Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikähän mun lapsipuolelle on tullut?

Vierailija

Olen ollut lapsen elämässä 4v, lapsi on nyt 7v. Tehdään heti aluksi selväksi etten liity vanhempien eroon mitenkään, lapsen äitiin ok välit. 

Tosiaan, lapsipuoli on nyt koulun aloittamisen jälkeen alkanut käyttäytyä jotenkin hieman erikoisesti minua kohtaan. Vertailee minua jatkuvasti äitiinsä, minä olen kaikessa ihan huono ja äiti on paras. Äiti on kaunein, sinä olet ruma. Äiti on kiltein, sinä olet ilkeä.

Sitten kuitenkin samaan aikaan itkee kun äidillä ei riitä huomiota, ei ikinä auta, ei mitään. Haluaisi asua meidän kanssa, mutta samalla sorsii ja arvostelee minua ihan kaikesta.

Minä olen lapselle sanonut että minä en ole äitisi, en edes yritä olla. En halua viedä äitisi paikkaa. Mutta olen täällä jos tarvitset minua. 

Nyt lapsi vain käskyttää minua, "tee ruokaa, anna vettä, tee sitä, siivoa". En todellakaan kuuntelisi vastaavaa omalta lapseltani, en mieheltäni, en keneltäkään. Lisäksi lapsi oikein yrittää ärsyttää minua. Heti kun asiat ei mene kuten hän haluaa, hän alkaa "itkeä" koti-ikävää, manipuloi isäänsä itkemällä. Isä sitten kiikuttaa lasta äidin luo, mutta kun ollaan pihassa niin sekään ei kelpaa, haluaakin takaisin isälle. Ja sitten tulee taas meille. Lapsi on ihan mahdoton.

Voi olla ikään liittyvää, mutta teenkö nyt pahasti jos vaan väistyn lapsen tieltä. Minulla ei ole mielenkiintoa pitää negatiivisiä ihmisiä elämässäni ja miehen lapsi aiheuttaa minulle nykyisin oikeastaan pelkästään pahaa mieltä. 

Lapsi voi viettää aikaa isänsä kanssa ihan yhtä paljon kuin ennenkin, minä vaan en olisi mukana. 

Lapsen isä taas sanoo että lapsi pitää minusta, ja hänestä tuo olisi huono idea. Vaan kun en minä jaksa tällaista, jatkuvaa arvostelua ja haukkumista.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Lapsipuoli ei osaa käsitellä suhtautumistaan sinuun. Jos äidillä ei ole hänelle aikaa ja sinulla on, voi helposti tulla sellainen olo että äiti ei välitä mutta sinä välität. Sitten pitää haukkua sinua, jopa ihan päin naamaa, jotta äiti tuntuisi paremmalta. 

Kerrassaan kamalaa käytöstä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lapsipuoli ei osaa käsitellä suhtautumistaan sinuun. Jos äidillä ei ole hänelle aikaa ja sinulla on, voi helposti tulla sellainen olo että äiti ei välitä mutta sinä välität. Sitten pitää haukkua sinua, jopa ihan päin naamaa, jotta äiti tuntuisi paremmalta. 

Juuri näin. Kysykääpäs äidiltä miksei huomioi lasta?

Vierailija

Antakaas kun arvaan: äiti käy töissä, lapsella on monta sisarta, ei jää aikaa mihinkään. Ainoa tapa jolla lapsi saa kotona huomiota on kiukuttelu.

Hirveää luettavaa tuo apn teksti. En yhtään ihmettele jos hylkäät tuon lapsen, hänen käytös on omien vanhempien vastuulla, ei apn. Jos käyttäytyy noin rumasti niin parempi vaan ottaa etäisyyttä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, luuseri.

Ainoa luuseri tässä on lapsen äiti. Miksi niitä penskoja pitää vääntää jos niistä ei jaksa huolehtia?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, luuseri.

Ainoa luuseri tässä on lapsen äiti. Miksi niitä penskoja pitää vääntää jos niistä ei jaksa huolehtia?

Meistä ei kyllä kukaan tiedä mikä on todellisuus. Ehkä lapsen äiti antaa huomiota paljon, mutta lapselle mikään ei riitä vaan haluaisi pompotella äitiään jatkuvasti.

Vierailija

Sinä olet kodinrikkoja hutsu ja tunkenut lapsen elämään. Nyt lapsi oireilee ja silminnähden kärsii! Tajuatko sinä, että syy on sinun? Sinun pitää jättää mies heti ja mennä omille teillesi, eikä tunkea kuokkimaan kenenkään perheeseen tuhoamaan viattoman lapsen elämää!

Vierailija

Mäki luulen et jotain mätää tos äidissä on. Luulisi kuitenkin että menee ohi kun lapsi vähän kasvaa. Ei tuo ole normaalia että painetaan toista alas, pompotellaan ja manipuloidaan. Se kertoo siitä että lapsella on huono olla - mulle tuli mieleen että pitää ehkä äitipuolesta jopa enemmän kuin äitistä, ja se on hämmentävää sillä äidin pitäisi olla se tärkein henkilö.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet kodinrikkoja hutsu ja tunkenut lapsen elämään. Nyt lapsi oireilee ja silminnähden kärsii! Tajuatko sinä, että syy on sinun? Sinun pitää jättää mies heti ja mennä omille teillesi, eikä tunkea kuokkimaan kenenkään perheeseen tuhoamaan viattoman lapsen elämää!

:DDDDDDDDDDDDD

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, luuseri.

Meistä ei kyllä kukaan tiedä mikä on todellisuus. Ehkä lapsen äiti antaa huomiota paljon, mutta lapselle mikään ei riitä vaan haluaisi pompotella äitiään jatkuvasti.

Et taida uskoa tuohon itsekkään. Tuo että oikein painamalla painetaan apta alas, vertaillaan äitiin kertoo juurikin siitä että lapsi on epävarma omasta äidistään. Ehkä pitää apta uhkana omalle äidilleen, ja siksi haluaa oikein väkisin tehdä selväksi että oma äiti on parempi. Lähinnä siis itselleen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kysykääpäs äidiltä miksei huomioi lasta?

Lapsi on meillä ainoa lapsi, kotona on 3 sisarpuolta. Sen lisäksi heillä on remonttia, äiti opiskelee, käy töissä, lapsilla on paljon harrastuksia, käytännössä ovat jatkuvasti menossa. Meillä taas ihan toisenlaiset kuviot, ja aikaa yhdessäoloon jää enempi.

kike

Vierailija kirjoitti:

hanki skitso apua ja ta lääkkeesi, ja helvetin noloa tykätä omista kommenteistaan...

Vierailija

Lapsia ei ole tarkoitettu asumaan erilaisten sijaisvahmpien yms. kanssa. Lapsi on luotu olemaan ja viettämään lapsuutensa biologisten vanhempien kanssa, joihin on ihan erilainen kiintymyssuhde. Sinä ole tavallaan vähän ylimääräinen ja hieman "vihollinen" lapsen elämässä, joka on lapsen näkökulmasta vienyt äidin paikan, jota lapsi vaistomaisesti puolustaa.

Vierailija

Oikeastaan kukaan ei ole ottanut kantaa että mitä tässä tilanteessa voi nyt tehdä? En tiedä mistä lapsen käytös johtuu, en tiedä tarkalleen mitä heillä kotona tapahtuu. Olen yrittänyt toimia omassa roolissani mahdollisimman reilusti, mutta nyt alkaa tulla raja vastaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei ole tarkoitettu asumaan erilaisten sijaisvahmpien yms. kanssa. Lapsi on luotu olemaan ja viettämään lapsuutensa biologisten vanhempien kanssa, joihin on ihan erilainen kiintymyssuhde. Sinä ole tavallaan vähän ylimääräinen ja hieman "vihollinen" lapsen elämässä, joka on lapsen näkökulmasta vienyt äidin paikan, jota lapsi vaistomaisesti puolustaa.

Mielestäni en ole vienyt äidin paikkaa, en ole edes yrittänyt. Ja sitä olen yrittänyt tehdä lapsellekkin selväksi, minä en ole äitisi, mutta olisi kiva jos tulisimme toimeen. 

Mutta ei.

On totta, että olen varmasti ylimääräinen lapselle, ja se on minulle ok. Minusta se ei kuitenkaan oikeita töykeään käytökseen minua kohtaan. 

Joten se käytös pitäisi saada muuttumaan tai sitten minun on aika siirtyä syrjään, sillä tuollaista en todellakaan kaipaa elämääni. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat