ihonväriset näpyt alapäässä

Vierailija

oon 14 vuotias tyttö ja mul on jotain ihonvärisiä näppylöitä ollut alapäässä (tarkemmin, klitoriksen esinahassa) ainakin vuoden(tai sillon vasta huomasin). Ne näyttää valkosilta kun "levitän" alapäätä, ja ne on kovia ja se kova osa on ihon alla. Ei lähde puristamalla sillä nää on tosiaanki kovia. Näistä ei oo ollu mitää haittaa, ei satu eikä kutise, mut mietein vaa et ei kai nää oo mitää vaarallisii?

Kommentit (4)

Vierailija

Uskomatonta, mutta niin monta vuotta mietin näitä näppyjä ja viime viikolla sain aikaseks kysyttyä lääkäriltä niistä ja nyt niistä ilmestyykin vertaistukea vauvaan, jes !

Eli siis, minulla on samoja. Kuvauksesi perusteella kuulostaa täysin samalta kuin omani, ja niitä lääkäri kuvaili: " Etukommissuurassa pieniä atheromankaltaisia nystyjä, ei tulehduksellista" ( oksennus)

Olen vihannut niitä aina ja ahdistunut niistä koska niistä ei eroon kuulemma pääse :( elleivät olisi jotain peukalon pään kokoisia. Ja itselläni on ne ollut jo lapsesta asti. Voi miehen silmään olla oksettavan näkösiä mutta ei ole vielä onneksi kukaan valittanut.

Vierailija

Miehillä "pearly penile papules" ja "Fordyce spots" on ihan normaalia alapäässä. Niitä on varmaan joka kolmannella. Katsokaa google image. Voisko olla jotain tuommoista vastaavaa?

mimmmi

Joo mulla oli sama juttu ja olin varma, että nyt minulla on joku sukupuolitauti. Vaikken suojaamatonta seksiä ollut koskaan harrastanut. Gynellä käydessä sanoi että on jotain ihopoimua jota esiintyy todella useilla. Jos ei lähde leviämään niin uskon, että sama juttu sulla ja koska olet niin nuori :) joten ota rennosti

Mia Terveydenhoitaja
Seuraa 
Liittynyt8.6.2015

Hei,

koska näpyt ovat olleet sinulla jo jonkin aikaa muuttumattomina, kyse ei ole mistään sukupuolitaudista.

Monilla miehillä on terskan juuressa niin kutsuttuja helmiäispapuloita. Niitä voi olla myös naisilla vulvan alueella ja ne ovat täysin harmittomia.

Näpyt voivat olla myös talirauhasia. Ne ovat tärkeitä vulvan alueelle, sillä ne erittävät rasvaa, joka hoitaa vulvan alueen ihoa ja limakalvoja. Joskus ne voivat ärtyä ja tulehtua, jolloin ne näyttävät finneiltä ja ovat kipeitä. Tällöin niitä ei pidä kosketella ja puristella vaan antaa niiden parantua itsestään.

Kyseessä ei siis ole mitään haitallista tai tarttuvaa. Voit olla huoleti :)

t. Mia, terveydenhoitaja

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat