Changen myyjä tyrkytti vääränkokoiset liivit

Vierailija

Äitini päätti tässä syksyllä panostaa hiukan itseensä ja käydä ostamassa kunnolliset rintsikat ekaa kertaa ihan rintaliiviliikkeestä, kun tarvitsi nopeasti sopivat ihonväriset liivit ennen työmatkaa. Hän on pienikokoinen nainen, rintaliivit yleensä 75A. Kuitenkin Changessa myyjä oli ehdottomasti sitä mieltä, että joo kyllä se koko on 65D! Äitini oli aika äimänä, ja kun hän valitteli testatessaan, kuinka ne liivit puristivat ikävästi, hyvä että edes kiinni sai, niin myyjä vakuutti, että niin sen kuuluukin olla, kun ne venähtävät sitten kumminkin niiin nopeasti!

Äitini ajatteli, että hän olisi itse "pudonnut kärryiltä" nykypäivän rintsikkanormien suhteen, ja päätti luottaa ammattilaisen sanaan ja osti ne liivit, varsinkin kun niiden hankinnalla oli muutenkin vähän kiire.

Tulin itse käymään vanhempieni luona muutama päivä tuon jälkeen, ja äitini otti puheeksi nuo puristavat rintsikat, ja kysyi multa, onko se tosiaan niin, että niiden pitää puristaa niin paljon, vaikka hän on niitä liivejään yrittänyt venyttää jo vaikka kuinka, että niitä pystyisi edes pitämään päällä. Hän on muutenki herkkä millekään puristamiselle (tyyliin sukkienkin pitää olla resorittomia ettei purista), joten kokeilin niitä itsekin. Ollaan aika samankokoisia ja itelläni on vielä pienempi ympärysmitta, mutta ne liivit olivat kyllä ihan tuskaa pitää päällä!! Mikä ihmeen rintsikkaliikkeen myyjä myy IHAN vääränkokoiset liivit ja perustelee sen että "joo kyllä niiden pitää puristaa koska löystyvät sitten niin nopeasti!" Eikö niissä ole sitä varten ne hakaset, että voi ostaa oikean kokoiset liivit ja jos ne löystyvät, niin voi sitten asettaa tiukempaan hakaseen sen ensimmäisen sijaan? Ihan älytöntä, jos tommoset kalliit rintsikat olisivat jotenkin niin venyvät, että pitäisi ostaa monta kokoa liian pienet liivit,ja kärvistellä viikkoja tai ties kuinka kauan, ennenkuin ne venyisivät riittävän mukaviksi käyttää....

Äiti palasi sitten sinne kauppaan palauttamaan ne liivit, ja siellä sitten kävi vielä ilmi, että niiden koko ei edes ollut 65D vaan 60D! Se myyjä oli ilmeisesti pienen naisen nähdessään nähnyt tilaisuuden päästä eroon jostain erikoiskokoisista liiveistä, joiden mallista ei edes ollut enää muita kappaleita jäljellä... Paikalla oli tuolla palautushetkellä toinen myyjä, joka joutui kyllä soittelemaan sille aikaisemmalle, koska ei itse tiennyt, miten otetaan tommonen palautus vastaan, kun kuulema niitä ei usein tule. Ihmettelen...

No mutta, äiti sai työreissulleen sopivat liivit lainaan multa, ettei tarvinnut hätäpäissään tehdä enää muita ostopäätöksiä. Mutta vähän vaikea kuvitella, että asioitaisiin Changessa enää tämän jälkeen. Millaisia kokemuksia teillä on Changesta? Varsinkin jos ootte pienikokoisia: onko teille osattu tarjota oikeasti oikeankokoiset liivit?

Sivut

Kommentit (61)

Vierailija

On osattu tarjota oikean kokoisia liivejä, mutta mielestäni Changen liivien laatu ei ole kovin hyvä. Saumat ovat kupeissa kömpelösti ommeltuja ja paksuja, näkyvät paksumpienkin vaatteiden lävitse. Materiaalit ovat hieman halvahkon oloisia ja vaikuttavat liian venyviltä. Lisäksi kuppimallit ovat rinnanmuodolleni liian laakeita ja leveitä. 

Vierailija

Siis kyseinen kauppa ihan järkyttävän paska liivi kauppa..monta kertaa olen ostanut vääränkokoiset liivit myyjän avustuksella ja kerran yhden kalliiman bodynkin..

Vierailija

Ostin kerran changesta peittävät mustat sukkahousut pikkujouluihin. Koko L, valittu myyjän opastuksella. Hintaa sukkiksilla taisi olla noin 15€. Suureksi häämästykseskseni eivät mahtuneet mitenkään jalkaan! Onneksi löysin kotoa toiset sukkahousut. Tämä oli kyllä ikävä yllätys ja aiheutti turhaa paniikkia pikkujouluihin lähtiessä. Olen 165 cm pitkä ja painoa tuolloin n. 75kg, koko L olisi pitänyt riittää. Taisi olla kiinalaisten L koko.... Sen jälkeen en ole enää tuolta ostanut paljoa mitään, sukkahousuja en ainakaan osta.

Vierailija

Liikkeeseen en ole uskaltautunut sisälle, mutta kerran sain kierrätyskeskuksesta eurolla uudet Changen liivit, laput vielä kiinni. Ilmeisesti jonkun toisen virheostos? Ensisovituksella liivit kiristivät aika lailla, mutta jo yhden pesun jälkeen ympärysmittaan tuntui tulleen monta senttiä lisää. Liivit ovat kyllä kauniit, mutta kaarituet painavat vieläkin inhottavasti kylkiluita, joten kovin usein niitä ei tule käytettyä.

Vierailija

Käytän yleensä 75A:ta. Changessa sanoivat, että pitää ottaa 70B tai jopa 65C. Tuo viimeisin oli aivan karseat päällä. Otin B:n ja on kyllä hyvin istuvat kupit mitta ympärysmitta on vähän liian tiukka.

Vierailija

Olen todella kaukana pienikokoisesta vaan ennemminkin sieltä toisesta ääripäästä. Samoja kokemuksia kuitenkin. Jos/kun oikeaa kokoa ei ole tarjolla niin myydään mitä sattuu vakuuttaen että kyllä sen kuuluisikin olla juuri tälläinen. 

nimim. kuppikoon pitäisi todellisuudessa olla G/H ja tuolta tulin hieman hölmistyneenä E kupin rintsikoiden kanssa pihalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen todella kaukana pienikokoisesta vaan ennemminkin sieltä toisesta ääripäästä. Samoja kokemuksia kuitenkin. Jos/kun oikeaa kokoa ei ole tarjolla niin myydään mitä sattuu vakuuttaen että kyllä sen kuuluisikin olla juuri tälläinen. 

nimim. kuppikoon pitäisi todellisuudessa olla G/H ja tuolta tulin hieman hölmistyneenä E kupin rintsikoiden kanssa pihalle.

Eihän sieltä ole pakko tulla niiden väärän kokoisten liivien kanssa ulos. Jos ei liivi tunnu hyvältä päällä niin pyydä toista kokoa/mallia. Viis siitä mitä myyjä sanoo, eihän se niitä käytä. 

Vierailija

Minulle myytiin kahdet: kokoa 65C olevat balconetet ja 60E pushupit. Jälkimmäiset ovat jääneet pitämättä, kun ovat ympärysmitaltaan niin naftit, eivätkä tosiaan ole löystyneet yhtään käytössä. Balconetet on sen sijaan mielettömän hyvät päällä, eli eivät tunnu miltään, siis purista tai ei tule kotiin tullessa sitä oloa että ensimmäiseksi haluaa riuhtoa rintsikat pois ja äkkiä. Se hyöty käynnistä oli, että hoksasin tuon balconeten olevan itselle sopiva malli ja esimerkiksi H&M:llä niissä sopiva koko on 70C. Nykyään tosin käytän enimmäkseen "soft bra" malleja, joissa ei ole kuppikokoa ollenkaan.

Jonna123

Mulla aikaisemmin oli Changen liiveissä ympärys 65. En ole edes kummemmin pienikokoinen. Nykyään 70 ja samaa kokoa otan muidenkin kauppojen liiveissä. 75 pyörii päällä ka nousee selästä niskaan asti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siirtykää jo Funky ladyyn.

Nimenomaan.

Menkää hyvät ihmiset ostamaan liivinne ammattitaitoisilta liivikauppiailta.

Suurimmalla osalla tämän maan naisista on vääränkokoiset liivit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran changesta peittävät mustat sukkahousut pikkujouluihin. Koko L, valittu myyjän opastuksella. Hintaa sukkiksilla taisi olla noin 15€. Suureksi häämästykseskseni eivät mahtuneet mitenkään jalkaan! Onneksi löysin kotoa toiset sukkahousut. Tämä oli kyllä ikävä yllätys ja aiheutti turhaa paniikkia pikkujouluihin lähtiessä. Olen 165 cm pitkä ja painoa tuolloin n. 75kg, koko L olisi pitänyt riittää. Taisi olla kiinalaisten L koko.... Sen jälkeen en ole enää tuolta ostanut paljoa mitään, sukkahousuja en ainakaan osta.

Tuolla painolla ei kyllä pitäisi l koon riittää. Itse samanpainoinen mut 15 cm oidempi ja olen kyllä xxl kokoinen.

Vierailija

Mun koko ollut 85a mut changella 75dd-75e riippuen liividtä. Rinnat on tosi pienet, omaan kämmenen sisään mahtuu hyvin rinta. Kerran myivät liivit joista jäi verijäljet kainaloiden lähelle. Myyjän opastuksella ostin ja kävon valittamassa mutta ei kuulemma vikaa. 60e meni roskiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Käytän yleensä 75A:ta. Changessa sanoivat, että pitää ottaa 70B tai jopa 65C. Tuo viimeisin oli aivan karseat päällä. Otin B:n ja on kyllä hyvin istuvat kupit mitta ympärysmitta on vähän liian tiukka.

Joo tässä oli aika sama. En ihan ymmärrä millä logiikalla tyrkytetään 75A -kokoiselle kokoa 60D, varsinkin jos siinä sovittaessa jo oikeasti voi todeta, että on tosiaan liian tiukka ympysmitta, hyvä jos sormia saa enää liivin ja ihon väliin tai liivia edes ollenkaan kiinni, ja hetkenkin käyttämisestä jää ihan hirveät puristusjäljet. Ihan sama vaikka joskus sitten venyisivät, ei tommosessa vaan oo järkeä. Mun äiti on yleensä tosi harkitsevainen ostoksissaan, mutta on yleensä ostanut rintsikat marketeista tai tavallisista vaatekaupoista, ja ajatteli että tuolla olisi voinut luottaa sen "asiansa osaavan myyjän" sanaan... -ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat