Kuvittele tällainen poliittinen tilanne

Vierailija

Samana vuonna olisi presidentti- ja eduskuntavaalit. Timo Soinista valittaisiin presidentiksi ja perussuomalaiset saisivat 40% eduskuntapaikoista. Miltä kuullostaa?

Puolassa on tilanne on nyt eilisten parlamenttivaalien jälkeen kutakuinkin tälläinen. Puolan Laki ja oikeus -puolueella on hyvin samantapaiset arvot ja tavoitteet kuin perussuomalaisilla. Vastustavat mm. Eu:ta, maahanmuuttoa, homoja ja lupaavat lapsiperheille korkeampia tukia, rikkaille korkeampia veroja.

Kommentit (11)

Vierailija

Miksi ihmeessä kukaan äänestäisi puoluetta joka on tehnyt Suomen historian pahimmat vaalilupausten pettämiset ja jonka puheenjohtaja on osoittautunut pikkusieluiseksi despootiksi?

Vierailija

Olen liberaali ateisti. Eli vastustan tiettyä uskontoa voimakkaasti. Surettaa kun joutuu äänestämään Persuja. Koska kannatan myös voimakkaasti seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ja en ole traditionalisti.

Vierailija

Katsoisin vähän aikaa että miten hommat lähtee rullaamaan ja jos menis päin pyllyä niinku epäilen niin vois harkita ulkomaille pakenemista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen liberaali ateisti. Eli vastustan tiettyä uskontoa voimakkaasti. Surettaa kun joutuu äänestämään Persuja. Koska kannatan myös voimakkaasti seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ja en ole traditionalisti.

miksi joutuu?

Vierailija

Suomalaiset ovat keskimäärin huomattavasti enemmän tolkuissaan kuin puolalaiset, joista ällistyttävän moni pitää Puolaa  Euroopan ykkösenä kaikin tavoin ja puolalaisia jumalan - ja paavin - valittuna kansana. Kun Puola liittyi EU:hun, puolalaisten mielestä Eurooppa liittyi Puolaan.

Timo Soinista ei koskaan tule Suomen presidenttiä eikä pääministeriä. Hänen uransa on lakikorkeudessaan juuri nyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi joutuu?

Pidän tätä nykyistä muslimien massamaahanmuuttoa täysin kestämättömänä tilanteena. Itse asiassa näen, että nykytilanteessa myös parasta homojen oikeuksien puolustamista on, että tilanne saataisiin edes jotenkin hallintaan. Persut eivät sentään halua vainota seksuaalivähemmistöjä.

Toivoisin kyllä silti, että olisi liberaali puolue, joka ajattelisi maahanmuutosta järjellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Katsoisin vähän aikaa että miten hommat lähtee rullaamaan ja jos menis päin pyllyä niinku epäilen niin vois harkita ulkomaille pakenemista.

Nyt sitten vaan odotetaan, että VIELÄ lisää puolalaisia muuttaa muihin EU maihin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kukaan äänestäisi puoluetta joka on tehnyt Suomen historian pahimmat vaalilupausten pettämiset ja jonka puheenjohtaja on osoittautunut pikkusieluiseksi despootiksi?

Öh, Soini ei ole puoluejohtajien vaalilupausten pettämistilastossa edes top-kympissä, saati sitten kärjessä.

Eiköhän kärkitilaa tuossa tilastossa pidä pysyvästi SDP joka lupaa palkansaajille sitä ja tätä ja vaalien jälkeen säännöllisesti pyyhkii perseensä kaikilla lupauksilla kun ministerinhommat on jaettu.

Kepu on myös hyvällä sijalla varsinkin kun katsotaan lupauksia kaupunkilaisille ja yleensäkin eteläsuomalaisille.

Vasemmistopuolueista ei oikein tiedä että onko ne oikeasti noin naiiveja vai valehteleeko ne tavan vuoksi äänestäjilleen. Sitkeät äänestäjät kuitenkin äänestää näitä vuodesta toiseen vaikka tuloksia ei tunnu tulevan.

Vihreät taas on jonkinmoinen läppä-puolue. Leikitään luonnonsuojelua mutta tosiasiassa ainoat saavutukset on rahan paiskominen mitä järjettömämpiin projekteihin ja kehityksen jarrutus, mukaan lukien asiat jotka suojelisivat luontoa.

RKP ei pahemmin valehtele, tosin niillä on vain yksi lupaus ja muuten ne tekee kaiken mitä muut haluaa.

Kristillisille tuntuu riittävän se, että sitten kuoleman jälkeen menee paremmin taivaassa. Ihmiselon tuleekin olla kärsimystä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat keskimäärin huomattavasti enemmän tolkuissaan kuin puolalaiset, joista ällistyttävän moni pitää Puolaa  Euroopan ykkösenä kaikin tavoin ja puolalaisia jumalan - ja paavin - valittuna kansana. Kun Puola liittyi EU:hun, puolalaisten mielestä Eurooppa liittyi Puolaan.

Timo Soinista ei koskaan tule Suomen presidenttiä eikä pääministeriä. Hänen uransa on lakikorkeudessaan juuri nyt.

Näinkö on? En mä vaan ole huomannut vaikka olen jopa asunut Puolassa... Vanhempi polvi on kyllä uskonnollisempaa kuin suomessa ja EU:n tukia otetaan mielellään vastaan. Puolalaiset ovat vielä kovempia valittamaan kuin suomalaiset ja uskovat, että kaikissa muissa (länsi) maissa asiat on paljon paremmin kuin Puolassa. 

Tämän hetkinen tilanne on kyllä todella huolestuttava. Vaikka pidän  nykyistä muslimien massamaahanmuuttoa täysin kestämättömänä tilanteena. En silti äänestäsi puoluetta, joka on täysin kykenemätön hoitomaan ulkopolitiikkaa ja jonka avomaailma on minulle aivan käsittämätön. Toivottavasti Puola kuitenkin pysyy EU:ssa eikä suututa Venäjää

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat