Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi facebookiin on pakko laittaa kuvia pienten porukoiden juhlista ym?

Vierailija

Mulla ollu paha mieli koko päivän, kun kolme ystävääni olleet ulkona eilen ilman minua. Se ei haittaisi, jos en tietäisi siitä. En usko, että olen hankalaa seuraa, minua nyt vain ei vaivauduttu kutsumaan mukaan. Olen ollut jotenkin masentunut, kun tuntuu, että kaikki kaverit ovat lastensa harrastuskuljetuksissa ym niin kiireisiä, että on hankalaa nähdä. Nyt olivat ulkona, ja minä vietin tylsää iltaa kotona, olisin hyvin päässyt mukaan jos olisi vain pyydetty. Vastaavia kuvia julkaisevat monet. Miksi ihmeessä pitää levitellä kuvia, joissa on joku kaveriporukka vain osittain?

Kommentit (9)

Vierailija

Joskus mulla samoja fiiliksiä. Harmittaa siksikin, kun joskus pyydän joitain kanssani jonnekin ja kutsuihin suostutaan tai vastataan kivasti, mutta huomaan sit just fb:stä että mua ei kysytä minnekään vastavuoroisesti. 

Luulen, että nykyelämä on sen verran hajanaista ja pirstaleista, että ihmisillä on tarve luoda ja näyttää näitä yhteisöjä joihin kuuluvat. Tuntuu, että somekausi jopa eristää ihmisiä toisistaan, kun tuijotellaan ja tykkäillään facessa ja sit se oikea yhteydenpito jää sen jalkoihin. Tällaisia mietteitä vaan, en ole varma mistään.

Vierailija

Mua sitten jaksaa ärsyttää tällaisten huonolla itsetunnolla varustettujen tyyppien vinkumiset. Ei paljoa tarvitse miettiä miksi ei pyydellä seuraan. Mikään ei ole niin rasittavaa kuin itsestään epävarma ihminen. Sano nyt vielä, että taatusti ovat puhuneet sinusta paskaa, kun et ole ollut mukana.

Vierailija

"joku kaveriporukka vain osittain"

Kai nyt herranjestas saa kuvia laittaa, vaikka kaikki ei olekaan paikalla! Omalla kohdalla toi tarkoittaisi, etten oikein ikinä (silloin pari kertaa vuodessa kun niin teen) voisi laittaa kuvia someen, koska joku ei ole mukana.

Vierailija

kolmonen ei ihan tajunnut pointtia - kaikki ei aina pääse paikalle, mutta kaikki voi kutsua. Tai mä en oo kuullu vielä ravintolasta, jonne voi varata pöydän kolmelle, mutta ei neljälle. Ja kakkoselle: itse asiassa ei tullut mieleenkään, että olisivat puhuneet pahaa minusta. Ei me muissakaan kombinaatioissa sellaista harrasteta. Mutta yleisemminkin mulla joskus pistää silmään kun ihmiset esittelee vaikka rapujuhliaan- ei ole kivaa nille, jotka "melkein kuuluivat porukkaan"

Vierailija

Miksi et hanki itsellesi seuraa tavalla tai toisella, jos koet olevasi yksinäinen?

Miksi muiden pitäisi olla elämättä ja/tai peitellä elämäänsä, jottei sinulle tulisi paha mieli?

Ihmiset saavat itse valita seuransa. Jospa onkin olemassa jokin tietty porukka, ei siltikään yksikään sen jäsen oli kahlittu siihen että aikaa saisi viettää vain koko poppoo yhdes koos, tai ainakin niin että sinä olet siinä mukana.

Facebookissa saa jakaa mitä kuvia haluaa, kunhan ne ovat asiallisia. Toinen jakaa lomakuviaan ja se on ihan ok, paitsi kateellisten ja katkerien ihmisten mielestä. Minun mielestäni on kohtuutonta vaatia ettei lomakuvia saisi postata, vain siksi että joku saattaa vetää hernepellon sieraimiinsa.

Sama päätee kaikkiin muihinkin normaaleihin kuviin.. 

Jokainen on muuten oman onnesa seppä, eikä sun paha mieli ole edes kavereidesi syy millään tavalla. Tuskimpa ovat sua tarkoituksella loukanneet...

Vierailija

No mä luulen että omalla kohdalla esim se mitä minä ajattelen omalla "koko kaveriporukalla" ei ole sama kuin mitä vaikka mun parhaat ystävät ajattelee olevan heidän koko kaveriporukkansa, jokaisella kun on kavereita ja ystäviä muualtakin kuin vain siitä "meidän" porukasta. Niin emme kyllä juuri ikinä ole koolla siten että kaikki voisi ajatella koko kaveriporukan olleen paikalla.. Joten kun minä juhlin oman kaveriporukkani kanssa niin joku heidän kavereistaan katselee kuvia ja jupisee kun häntä ei kutsuttu vaikka kaikki muut (muka) oli kutsuttu. Ja sitten taas kun joku ystäväni kaveri juhlii koko porukallaan niin en minä välttämättä kuulu siihen joukkoon ja hekin laittavat kuvia juhlistaan. 

Kutsuja kutsuu tasan ne jotka haluaa kutsua ja tympeintä ikinä on valittaa siitä kun jäi ilman kutsua jonnekin, varmaan siihen oli joku syy olemassa eikä kukaan ole toiselle velvollinen selittämään syitään. 

Vierailija

Mikä ihmeen "kaveriporukka"? Oletteko te jotain teinejä, joiden pitää aina pyöriä samoissa porukoissa? Käsittämätöntä.

Vierailija

Olen huomannut, että näin aikuisiässä kannattaa oikeasti itse aktiivisesti kysellä ja olla menossa mukaan jos haluaa jonnekin. Kyselet vaan että "Hei, oliko tälle päivälle jotain suunnitelmia? Olisi kiva lähteä jonnekin." jos haluat tehdä jotain.

Aikuisten porukoissa oletetaan usein että jos henkilö x ei itse ilmaise halukkuuttaan illanviettoon, hän on luultavasti kiireinen/ei jaksa nyt tulla.

Ei kukaan jaksa aikuiselta ihmiseltä kysellä joka kerta erikseen, että tuletko nyt/haluatko tulla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat