Miksi olet lihava?

Vierailija

Oletko ollut lapsesta asti? Syötkö paljon herkkuja? Miksi? Mikset laihduta?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

1. Vittuuks se sulle kuuluu?

2. Vittuuks se sulle kuuluu?

3. Vittuuks se sulle kuuluu?

4. Vittuuks se sulle kuuluu?

Luuletko lihavuutesi on kytköksissä luonnevikaasi?

Vierailija

Monella lihavalla on lihavuudelle jokin omasta mielestään ulkopuolinen syy. Koskaan se syy ei ole itsessä. On huonot geenit, on kilpparia, on huonot nivelet eikä voi liikkua. On hidasta aineenvaihduntaa ja lihoo vaikka syö kuin lintu.

Lääkärit on pilannut selän leikkaamalla tai sitten ei ole leikattu vaikka olisi pitänyt leikata. Mutta vika on aina jossakin muussa.

Niskasta kiinni ja ryhtiä.

Hengitysilmassa ei ole kaloreita. Jokainen lihoo samalla mekanismilla. Elimistöön kertyy ylensyömisellä liikaa energiaa suhteessa kulutettuun määrään. Ei ole muuta mekanismia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen lihava, koska ruoka on hyvää ja teen istumatyötä enkä pidä useimmista liikuntalajeista.

Olen ollut lihava alle kouluikäisestä. Tavallinen hyvin tehty ruoka on vähintään yhtä hyvää kuin ns. herkut, joten en syö ns. herkkuja kovinkaan paljoa. Tosin en kai oikein edes ymmärrä, mitä kaikkea ne "herkut" tarkoittavat; onko vaikka vuohenjuusto herkkua? 

Miksi kuvittelet, etten laihduttaisi? Olen laihduttanut varmaan painoni verran elämäni aikana. (Painoni heilahtelee myös laihduttamatta, sitä en laske mukaan.) Enimmät kilot ovat kuitenkin tulleet takaisin. 

Vierailija

Lisään vielä, että en harrasta vastaajan 3 mainitsemia tekosyitä. Yksinkertaisesti vain syön paljon enkä erityisemmin pidä tarjolla olevista liikuntalajeista. Liikunta on minulle pakkopullaa, en näköjään saa siitä mitään sellaista välitöntä iloa, jota moni muu hehkuttaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko oletuksesi ja harhaluulosi kytkeytyvän faktaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lihava, koska ruoka on hyvää ja teen istumatyötä enkä pidä useimmista liikuntalajeista.

Olen ollut lihava alle kouluikäisestä. Tavallinen hyvin tehty ruoka on vähintään yhtä hyvää kuin ns. herkut, joten en syö ns. herkkuja kovinkaan paljoa. Tosin en kai oikein edes ymmärrä, mitä kaikkea ne "herkut" tarkoittavat; onko vaikka vuohenjuusto herkkua? 

Miksi kuvittelet, etten laihduttaisi? Olen laihduttanut varmaan painoni verran elämäni aikana. (Painoni heilahtelee myös laihduttamatta, sitä en laske mukaan.) Enimmät kilot ovat kuitenkin tulleet takaisin. 

Hyvä ruoka ei ole lihavuuden syy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Solvaus, tuo viimeinen ja epätoivoinen hätäargumentti :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ruoka ei ole lihavuuden syy.

No miten asia sitten pitäisi ilmaista, jotta kelpaisi? Niinkö, että minulla ei ole tahdonvoimaa vastustaa hyvää ruokaa?

Tuo ei kuitenkaan ole minusta koko selitys, sillä riittäähän minulla tahdonvoimaa moniin muihin asioihin, joihin toisilla sitten taas ei riitä. Ainahan tuossa on mukana sekin tekijä, minkä verran mistakin asiasta pitää. Itse en tykkää esim. shoppailusta, joten minulla riittää tahdonvoima ihan hyvin olla törsäämättä rahaa lehtiin, kirjoihin, meikkeihin, kenkiin, huiveihin... tai irtokarkkeihin, joista - lihavuudestani huolimatta - en pidä.

Vierailija

Olen lihava sen takia koska en ole jaksanut urheilla. Kuntokin on vähän rapistunut. Nyt kesällä aloitin juokseminen ja aluksi se oli pakkopullaa mutta ei se nyt nii kamalaa olekaan. Teen myös lihaskuntoa Nyt yritän laihtua muutaman kilon. (Olen siis 160cm pitkä ja painan jotain 70kg ennen 75kg) En enää napostele kokoajan kaikkea vaan juon sitten vaikka lasin vettä jos tekee mieli jotain naposteltavaa.

Vierailija

Oletko ollut lapsesta asti?

-  En. Olin noin 30-vuotiaaksi asti liiankin laiha rääpäle. Opiskeluaikana varsinkin join kaljaa ja söin pikaruokaa ja karkkia kuin hevonen, mutta pysyin silti alle 50-kiloisena rääpäleenä. 30 jälkeen paransin elämäntapojani, mutta silti aloin lihoa.

Syötkö paljon herkkuja?

- Kohtuudella mielestäni. Pari kertaa viikossa tulee syötyä töissä jälkiruoka. Toisinaan viikonloppuna jokunen suklaapala. Ei muuta.

Mikset laihduta?

- Yritin sitä 10 vuotta ja päädyin jojoiluun, jossa laihduin ja lihoin vuorotellen. Enää en jaksa, hyväksyn itseni tällaisena.

Vierailija

Syön ns. oikeita asioita, mutta liikaa. Todella paljon liikaa. Tykkään syömisestä. Lihavuudesta ei ole ollut muuta kuin vaatekauppahaittaa, joten en ole jaksanut miettiä asiaa. Laihdutan sitten kun siltä tuntuu, sillä tiedän miten se tehdään ja mitkä jutut mulla toimii. Vielä ei ole pää riittävästi mukana hankkeessa, joten turha räpistellä. Tulee vaan kiukkuiseksi. T: 165/105

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En. Aloin lihota 2luokalla kun vanhempani erosi.
Syön.
En jaksa tehdä ruokaa. En pidä ruuanlaitosta.
En laihduta koska en kestä enää sitä epäonnistumista.

Haluatko tietää vielä muuta?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat