Vuokralaisen pitää itse remontoida VVO:n ökyhintainen asunto!

Vierailija

3H+K731075
26.01.2016
Koti Helsingin Kontulassa perheelle! Asunnossa iso olohuone ja makuuhuone. Muovimatossa jälkiä ja normaalia kulumaa. Seinissä jokunen reikä. Asukas saa maalit ja tarvikkeet omatoimiremonttia varten.Tästä pääset tutustumaan Lumo sisämaalikartastoon..

https://www.vvo.fi/vuokraasunnot/?SapId=10769

Tuohon kuukausivuokraan olettaisi saavan edes kunnon lattian asuntoon. Kaupungin vastaavankokoisessa vuokra-asunnossa Kontulassa on kuukausivuokra 300-400 € halvempi ja on laminaattilattiat ja asunnot remontoidaan (jos on tarvetta) asukkaan vaihtuessa. Ja talot peruskorjataan säännöllisesti, VVO:lla on paljon 50 vuotta vanhoja taloja, joihin ei ole kertaakaan minkäänlaista peruskorjausta tehty.

No ei ihme että ahneen VVO:n liikevoitto vain kasvaa vuosi vuodelta:

http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2015/06/13/sosiaalisen-asuntotu...

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Ei, kaupungin vuokra-asuntoja EI rempata säännöllisesti.
Itse asun yli 20v vanhassa talossa ja AINOA remppa KOKO aikana on ollut keittiöremontti, Itä-Helsingissä asuraan.
Tietysti hyvä että edes se keittiö mutta kun KOKO kämppä vaatisi remppaa varsinkin kylpytilat. Noh, sitä remonttia saa odottaa varmaan seuraavat 20v KOSKA ei ole rahaa vaikka vuokrat nousee.
Silloin kun muutin tähän asuntoon n. 10v sitten niin ei tietoakaan edes seinien maalauksesta tms. Ihan itse maalasin seinät vaaleiksi.

VVO kyllä osaa repiä vuokraa, se on totta....

Vierailija

Me asutaan VVO:lla ja jännitetään, milloin rajuilma iskee ikkunat sisään. 60-luvun talo ja alkuperäisikkunat. Taloamme ei ole vielä edes listattu tuleviin remonttikohteisiin!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä saa kaupungiltakaan reilulla 600 eurolla 73 neliötä laminaatilla.

Huomasitko että kirjoitin 300-400 € halvempi vuokra, tarkoittaa siis noin 650-750 euron vuokraa.

Myllypurossa esimerkiksi osoittessa Myllypurontie 22 noin 70 neliön kolmiot laminaattilattialla ALLE 600 €/kk. Yläkiventie 2:ssa kolmiot (64 neliötä) noin 600 €/kk, Alakiventie 5:ssä  (peruskorjattu 2014) 71 neliön kolmiot 600 €/kk ja 89 neliön asunnot 730 €/kk!

Vierailija

No kannattaa vuokrata asunto uudiskohteesta. Monessa paikassa ei saa edes tarvikkeita remonttiin vaan nekin on itse kustannettava. Varsinkin omistusasunnossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No kannattaa vuokrata asunto uudiskohteesta. Monessa paikassa ei saa edes tarvikkeita remonttiin vaan nekin on itse kustannettava. Varsinkin omistusasunnossa.

Harvat vuokra-asunnot on niin huonossa kunnossa kuin VVO- ja Sato-asunnot.

Vierailija

Olen asunut VVO:lla, ja minusta tuo omaremppa-palvelu on hieno juttu. VVO siis kyllä todellakin korjaa selkeät, asumista haittaavat viat ihan omalla työllään ja kustannuksella, samoin huomattavan kuluneisuuden. 

Tämä omatoimiremppamahdollisuus on lähinnä mahdollisuus kustomoida asunto mieleisekseen, esim. laittaa sen näköiset lattiat ja tapetit tai maalit kuin itse tykkää, silti vaikka asunto ei varsinaisesti vielä tarvitsisi remonttia. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkemäni LUMO asunnot ovat olleet hyvässä kunnossa ja sijaintikin aina hyvä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut VVO:lla, ja minusta tuo omaremppa-palvelu on hieno juttu. VVO siis kyllä todellakin korjaa selkeät, asumista haittaavat viat ihan omalla työllään ja kustannuksella, samoin huomattavan kuluneisuuden. 

Tämä omatoimiremppamahdollisuus on lähinnä mahdollisuus kustomoida asunto mieleisekseen, esim. laittaa sen näköiset lattiat ja tapetit tai maalit kuin itse tykkää, silti vaikka asunto ei varsinaisesti vielä tarvitsisi remonttia. 

VVO:lla ei kyllä saa itse laittaa lattioita. Esimerkiksi jos haluaa laminaattilattian niin sen jälkeen joutuu maksamaan joka kuukausi erillisen laminaattimaksun, joka on kymmeniä euroja kuukaudessa  ihan pienessäkin yksiössä. Ja laminaatiksi VVO valitsee tietenkin kaikista halvimman laminaatin.

Asumista haittaavien vikojen korjausta joutuu odottamaan jopa kuukausia ja kaikkia vikoja ei edes lainkaan korjata. Lisäksi VVO:lla on omat värimallistot, joista pitää maalit valita joten omanlaisiaan seiniä ei saa todellakaan maalata.

Tiesittekö muuten miten monessa VVO-talossa toimitaan kun laitetaan laminaattilattia? Lattia kun laitetaan edellisen päälle niin ovilistat jäävät liian pitkiksi. VVO ratkaisee asian siten että ovilistalle ei tehdä yhtään mitään vaan se laitetaan paikalleen ja lopputuloksena on se että oven yläpuolisen listan molemmilla sivuilla ovilistat nousevat korkeammalle kuin keskellä oleva lista. Uusi ovilista maksaa LIIKAA ja myös ovilistan sahaaminen vie liikaa aikaa (eli rahaa)! Tässä vaiheessa voisi taas muistella mikäs se VVO:n voittoprosentti olikaan...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VVO:lla ei kyllä saa itse laittaa lattioita. Esimerkiksi jos haluaa laminaattilattian niin sen jälkeen joutuu maksamaan joka kuukausi erillisen laminaattimaksun, joka on kymmeniä euroja kuukaudessa  ihan pienessäkin yksiössä. Ja laminaatiksi VVO valitsee tietenkin kaikista halvimman laminaatin.

Asumista haittaavien vikojen korjausta joutuu odottamaan jopa kuukausia ja kaikkia vikoja ei edes lainkaan korjata. Lisäksi VVO:lla on omat värimallistot, joista pitää maalit valita joten omanlaisiaan seiniä ei saa todellakaan maalata.

Ainakin tapetin suhteen sai valita muunkin kuin sieltä mallistosta, siitä piti vaan maksaa vähän lisää. Itse käytin tuon paketin kun muutin asuntoon, ja petyin rautakaupassa josta tarvikkeet piti hakea, että siellä oli vain tylsän valkoisia ja tosi vaaleita tapetteja valikoimissa. No, minä kysyin myyjältä että saako mitään muuta, ja he sanoivat että jos maksaa itse erotuksen VVO:n valikoiman tuotteiden hintaan niin saa mitä vaan. Minä sitten pistin terrakotan väriset hienot kohotapetit ja boordinauhat vielä. Eikä joutunut korvaamaan mitään pois muuttaessa vaikka oli laittanut VVO:n standardien vastaisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkemäni LUMO asunnot ovat olleet hyvässä kunnossa ja sijaintikin aina hyvä.

Minulla on aivan päinvastaisia kokemuksia. VVO kyllä mainostaa asuntojaan vuokrausilmoituksissa hyväkuntoisiksi mutta kun asuntoa menee katsomaan niin ei voi kyllä mitenkään hyväkuntoisena pitää.

Tässä esimerkki yhdestä LUMO-asunnosta:

lattialistat puolittain irti, myös erivärisiä sekaisin samassa huoneessa, astiahyllyt ruosteessa, hellan levyt ruosteessa, seinät maalattu huonosti, maalia katossa ja lattiassa, lämpöpattereissa jne.  muovimatto irti, myös likainen, palojälkiä ja muita tahroja, ulko-ovessa reikiä, joista näkee rappukäytävään, väliovi poistettu, äänieristys täysin olematon, suihkuverhon tanko poistettu,

Vierailija

mjaa, mites tää nyt oikein menee, vvo (ja sato) perustelee korkeita vuokriaan sillä että varaudutaan isoihin remontteihin keräämällä rahat etukäteen, sitten jätetään rempat tekemättä?

Vierailija

Samanlaisia paskoja on yksityistenkin kohteissa. Itä-Helsingistä on kokemusta. Asunto ei ollut mielestäni asumiskuntoinen ja ihan järkyssä kunnossa. Suomessa asumisen laatu on muka priimaa. Ja *****. Hinnat ovat kyllä kovat huonosta laadusta ja kaupungin asunnoista saa vain haaveilla.  Asunnoissa on aina halvimmat matskut... muovimattoa, joissain ei edes muovia ja kaakeleja kylppäreissä, vaan jopa samantyyliset halpaelementit kuten laivoilla. Keittiön kaapistot halvinta lastulevyä jne ja ei koskaan remontoitu mitään sen jälkeen kun on rakennettu. No ulkona on saatettu tehdä pikkuremppaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

mjaa, mites tää nyt oikein menee, vvo (ja sato) perustelee korkeita vuokriaan sillä että varaudutaan isoihin remontteihin keräämällä rahat etukäteen, sitten jätetään rempat tekemättä?

Ainakin vuokrat nousee todella paljon remonttien jälkeen, yksiössä aiemmin 550 € ja remontin (seinät, lattia, kylpyhuone, keittiölle ei tehty mitään kun se oli kymmenen vuotta aiemmin remontoitu)  jälkeen vuokra 780 €.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat