Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavan lapset ei käytä nettiä, tietokonetta eikä ole telkkaria -leuhkii olevansa parempi äiti

Vierailija

Kuinka _heidän_ lapset lukee sadut oikeista kirjoista, leikkivät oikeita leikkejä eivätkä vain tuijota ruutuja ja pelaa.

Olemme lapsenvahteja toistemme lapsille silloin tällöin. Olivat kerran meillä ja oli muumit pyörimässä, hänen 3- ja 5-vuotiaat katseli koska laitoin ruokaa enkä halunnut että polttavat itsensä siinä ryntäillessä. (omat lapset myös siinä samassa kasassa)

Äitinsä tuli heitä hakemaan ja lähtiessään sanoi ylimielisesti "Niin toiset äidithän ottavat lapsetkin mukaan ruuanlaittoon, mutta tietysti noin pääsee näkemättä vaivaa"

Itsellään on kuitenkin facebook johon päivittelee ahkerasti "Taas on lasten kanssa leivottu ja joka päivä tälläkin viikolla käyty puistossa, satoi tai paistoi :))))"

"Kauhea miten tänäänkin näkyi pieniäkin lapsia rattaissa ja suklaarusina-laatikko tai keksi kädessä :( Omat tykkää hurjasti viinirypäleistä välipalana ja terveellistä on :)))"

Tekee mieli oksentaa aina kun luen hänen päivityksiään. Harmi kun lähellämme ei ole muuta luotettavaa lastenvahtia.

Lapsetkin kyllä valittaneet "Äiti ei taas "Aunelle" kun siellä ei ole mitään pelejä tai telkkaa" :D

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

En tiedä minkä ikäisiä lapsia sinulla on, mutta ihmetyttää, jos eivät halua kylään perheeseen, jossa leikkikavereita. Omani ovat jo kouluikäisiä, mutta kun olivat pienempiä meillä oli sääntö, että telkkaa ei katsota silloin kun on kavereita (ei aikuisetkaan katso, jos on vieraita). Pelikoneita meillä ei silloin edes ollut.

Vierailija

Voi ei. Vaikuttaa ihmiseltä, joka haluasi olla omassa mielessään jokin superäiti. Kumma, että hänen lapsensa kuitenkin Muumeja katsoivat teillä mielellään.

Ja aika hassua sekin, että itselleen Facebook on noin tärkeä, vaikka lapsilleen ei tietokoneita tai pelaamista salli. Vähän sama kuin se, että pitäisi lapsilla tiukat säännöt karkinsyönnille, mutta itse söisi karkkia lapsiltaan salassa joka päivä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Juu eihän tekniikan kehitystä kannata seurata. Risu vaan käteen ja sillä hiekkaan piirtelemään.

Niinpä. Kumma miten omat ja tuttujen lapset leikkii vaikka saavat katsoa telkkaria ja pelata koneella.

Vierailija

Itse asiassa aapeen vihaama "Aune" on oikein esimerkillisen hyvä äiti. Aapeen lapset ovat ihme kyllä oppineet vastustamaan sanallisesti tälläistä hoitopaikkaa, vaikka kaikki muut nykyäitien lapset ovat jääneet puheenkehityksessä jälkeen somelle. Äidit, katsokaa peiliin: jokainen päivä kun vegenä selailette facea, lapsenne kaipaa aikuista seuraa.

Vierailija

4, oliko tuo minulle? Siis kyllä meillä myös leikitään, tytöt on 4- ja 6v. Ei siihen kuitenkaan kuole että joskus pelaavat jotain. Tykkäävät hevospeleistä ja missä saa esim. pukea hahmoja. Telkkarista sitten lähinnä lastenohjelmat ja dvdltä disneyt suosiossa. Ruutuaika meillä on viikolla tunti päivässä tai jos nyt jotain leffaa katsovat niin ei sitä keskeltä siinä kohtaa katkaista.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa aapeen vihaama "Aune" on oikein esimerkillisen hyvä äiti. Aapeen lapset ovat ihme kyllä oppineet vastustamaan sanallisesti tälläistä hoitopaikkaa, vaikka kaikki muut nykyäitien lapset ovat jääneet puheenkehityksessä jälkeen somelle. Äidit, katsokaa peiliin: jokainen päivä kun vegenä selailette facea, lapsenne kaipaa aikuista seuraa.

"Aunehan" tässä se someäiti on.

Vierailija

5, en minä häntä vihaa, ihmettelen hänen ylimielisyyttään ja "minä olen paras" asennettaan, lisäksi tuota ylimenevää tekniikan vastustamista. Miksi olisi kehittävämpää pelata esim. Afrikan tähteä kuin hevospeliä tietokoneelta?

ap

Vierailija

Mun mielestä sullakin on sellainen "minä olen paras äiti" asenne, nythän sinä teet omasta mielestäsi kaiken paremmin kuin auneäiti. 

Vierailija

Ap, eikö sinua huoleta lapsiesi riippuvuus?

"Lapsetkin kyllä valittaneet "Äiti ei taas "Aunelle" kun siellä ei ole mitään pelejä tai telkkaa" :D"

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap, eikö sinua huoleta lapsiesi riippuvuus?

"Lapsetkin kyllä valittaneet "Äiti ei taas "Aunelle" kun siellä ei ole mitään pelejä tai telkkaa" :D"

Ja tuo lastesi valitus viittaa kyllä paljon suurempaan ruutuaikaan kuin väittämäsi 1 h, olisko 10 h lähempänä totuutta.

Vierailija

no, jos sun lapset ei enää halua mennä kaverille koska siellä ei ole pelejä tai telkkaa, niin kumpikohan se on väärin menetellyt kasvatuksessaan...

Tuollaista totaalikieltoa en kyllä ymmärrä, mutta kyllä tsemppaan täysillä äitiä, jonka lapset eivät ole ruudussa kiinni! Tai tsemppaisin, eihän sellaisia lapsia oikein nykyään näe missään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

4, oliko tuo minulle? Siis kyllä meillä myös leikitään, tytöt on 4- ja 6v. Ei siihen kuitenkaan kuole että joskus pelaavat jotain. Tykkäävät hevospeleistä ja missä saa esim. pukea hahmoja. Telkkarista sitten lähinnä lastenohjelmat ja dvdltä disneyt suosiossa. Ruutuaika meillä on viikolla tunti päivässä tai jos nyt jotain leffaa katsovat niin ei sitä keskeltä siinä kohtaa katkaista.

Ap

Tunti päivässä 4-vuotiaalla? Joka päivä?

Parempi olisi tuon ikäiselle, jos olisi vähemmän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Viinirypäleitä en koskaan anna lapsille 

myrkkyä eniten hedelmissä

ihan saman verran niissä suklaarusinoissa on myrkkyjä; kuivatusta rypäleestä lähtee nestettä mutta kuoren myrkyt jää + lisäksi suklaan mukana tulevat myrkyt. "Aune" ei ole sen parempi kuin muutkaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat