Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alapäähuumoria työpaikalla ?

Vierailija

Olen toimistossa työskentelevä korkeakoulutettu nainen.

Olen viimeaikoina täysin tympiintynyt siihen että  työkaveri lähettelee sähköpostissa huonoja kaksimielisiä sarjakuvia tai muuta alapäähuumoria sisältäviä viestejä koko toimistolle. Ärsyttävää että sähköposti täyttyy tällaisesta roskasta kun yleensä ei ehdi lukea työasioihin liittyviäkään sähköposteja kunnolla.

Toimiston miesporukka harrastaa saman ääliön kanssa alapäähuumoria kahvitunnilla ja toimiston tilaisuuksissa. 

Olenko ainoa jonka mielestä tämä ei sovi työpaikalle ? Eikö työssä pitäisi tehdä töitä ?

En ole täysin huumorintajuton ja vapaa- ajalla alatyylisetkin vitsit kyllä naurattavat.

Mielestäni työpaikalla vaan on omat käytöstapakoodinsa ja vapaa-aikana sitten ollaan vapautuneemmin. Aika asiallisia pitäisi työasioissa olla. Varsinkin kun toimistossa työskentelee yhtä paljon miehiä ja naisia.

Miten muilla työpaikoilla alapäähuumoriin suhtaudutaan ?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Ai olisiko ok olla vähemmän asiallinen, jos työpaikalla olisi esim. 3 naista ja loput miehiä?

Ei tuolle kai voi mitään tehdä pilaamatta ilmapiiriä tai omaa mainettaan.

Vierailija

Olin aiemmin työpaikalla, jossa vitseille oli oma sähköpostilaatikkonsa, jonka sai tilata ken halusi. Olis siellä tuhmiakin juttuja. Luin kyllä itse, mutta korrektimpaa näin kuin lähettää suoraan koko toimiston väelle.

Vierailija

Mutta onko tämä jotenkin yleistä nykyisin toimistoissa ? Itse en ole törmännyt tällaiseen missään muualla aiemmin. Aika sivistyneitä ja hyvin käyttäytyviä työkaverit ovat yleensä olleet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

On yleistä, ainakin macho-aloilla, kuten meillä asianajotoimistossa.

Eikö tämä ole seksuaalista häirintää ja laissa kielletty ?

Eikö asianajotoimistoissa puututa tällaiseen ?

Vierailija

On yleistä ja ihan normaalia ainakin mun työpaikalla. Menee työpäivä mukavammin kun löysää pipoa vähän ja ottaa huumorin mukaan päivään.

Vierailija

Ilmoitat esimiehellesi että postisi asetuksissa on ko henkilön viestit pudotettu ja pudotetaan vastakin roskapostilaatikkoon, jos tyyli ei muutu.

Vierailija

Meidän firmassa tuo ei kävisi päinsä! Jos minä pomona kuulisin tuollaista tapahtuvan olisi aika ravistella henkilökuntaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

On yleistä ja ihan normaalia ainakin mun työpaikalla. Menee työpäivä mukavammin kun löysää pipoa vähän ja ottaa huumorin mukaan päivään.

Ja alasi on...?  Jossain tehtaissa tälläista ääliömäisyyttä on joskus esiintynyt, ei toimistoissa.

Kun olin nuorempana  K-kaupassa töissä yksi lihamyyjistä sai potkut, koska puhui ruokottomuuksia vanhemmalle naispuoliselle työkaverilleen. Pomo olikin vähän fiksumpi ja ruokakauppiaaksi aika menestynyt mies.

Ei työpaikoilla enää 2010- luvulla voi käyttäytyä niin kuin jossain tehtaissa  80-luvulla. Nykyisin jossain rakennustyömaillakin osataan tarvittaessa käytöstavat vaikka miesporukalla välillä juttuja heitettäisiinkin. Nuorempi sukupolvi on koulutettua ja fiksua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yleistä, ainakin macho-aloilla, kuten meillä asianajotoimistossa.

Eikö tämä ole seksuaalista häirintää ja laissa kielletty ?

Eikö asianajotoimistoissa puututa tällaiseen ?

Tuota, ketä siinä oikein häiritään, jos heitellään kullivitsejä? Niitä joilla itsellään on kulli vai niitä joilla ei ole?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat