Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkää miehen käytös

Vierailija

Miehen isä on yllättäen sairastunut vakavasti, eikä pysty tekemään omakotitalon vaatimia syystöitä. Minä olen sitä mieltä, että meidän pitäisi oma-aloitteisesti tarjoutua tekemään työt ennen kuin talvi yllättää. Mies ei voi ymmärtää minua. Hänen mielestään nyt on tärkeämpiä asioita kuin työt. Olemme jo moneen kertaan riidelleet tästä. Silloin kuin appiukko on ollut terve, niin olemme silloinkin olleet häntä auttamassa. Mitään kuolemaa hän ei ole tekemässä, vaan jos nyt jättää hommat tekemättä, niin ne kostautuvat talvella.

Mistä miehen reaktio johtuu? Olemme jo menettäneet keskusteluyhteyden tässä asiassa, joten auttakaa te. Minun silmiin tämä näyttää itsekkäältä ja laiskalta touhulta. Voisiko tähän kuitenkin löytyä joku inhimillisempi selitys?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Kiikkuuko miehesi keinutuolissa ja mumisee että perintöä odotellessa? Pakkaa miehesi autoon, aja apen talolle ja haravat heilumaan.

Vierailija

Varmaan halu auttaa, ettei appiukko ressaannu suotta tekemättömistä töistä. jotenkin narsistinen näkymys sulla, jos et tajua?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Varmaan halu auttaa, ettei appiukko ressaannu suotta tekemättömistä töistä. jotenkin narsistinen näkymys sulla, jos et tajua?

Punaista vai kirkasta lasissa? Kysyy ei ap.

Vierailija

Miehen mielestä tärkeämpi asia on se, että nyt on isä sairastunut. Millään muulla ei ole väliä. Itse taas ajattelen, että appiukolle millään käytännön asioilla ei tarvitsekaan olla väliä. Hän saa keskittyä täysin paranemiseen. Koska elämä jatkuu, niin meidän tulisi pitää huoli niistä "turhanpäiväisemmistäkin" käytännön asioista ilman mitään pyyntöä.

Nyt meillä on sotatila päällä, koska menin ehdottamaan, että menisimme huomenna hoitamaan hommat. Mies mököttää.

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne tärkeämmät asiat miehesi mielestä ovat?

Vierailija

On vakavasti sairaalla isällä varmaan leppoisa mieli keskittyä paranemiseen, kun samalla murehtii tekemättömiä syystöitä. Potkaise sitä omaa miestäsi persuuksiin. Eikö silläkin ajalla, mitä olette asiasta tapeelleet, olisi tehnyt syystyöt?

Vierailija

Näytä miehellesi tämä ketju, niin näkee mitä mieltä muut ovat asiasta. Ehkä hän on järkyttynyt isänsä sairastumisesta ja jotenkin lamaantunut, mutta nyt pitäisi kerätä itsensä ja auttaa vanhaa ihmistä.

Vierailija

Laita Tori.fi -sivulle ilmoitus, jossa palkkaat jonkun tekemään kanssasi ne pihatyöt. Maksa vaikka 8-12 euroa tunti ja arvioi aika, kauanko apua tarvisit. Jätä miehelle sitten silloin lista kotitöistä. Ei pieni puuhastelu estä ajattelemasta sairasta isää.

Vierailija

Siinä vaiheessa, kun ei enää itse kykene hoitamaan pakollisia (oletan että) omakotitalo-asumiseen liittyviä töitä, ei se omakotitalo ole enää oikea paikka asumiseen.

Vierailija

Tee niin kuin kiukuttelevan lapsen kanssa: ole ensin samaa mieltä, toista sitten järkisuunnitelma siitä mitä voitte tehdä auttaaksenne konkreettisesti.

Voi olla että miehesi on niin yksinkertainen otus ettei käsitä sitä että puhut käytännön asioista kun hän velloo oman isänsä kuolevaisuudessa.

Vierailija

Pyydä sitä miestäsi tänne jutskaileen meidän kanssamme. Yritämme selvittää, josko hänestä olisi hoitamaan syystyöt. :D

Vierailija

Teidän mielipiteenne tukevat omaa mielipidettä. Näin olen ajatellutkin, että muutkin toimivat. Miehen mielessä minun päässäni ja sosiaalisissa taidoissa on vikaa, kun ajattelen näin, että apua pitää antaa pyytämättäkin. Mies on vakaasti sitä mieltä, että isänsä ei halua meiltä apua. Jos haluaisi, niin kuulemma pyytäisi.

Kiva, että kerrankin mammat ovat ap:n puolella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Teidän mielipiteenne tukevat omaa mielipidettä. Näin olen ajatellutkin, että muutkin toimivat. Miehen mielessä minun päässäni ja sosiaalisissa taidoissa on vikaa, kun ajattelen näin, että apua pitää antaa pyytämättäkin. Mies on vakaasti sitä mieltä, että isänsä ei halua meiltä apua. Jos haluaisi, niin kuulemma pyytäisi.

Olemme sairaan isän puolella. Mietimme, miltä hänestä tuntuu, kun ei pääse tekemään syystöitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme sairaan isän puolella. Mietimme, miltä hänestä tuntuu, kun ei pääse tekemään syystöitä.

Paitsi yksi mamma taisi sammua jo. Ehkä hän huomasi että laseja olikin kaksi ja joi sekaisin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat