Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uutinen teille laihoille! Lihava syö tai juo siksi, että korvaisi jotain tyhjyyttä

Vierailija

elämässään!

Se voi olla yksinäisyys (hyvin usein), rakkauden, seksin tai läheisyyden puute. Ruoka tai viina antaa lohtua, helpottaa oloa.

Yhteiskunnassamme on yhteisöllisyys lähes kokonaan kadonnut ja mielenterveyden häiriöt kasvava ongelma.

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Minua ylipainoisena vähän ärsyttää tällaiset yleistykset. En nimittäin itse koe syöväni ja juovani mitään tyhjyyttä korvatakseni. Olen henkisesti ihan normaalin tasapainoinen ihminen ja elämässäni on kaikki hyvin. En edes ahmi tai herkuttele mitenkään ihan älyttömän kohtuuttomasti, vaan syön vaan tasaisesti pieneen kulutukseeni nähden sen verran liikaa (ihan normaalia ruokaa) että ylipainoa on.

Vierailija

Nätisti niputit sekä ruokaholistin että alkoholistin. Kyllä, lihava on riippuvainen ruuasta. Alkoholisti on riippuvainen viinasta. Viinan juomisen voi kuitenkin lopetta. Ihminen ei säily hengissä kovin pitkään, jos lopettaa syömisen kokonaan.

Vierailija

En tunnista tuota. Minä pidän hyvästä ruuasta ja teen hyvää ruokaa. Kulutukseni on aika pientä, eli vaikkei hirveitä määriä syö, niin paino on vuosien saatossa noussut. En syö roskaruokaa, sipsejä, suklaatayms.

Vierailija

En kyllä ole lihava, mutta itse aion esimerkiksi tänään syödä sipsejä ja juoda olutta leffaa katsoessa ihan siksi kun tykkään niistä. Ei ole mitään tyhjyyttä. Tuskin lihavallakaan tarvitsee olla mitään erityistä syytä, muuta kuin makuaisti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nätisti niputit sekä ruokaholistin että alkoholistin. Kyllä, lihava on riippuvainen ruuasta. Alkoholisti on riippuvainen viinasta. Viinan juomisen voi kuitenkin lopetta. Ihminen ei säily hengissä kovin pitkään, jos lopettaa syömisen kokonaan.

Voi sitä syömistä vähentää. Ja ylensyöntihän sen lihavuuden aiheuttaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin kuin vähän samaan tapaan, kuin alkoholisti voi vähentää viinan juontia?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olet ruokaholisti, niin voit heittää hanskat tiskiin kun ei siitä kuitenkaan mitään tule? Jipii.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minua ylipainoisena vähän ärsyttää tällaiset yleistykset. En nimittäin itse koe syöväni ja juovani mitään tyhjyyttä korvatakseni. Olen henkisesti ihan normaalin tasapainoinen ihminen ja elämässäni on kaikki hyvin. En edes ahmi tai herkuttele mitenkään ihan älyttömän kohtuuttomasti, vaan syön vaan tasaisesti pieneen kulutukseeni nähden sen verran liikaa (ihan normaalia ruokaa) että ylipainoa on.

Sulla ei varmaan ole sitten kovin paljon ylipainoa?

Vierailija

Samaa mietin itsekin. Alussa vastanneet naiset/miehet eivät ole todella lihavia, vain korkeintaan jotain 168/77 kiloa.

Tunnen muutamia ylipainoisia miehiä ja tosiaan syövät sekä juovat johonkin "aukkoon" elämässään. Joko ilman naista tai tyhjässä parisuhteessa, josta puuttuu kosketus ja ilo.

Vierailija

Minä olen entinen syöppö. Minä söin syömisen vuoksi koska elämäni oli tyhjää. Huomasin jossain vaiheessa että minä en edes maista ruokaa. Minä vaan söin. Sama karkin suhteen. Sitä vaan mussutti joka päivä. Oli helvetin tylsä elämä ilman mitään näköaloja ja puuduttava perhearki. 1.5 vuorokautta vuodessa oli lapset mummolassa hoidossa jolloin saatiin miehen kanssa vapaata. Miehen kanssa. Minä jumalauta halusin olla yksin! Ihan hirveää aikaa ja kuvat siltä ajalta pelottaa ja kuvottaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ole lihava, mutta itse aion esimerkiksi tänään syödä sipsejä ja juoda olutta leffaa katsoessa ihan siksi kun tykkään niistä. Ei ole mitään tyhjyyttä. Tuskin lihavallakaan tarvitsee olla mitään erityistä syytä, muuta kuin makuaisti.

Kyllä se vaan niin on, ja nimenomaan että lihoo sairaaloisen lihavaksi, eikä pysty laihduttamaan. Aina on syynä joku henkinen ongelma, masennus, joku lapsuuden trauma, hyväksikäyttö, vanhemman tai muun läheisen menetys ym. Ruoka on se millä ihminen lääkitsee pahaa oloaan samalla tavalla kuin vaikka viinalla, irtosuhteilla, lenkkeilemällä paljon,huumeilla tai shoppailemalla. Jokaisella ihmisellä on joku millä lääkitsee itseään kun on oikein paha olo henkisesti, eikä tiedä mitä sille tekisi, tai ei edes tiedosta sitä pahaa oloaan. Kun katsoo ohjelmia joissa todella lihavat ihmiset laihduttavat, on ihan järjestään kaikilla menneisyydessä joku henkinen taakka, ja heillä tökkii laihdutus jossain vaiheessa, kunnes se henkinen lukko tms. avautuu.

Kaikilla lihavilla ei ole määrätöntä pötsiä mihin mätetään mitä tahansa, kuten myös laihalla taas voi sellainen olla, ja jokainen kuluttaa eri määrän. Jotkut lihavat eivät liiku, joten kuluttavat vähän, niin siinä riittää kun vähän syö suklaata tms. paino pysyy korkeana. Ja usein vielä on stressiä ja unettomuutta jotka tutkitusti aiheuttavat ylipainoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni alkoholisti pystyy vähentämään juomistaan. Kyllähän sitä suositellaan että lopettaisi alkoholinkäytön kokonaan, mutta käytännössä moni kuitenkin vain vähentää tai harventaa ryyppypäiviä.  Riippuvuudesta ei pääse eroon, mutta monella se pysyy sen verran hanskassa että onnistuu töissäkäynti ja muuten kohtuu normaali elämä. Ei riippuvuus ole mikään syy lyödä hanskoja tiskiin ja luovuttaa. Toki niinkin voi tehdä, vapaa maa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei varmaan ole sitten kovin paljon ylipainoa?

On sitä kolmisenkymmentä kiloa tullut vuosikymmenten varrella lisää siihen mitä painoin parikymppisenä. Nyt 41-vuotiaana painan 80 kg, pituutta on 165 cm. Tosiaan on tällaisen keski-ikäisen konttorirotan kulutus niin pientä, ettei mitään ihan älytöntä syömistä tarvita että tämän verran painoa kertyy.

Vierailija

Tosi kiva. Sen lisäksi että näytän muiden mielestä rumalta, mua pidetään jotenkin onnettomana traumatisoituneena yksinäisenä vajakkina. Just!

Jos mä nyt kymmenen vuoden aikana olen lihonut 30 kiloa, se tekee 3 kg vuodessa ja 250 grammaa kuukaudessa. Ei kai 250 gramma kuussa mikään järjetön kottikärryllinen suklaata ole?

Ja siks en ole laihduttanut, koska mulla on ihan hyvä olo myös näin. On rakkautta, seksiä, läheisyyttä, perhe, lapset, ystäviä, harrastuksia, hyvä duunipaikka... 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat