Miehet tulkitsevat kiltteyden kiinnostuksen osoituksena

Vierailija

Olen nuori nainen, ja elämäni aikana useat miehet ovat ilmaisseet kiinnostusta minuun, luullen ensin minun olevan kiinnostunut. En ole erityisen kaunis, laiha tai valloittava, vaan syy on ilmeisesti se, että olen päättänyt olla kaikille kiltti ja huomaavainen. Jos joku, kuka tahansa, haluaa avautua elämästään, ongelmistaan tai mistä tahansa, niin minä kuuntelen aina. Tiedän olevani hyvä ja empaattinen kuuntelija.

Mutta joskus käy sitten niin, että haluni olla kaikille mukava tulkitaan kiinnostuksena. Viimeisimpänä minua yli 20 vuotta vanhempi kollega. Hän on sinkku, joten periaatteessa hän saakin ilmaista kiinnostusta ihmisiin ja ihastua. Mutta hän kyllä tietää minun olevan parisuhteessa. On ollut vaikeaa kieltäytyä suorasanaisesti kutsuista illalliselle tai mihin vaan.

En tiedä mihin raja pitäisi vetää. En ikinä flirttaile miehille, mutta olen kiva kaikille. Osa sitten tulkitsee väärin... En todellakaan kuvittele olevani mitenkään vetävä, mutta tämä kiltteys ja vilpitön kuunteleminen selvästi johtaa välillä ongelmiin, kun tulkitaan että minä olen kiinnostunut... Olen alkanut hiukan epäillä, annanko oikeasti vääriä signaaleja. Haluan vain olla läsnä ihmisille. Se on minulle tärkeää, sillä lapsena ja nuorena en itse saanut jakaa tunteitani kenellekään.

Sivut

Kommentit (79)

Vierailija

No selvältä vaikuttaa, että sun pitäisi vetää se raja aikaisemmin.

lue Elisabeth Gaskellin kirja "vaimoja ja tyttäriä" ja tarkkaile Cynthiaa.

Vierailija

Juu, niin miesihminen on viritetty, toivo suvunjatkamiseen elää aina. Olet nuori, opettele vaan sanomaan selvästi, että ei kiitos, ei kiinnosta. Se on kiltein tapa. Paljon ilkeämpää on pitää miestä epätietoisuudessa.

Vierailija

En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat muka toisten takia olla näille niin ystävällisiä, että aiheuttavat vain sydänsuruja. Jos et varsinaisesti siis tee sitä itsellesi niin lopeta. Miksi sinun pitää olla läsnä ihmisille? Haet jotain sillä itsellesi. Olis ehkä tosiaankin aika miettiä, mitä itsellesi hakemasi jokin tekee sille, joka ei tajua, että haet jotain itsellesi, vaan luulee tosiaan saavansa sellaista välittämistä, mitä yleensä osoitetaan vasta kun kiinnostus on aitoa parisuhteeseen haluavalla tasolla. 

Tai sitten opettele jokin lause, jonka voit pudottaa tuttavuuden alkuun, jolla tuot sen ilmi, että välittämisesi ei ole osoitus haluta pariutua kyseisen henkilön kanssa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Juu, niin miesihminen on viritetty, toivo suvunjatkamiseen elää aina. Olet nuori, opettele vaan sanomaan selvästi, että ei kiitos, ei kiinnosta. Se on kiltein tapa. Paljon ilkeämpää on pitää miestä epätietoisuudessa.

Oikeastaan isompi kysymysmerkki on se, miten voisin olla oma itseni ilman että monet tulkitsevat sen väärin. Parhaita puoliani on se, että minulle on helppo uskoutua. Monet ovat sanoneet niin. Sellainen haluan ollakin, sen ominaisuuden vuoksi pidän itsestäni. Lahja tämäkin. Mutta sitten osa ihmisistä ylitulkitsee, ja sitten ollaan kiusallisessa tilanteessa...

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Juuh, naamat norsunvitulle!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mies voi tulkita ihan_minkä_tahansa kiinnostuksen osoitukseksi jos on itse kiinnostunut. 

Tuskin on tämäkään kyseessä, vaikka lause sinänsä tosi onkin, mutta kyllä ihmiseen vaikuttaa se, jos toinen antaa välittämistä, se on meinaan aika harvinaista herkkua näinä päivinä. Tuollainen, mitä ap kuvasi, että haluaa kuunnella jne eikä ole itse suuna päänä tunkemassa vaikkapa miehen housuihin. Moni mies taatusti arvostaa sitä ja ajattelee löytäneensä aarteen. Mutta aloittaja hämää sikäli, että hänpä ei välitä kuitenkaan pariutua, vaikka välittää enemmän kuin moni varmasti kummpaniakin vailla oleva nainen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat muka toisten takia olla näille niin ystävällisiä, että aiheuttavat vain sydänsuruja. Jos et varsinaisesti siis tee sitä itsellesi niin lopeta. Miksi sinun pitää olla läsnä ihmisille? Haet jotain sillä itsellesi. Olis ehkä tosiaankin aika miettiä, mitä itsellesi hakemasi jokin tekee sille, joka ei tajua, että haet jotain itsellesi, vaan luulee tosiaan saavansa sellaista välittämistä, mitä yleensä osoitetaan vasta kun kiinnostus on aitoa parisuhteeseen haluavalla tasolla. 

Tai sitten opettele jokin lause, jonka voit pudottaa tuttavuuden alkuun, jolla tuot sen ilmi, että välittämisesi ei ole osoitus haluta pariutua kyseisen henkilön kanssa. 

Kyynistä tekstiä... Minusta jokaisella meistä on velvollisuus olla toisille hyvä. Kuten sanoin, minulle on jostain syystä helppo avautua. Olen sen käytännössä elämäni aikana huomannut, ja minulle on myös niin sanottu. En minä osoita empatiaa ja ystävällisyyttä vain niille, joista olen kiinnostunut romanttisessa mielessä.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyynistä tekstiä... Minusta jokaisella meistä on velvollisuus olla toisille hyvä. Kuten sanoin, minulle on jostain syystä helppo avautua. Olen sen käytännössä elämäni aikana huomannut, ja minulle on myös niin sanottu. En minä osoita empatiaa ja ystävällisyyttä vain niille, joista olen kiinnostunut romanttisessa mielessä.

Ap

Joo, mutta ajattelepa asiaa sen miehen kannalta. Hän tosiaankin haluaa, että sä olet hänelle hyvä, mutta et sä sitten olekaan, vaan aiheutat tunteen, ettei mies kelpaakaan. Tiedän sen, koska olen ollut itse naisena sen miehen vaatteissa. 

Mikä estää sanomasta alkuun, että välittämisesi ei ole osoitus siitä, että haluat toisesta kumppanin? Saat sinä välittää, mutta oiskohan niin, että osa ei tarttis sitä kaikkea sun välittämistä, jos siitä ei seuraa sitä mitä he etsivät elämäänsä?

Vierailija

No kilttinä ja toiset huomioon ottavana miehenä olen huomannut, että jotkut naiset tulkitsevat käytökseni täysin väärin, luulevat että olen iskemässä heitä, kun on hyvät käytöstavat ja on sosiaalinen sekä suht iloinen luonne törmää tähän aika usein. En kuitenkaan jaksa välittää, tulkitkoot kukin mitä haluaa, sillä en halua muuttua jurottavaksi tuppisuuksi.

Vierailija

Miehille sellainen nainen, joka on varattu on saalis. Oman kokemuksen mukaan niin kauan kun mies ei tiedä sinkkuuttani on kiinnostunut. Sinkkunaisessa kun on pakko olla jotain vialla jos ei ole saanut miestä - tämä lause on sanottu parin miehen taholta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo, mutta ajattelepa asiaa sen miehen kannalta. Hän tosiaankin haluaa, että sä olet hänelle hyvä, mutta et sä sitten olekaan, vaan aiheutat tunteen, ettei mies kelpaakaan. Tiedän sen, koska olen ollut itse naisena sen miehen vaatteissa. 

Mikä estää sanomasta alkuun, että välittämisesi ei ole osoitus siitä, että haluat toisesta kumppanin? Saat sinä välittää, mutta oiskohan niin, että osa ei tarttis sitä kaikkea sun välittämistä, jos siitä ei seuraa sitä mitä he etsivät elämäänsä?

Miksi sanoisin ihmisille jotain tuollaista? En ole niin omahyväinen että kuvittelisin kaikkien ilman muuta rakastuvan minuun. Enkä toimi kenellekään terapeuttina, joten en puhuisi "kaikesta siitä välittämisestä" mitä minulta saa. Monet vain alkavat pohtimaan seurassani murheenaiheitaan, ilmeisesti tosiaan siitä syystä että jokin olemuksessani kannustaa siihen. Ei se ole sen ihmeellisempää.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miehille sellainen nainen, joka on varattu on saalis. Oman kokemuksen mukaan niin kauan kun mies ei tiedä sinkkuuttani on kiinnostunut. Sinkkunaisessa kun on pakko olla jotain vialla jos ei ole saanut miestä - tämä lause on sanottu parin miehen taholta.

Mitä sellaisella naisella tekee, jonka saa varattunakin iskettyä mukaansa?
Sinkkumies

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat