Sanoissa sekoilu

Vierailija

Äsken lasta pestessä ja hiustenpesuainetta valitessa annoin lapselle purnukan ja piti sanoa että haista tuota. Sanoin että maista. Kerran kun ajettiin kotiin ja piti sanoa että pitää varmaan ajaa auto autotalliin, sanoin että kauppaan. Vastaavia sekaannuksia pienempiä tai isompia tulee päivittäin. Se on turhauttavaa. Ärsyttävää kun siitä kuittaillaan. Samoin joskus en vain löydä sanoja, turhauttavaa.

Mitä tää on oikein. Väsymystä? Hajamielisyyttä? Stressiä?

Kommentit (11)

Vierailija

Tuntuu kuin puhekeskuksessa olisi joku tyhmä autocorrect joka tekee puheentuotannosta katkeaa ja vaikeaa ja välillä korvaa sanoja huomaamatta täysin muiksi.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Noniin. Kankeaa, siis. Juuri niinkuin näin.

Ap

Hyvin havainnollistettu! ^^

Onko ongelma uusi, vai jatkunut pidempään?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin. Kankeaa, siis. Juuri niinkuin näin.

Ap

Hyvin havainnollistettu! ^^

Onko ongelma uusi, vai jatkunut pidempään?

On muttei näin pahana.
Ap

Vierailija

Äidilläni on tuo sama. Minullakin se on, mutta taistelen vastaan. Mietin etukäteen sen lauseen päässäni, mitä aion sanoa, ja sitten vasta sanon sen. Toisinaan huomaan jo etukäteen, etten saa mieleeni sanaa jonka haluaisin sanoa. Jolloin sanonkin jotain muuta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni on tuo sama. Minullakin se on, mutta taistelen vastaan. Mietin etukäteen sen lauseen päässäni, mitä aion sanoa, ja sitten vasta sanon sen. Toisinaan huomaan jo etukäteen, etten saa mieleeni sanaa jonka haluaisin sanoa. Jolloin sanonkin jotain muuta.

Mistä se johtuu? Onko tietoa?

Oon kyllä menossa lääkärille jäätävän väsymyksen ja kipujen takia, pitää kysyä tästä samalla.

Ap

Vierailija

Senoissa sakailu. Muulen tuunta on suuttunut. Eiku suulen muunta, vittu ja erinäistä muuta kiroilua. Ihan tosi enkä muista kaikkea tarkalleen mutta kaveri sakkasi kerran ihan kunnolla kun yritti sanoa että tuulen suunta on muuttunut. Silloin aamuyöllä varmaan väsymyksestä johtuen nauratti ihan helvetisti ja vähän huvittaa vieläkin.

Vierailija

Joo. Niin kyllä huvittaa, lapsia ainakin. Itsestä se ei vain ole niin kovin hauskaa kun se oikeasti lähes häiritsee arkielämää. Mutta ymmärrän että kuulijan mielestä se voi olla.

Huomasin äsken lapsille lukiessa iltasatua että takeltelen lukiessa myös.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se johtuu? Onko tietoa?

Oon kyllä menossa lääkärille jäätävän väsymyksen ja kipujen takia, pitää kysyä tästä samalla.

Ap

Voisiko sinulla olla borrelioosi tai kilpirauhasen vajaatoiminta?

Vierailija

Se voi olla ihan sun henkilökohtainen ominaisuus. Niin me ollaan erilaisia. Mä oon hyvä tuottamaan selvää puhetta, keksin helposti synonyymeja ja lyhyitä määritelmiä ilman niinkuja, mutta mullakin tietyssä mielentilassa unohtuu helposti sanoja ja korvaan ne epähuomiossa toisilla - usein sellaisilla, jotka eivät mitenkään liity hakemaani sanaan tai ole äänteellisesti samanlaisia. Isälläni on ihan sama piirre, se on oikeasti huvittavaa, miten voimme olla niin samanlaisia. Mulla tuota on alkanut ilmetä vasta yli 30-vuotiaana. Oon huomannut, että tämä liittyy usein arkisiin asioihin, esim. jonkun tekemisen neuvomiseen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat