pienet ei osaa avata ovea ja isommat taas tietää, mitä saa tehdä ja mitä ei.

Pentti

Kannattaako lähteä? Onko kellään kivaa, jos meininki on tuollaista? Odottaisin muutaman vuoden ja menisin vasta sitten, kun lapset osaavat olla ihmisiksi eivätkä juoksentele päättömästi.

tämähän on ap

Pojat 3 ja 5 vee. Kyllähän nuo uskovatkin kohtuullisen hyvin, mutta silti varsinkin tuo vesi vähän hirvittää. Viime kesänä oli kotimaassakin näitä lasten hukkumisia, minkä ajattelu nostattaa vieläkin karvat pystyyn ja ruokkii omaa mielikuvitusta. Olen itse tietyissä asioissa (rasittava) varmistelija, eikä varmastikaan sen takia kannata ensimmäistä 18 vuotta olla koko sakin kotona.

Vierailija

Miten olisi rantaloma niin, että ranta ei ole ihan kämpän oven edessä ja toisaalta uima-altailla vartiointi, jolloin sinne pääsisi vain avainkorttia näyttämällä?

Vierailija

Meillä on mökki rannalla, samoin anopilla. En ymmärrä miten lapset olisivat voineet livistää ulos aikuisten heräämättä. 

Sitten tietysti, jos viinaa pitää vetää ja aamulla nukkuu krapulapäissään, aistit on huonommassa kunnossa, mutta ei nyt normaaleilta vanhemmilta lapset karkaa, jos ovet on lukossa. Ja jos on tosi helppo lukko, ylemmäs voi alentaa toisen, joka ei ole niin helposti/äänettömästi avattavissa. 

Vierailija

Kannattaa miettiä hotelli ja matkakohde tarkkaan.

Itse en menisi teidän tapauksessanne mihinkään "rantakadun vilinään" vaan syrjäisempään hotelliin jossa on ympärillä (usein aidattu) puutarha & ranta. Tuollaisissa paikoissa ei ole autoja tai muuta liikennettä hotellin alueella, ja ulos mennään yleensä vain hotellin eteisaulan kautta --> ei riskiä että lapsen (vaikka karkaisivatkin) jäisivät auton/skootterin alle.

Hotellin/huoneen voi valita niin niin että siellä on itselle sopiva kerros/parveke, on korkeita hotelleja ja sitten bungalow tyyppisiä. Jos huone on esim. maantasolla, niin ei tarvitse pelätä parvekkeelta putoamista. Mutta muutenkin  parvekkeissa on eroja, esim. joissakin on helpompi roikkua/kiipeillä toisissa.

Yleensä ovet pysyvät hyvin kiinni, voihan oven oman mielenrauhan takia jollain teljetä, itse suosisin ennemmin jotain "hälytintä", voi osta valmiina tai kehitellä itse jonkinlaisen kilisyttimen tai vastaavan oveen, mihin herää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat