Olen alkanut pelkäämään naapureitamme

Vierailija

Mikä tähän avuksi, kun olen kehittänyt vahvan pelon naapureitamme kohtaan. Asumme siis rivitalossa, jossa on hyvin huono äänieristys. Pariin otteeseen ovat nämä naapurit tulleet meille valittamaan lastemme äänistä ja miten rasittavaa on asua meidän naapurissa, kun lasten äänet ja itkut kuuluvat läpi. Kuopuksemme on pahimmassa uhmaiässä, joten huudolta emme säästy vähään aikaan, mutta muuten olemme koettaneet nyt kaikin puolin hillitä lapsia sisällä jotta olisivat rauhallisemmin. 

Vastavuoroisesti me kuulemme kaiken mitä naapurissa tapahtuu ja siellä riidellään rajusti melkein joka ilta - paiskotaan ovia raivotaan ja itketään. Päivisin tämä pariskunta on "viimeisen päälle"- tyylinen. Siistit vaatteet, laukut, autot jne.

Nyt joka kerta nämä naapurit nähdessäni olen aivan paniikissa ja tärisen  kun he ovat menneet ohi. Pelkään koko ajan, että he alkavat huutamaan minulle niin kuin toisilleen. Oikeasti he ovat lakanneet tervehtimästä ja kävelevät pois katsoen ohi vaikka minä tervehdin. Tämä ihmeellinen asetelma saa minut aivan tolaltani. Miksi reagoin tähän niin vahvasti ja miten saisin tämän tilanteen purettua? Tunnen olevani kuin joku toisen luokan kansalainen heidän rinnallaan.

Kommentit (5)

Vierailija

Onpas kurja tilanne! Neuvoja en osaa antaa, mutta eivät naapurit ainakaan "parempia" ihmisiä ole, jos kokoajan riitelevät. Pystysikö jonkinlaista äänieristettä laittamaan puolin ja toisin?

Vierailija

Kiitos sympatiastasi - tässä tilanteessa tuntuu hyvält kuulla ystävällisiäkin sanoja :)

äänieristys koko naapureiden puoleiselle seinäpinnalle olisi liian kallis urakka thän hätään, joten koetamme ostella vaikka ryijyjä..

ihmetyttää tuo heidän asenteensa ja jatkuva riitely - ei ihme jos naapureiden äänetkin rassaa jos on parisuhde noin kriisissä. 

-ap

Vierailija

Sulla on ehkä joku trauma huutavista aikuisista. Enkä niin pienenä ettet muista.

Vika on nyt teidän naapureissa, ei teidän perheessä. Uhmiksen huudolle ei voi mitään. Periksi uhmikselle ei saa antaa, vaikka huutaisi. Kyse on rajojen hakemisesta ja rajat pitää olla. Jotenkin sun vaan on kestettävä vihamielisiä naapueeita. Ajattele vaikka, että onpas kurjia ihmisiä - jotkut vaan on.

Vierailija

En uskalla mennä - pelkään että se mies käy kimppuuni tai alkaa huutamaan kauheita asioita lapsistani, mistä minulle vain tulisi paha mieli. Mieheni on myös aika rauhallinen eikä halua sotkeutua toisten asioihin- muuten usuttaisin hänet sinne tappelua hiljentämään :)

miten pääsisin tästä pelostani yli?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat