Ekaluokkalaisen pojan inhottavat jutut

Vierailija

Olen miettinyt, onko poikani ihan ok, koska jutut on ihan kamalia. Koko ajan pommitusta, aseita, armeijaa, zombeja, sulatusuuneja, verta, kuolemaa, ohjuksia, miekkoja, veitsiä, väkivaltaa, ym. Lisäksi jankuttaa että koko ajan pitäisi pelata puhelimella. Mitä enemmän höpötti pelaamista, sitä vähemmän annoin pelata ja nyt on kaikki pelit poistettu. Jos pelasi esim. autopeliä, kilpa-ajo ei ollut kivaa, vaan nauratti vain tahallinen seinään ajaminen, auton hajoaminen ja väärin pelaaminen.

Pelkään, että poika on sekopäinen, tuleva kouluampuja.

Huumorintaju on sitä, että käy jotain ilkeää esim. jollekin tavaralle, leikkiauto törmää jonnekin, lentokone törmää leikissä, jne.

Onko muilla kokemuksia poikien vastaavasta käytöksestä ja mistä olette hakeneet apua? Neuvolaan kun ei enää koululaisen kanssa voi mennä.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Ei vaikuta fiksuilta pikkupojan jutuilta. Tuollaisen kanssa en antaisi oman ekaluokkalaiseni leikkiä. Meillä todellakaan ei ekaluokkalainen pelaa yhtään mitään.

Vierailija

Pojat on poikia. Väkivaltajutut kuuluu asiaan. Se on sitten toinen juttu, että satuttaako hän toisia ilman katumusta, onko väkivaltainen eläimiä kohtaan tai muuten empatiakyvytön. Se on se millä on väliä.

-mies

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pojat on poikia. Väkivaltajutut kuuluu asiaan. Se on sitten toinen juttu, että satuttaako hän toisia ilman katumusta, onko väkivaltainen eläimiä kohtaan tai muuten empatiakyvytön. Se on se millä on väliä.

-mies

Komppi tälle.

Minun korvaani kuulostaa melko lailla tyypilliseltä poikien puheelta. Mutta jos empatia puuttuu, satuttaa eläimiä jne. niin sitten olisin huolissani.

Vierailija

Minä itse tuonikäisenä ongin kaloja ja kidutin niitä hengiltä ja katselin että miten ne reagoi minkäkinlaiseen rääkkäykseen. Kerran laitoin elävän kalan kattilaan ja kokeilin, että kuinka kuumassa vedessä se selviää ennenkö kuolee. Samoin pyydystin sammakoita ja revin niiltä raajoja irti. Samoin oli hauskaa jos sai kärpäsen kiinni ja sai repiä siltä jalat tai siivet irti.

Ihan normaali aikuinen minusta silti tuli, eikä nykyään tulisi mieleenkään tehdä mitään tuollaista. Ajatus suorastaan kuvottaa. Mutta silloin se oli hauskaa.

m25

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Haiskahtaa, että olet kasvattanut poikaa pumpulissa ja nyt kun pääsee ikäistensä pariin menee aluksi hiukka yli.

m41

Näin on ja lisäksi nykyään kun lapset eivät saa lapsena leikkiä sotaa ja sissiä metsissä juosten, niin jotenkin se alkukantainen tarve purkautuu.

Oma sukupolveni piti keppejä aseina ja sissisotaa metsässä leikittiin ja piti laskea 50:een jos haavoittui ja 100:aan, jos kuoli.

Kok kaveripiirimme on jo eläkeiässä eikä meistä kenestäkään ole rikollista tullut, vaan aivan päin vastoin. Pappeja, lääkäreitä, hoitajia, insinöörejä yms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä itse tuonikäisenä ongin kaloja ja kidutin niitä hengiltä ja katselin että miten ne reagoi minkäkinlaiseen rääkkäykseen. Kerran laitoin elävän kalan kattilaan ja kokeilin, että kuinka kuumassa vedessä se selviää ennenkö kuolee. Samoin pyydystin sammakoita ja revin niiltä raajoja irti. Samoin oli hauskaa jos sai kärpäsen kiinni ja sai repiä siltä jalat tai siivet irti.

Ihan normaali aikuinen minusta silti tuli, eikä nykyään tulisi mieleenkään tehdä mitään tuollaista. Ajatus suorastaan kuvottaa. Mutta silloin se oli hauskaa.

m25

Tuo nyt on jo sairasta. Kyllä jo lapsen pitää tietää ettei ainuttakaan elävää olentoa satuteta.

Vierailija

Minulla ei ole siskoja, mutta mitä omia veljiä olen katsellut niin kaikki pojat piirustelee jossain välissä miekkoja pääkalloihin ja muuta veristä.

Itsekin tein sellaista, mutta toki tyylikkämmin ;)

Vierailija

Joiltakin ihmisiltä vaan pitäisi kieltää lasten tekeminen. Surullinen tilanne, jonka syyllistä ei ole vaikea löytää. Lapsesta tuskin kasvaa enää kunnollista, ja syyllinen arvatenkin yrittää vierittää syynsä muualle, jopa lapselle itselleen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat