Saatoin juuri keksiä miksi lihavat ihmiset jaksavat syödä niin paljon. Olen tässä päivän aikana krapulassa syönyt pizzaa, karkkia, jätskiä y...

Vierailija

n vähän ja luin, että se johtuu fosforihaposta, joka "neutraloi" olon. Silloin voi syödä lisää kun ei tunnu, että nyt on saanut liikaa suolaista tai makeaa. Juotteko paljon coca-colaa?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Juon 1,5 litraa kevytcolaa päivässä. Mutta olen jossain vaiheessa ollut ilmankin, eikä se auttanut ahmimistaipumukseeni mitenkään. 

Vierailija

Kyllä mä juon kokista, mutta en kyllä pysty syömään paljon ruokaa silläkään livulla vaikka olen 130kg, mulla alkaa mahassa puhistaa se hapokkuus, tuntuu että räjähtää vaikka olis syöny vaan neljänneksen tavallisesta pitsasta. Tänään olin Rossossa ja otin pienen pepsin, ja annoksen jossa oli paistettua lohta pala ja perunamuusia, vähän jotain kasvista. Kasviksia en syönyt kuin vähän, ja muusiakin jäi, lohen söin kokonaan, ja limsaa lipittelin pikkuhiljaa siinä parin tunnin aikana, siitä on jo kuusi tuntia aikaa, ja nyt alkaa olla vasta vähän nälkä, mitään muuta en ole tässä välissä syönyt, enkä kyllä paljon juonutkaan, oli niin kauan ähky olo.

Vierailija

Mäki oon tänään krapulassa vetäny kauheesti ruokaa, en ymmärrä miks välillä darrassa on jatkuva nälkä! Yök, tosi täysi olo

Vierailija

Höpö höpö.

1. Alkoholi supressoi ADH (vasopressiinin) toimintaa -> kuivuminen, kun munuaiset päästää liikaa nesteitä kehosta pois -> jano aamulla.

2. Korjaat nestetaspainoa Cociksella, jossa on suoloja, jotka saavat sinut juomaan aina vain lisää. Suolaisuus on peitetty taas sokereilla.

3. Sokerit saavat leptiini-hormonin toimimattomaksi (insuliinin kohotessa), jolloin aivot eivät saa kylläisyyssignaalia.

Tällä tavoin voit syödä vaikka ämpärillisen pastaa. Kyse on ruokateollisuuden kehittämästä kaskadista, jolla ihminen saadaan syömään mahdollisimman paljon.

Pahimmillaan johtaa leptiiniresistenssiin l. lihavuuteen.

Vierailija

No huh huh, mäkin menin nyt lukemaan fosforihaposta, nytpä ei tee taas hetkeen mieli colaa! Ruosteenpoistoaine ja valkaisuaine, sitoo itseensä elimistöstä kalkkia, magnesiumia ja sinkkiä eli luiden rakennusaineita, tuhoaa hampaiden kiillettä, tekee normaalisti juomiskelvottoman makeasta (oksettavasta) juomasta juomiskelpoista... Hurr... :(

Vierailija

Olen omakohtaisesti huomannut saman. Olin aiemmin hoikka, mutta opiskeluaikoina aloin juomaan colaa virkistykseksi ja samaan aikaan alkoi myös lihominen. En ole koskaan ennen joutunut miettimään syömisiä, mutta tuolloin menetin jotenkin tajun siitä, koska olen syönyt riittävästi. Pystyn syömään ihan järjettömiä määriä tuntematta kylläisyyttä!

Nyt kun olen epätoivoisesti yrittänyt laihduttaa ja tajunnut ongelman johtuvan juuri colasta, olen yrittänyt päästä siitä eroon. Mutta sepä ei käykään ihan niin helposti! Aivan järkyttävät vieroitusoireet, enkä pääse jostain syystä millään eroon. Vaikka pakotan itseni olemaan viikkoja ilman, ei himo lopu millään ja seuraa aina uusi repsahdus.

Noina colattomina viikkoina olen kuitenkin huomannut, miten valtava ero syömisissäni on verrattuna colallisiin aikoihin; ruoka maistuukin ihan erilaiselta enkä syö läheskään niin paljon! Cola-aikoina olen syönyt esim. valtavat määrät pakastepizzoja, mutta kun jätin colan pois, huomasin miten karmealta moskalta ne todellisuudessa maistuvat. Samoin sipsit ovat todella suolaisia ilman colaa, eikä esim. leipiä tee mieli syödä vadillista, jos niiden kanssa juo vaikka teetä tai vettä.

Vierailija

Mä taas en juo mitään limsoja ja voin silti vetää hirveät määrät ruokaa ja herkkuja. Limsat on mun mielestä ällöttäviä ja hiilihapoista tulee muutenkin inhottava olo vatsaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat