Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan aikuisena halunnut mitään yhteistä vanhempieni kanssa

Vierailija

Olen 45-vuotias. Siitä asti kun täytin 20 ja muutin omilleni tyttöystävän kanssa en ole halunnut mitään yhteistä vanhempieni kanssa. Tuntui, että pakollinen osuus oli osaltani silloin tehty. Vanhempieni seura ei ole koskaan aikuisikäisenä kiinnostanut. Joissain väleissä olen ollut, mutten mitenkään läheisissä. Kuulumiset kysyn kohteliaisuudesta, muttei siksi että minua kiinnostaisi. Jouluisin näemme aattona muutamien tuntien ajan, mikä sekin on liikaa. Mitään yhteisiä matkoja en ole tehnyt 19 ikävuoden jälkeen, enkä tulekaan. Lapsuuteeni ei liity väkivaltaa, hyväksikäyttöä eikä alkoholismia. Seura ei vaan kiinnosta. Onko muilla samanlaista?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Jep, ihan samat fiilikset useimmista sukulaisista. En ymmärrä, miten sukulaisuus mukamas tekee ei-kiinnostavasta ihmisestä yhtään sen kiinnostavamman. Jos ei seura nappaa, ei se nappaa. Minulla on omat ystäväni, jotka olet itse elämääni valinnut.

Vanhempiini pidän kyllä yhteyttä, koska saan heistä taloudellista ym. hyötyä.

Vierailija

Ainakin palstan perusteella tuntuu olevan normaalimpaa kuin se, että on läheiset välit vanhempiin tai sukuun. Kaikissa asiaa käsittelevissä ketjuissa tunnen itseni oudoksi, kun olen mielelläni tekemisissä vanhempieni ja sukulaisten kanssa.

Vierailija

Mieheni on samanlainen. Tosin heillä on ollut isänsä taholta joskus ikävää käytöstä. Omat vanhempani olivat minulle läheisiä, mutta kuolivat melko nuorina, joten tavallaan surettaa lasten puolesta, kun heillä ei ole kunnollista sidettä isovanhempiin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ainakin palstan perusteella tuntuu olevan normaalimpaa kuin se, että on läheiset välit vanhempiin tai sukuun. Kaikissa asiaa käsittelevissä ketjuissa tunnen itseni oudoksi, kun olen mielelläni tekemisissä vanhempieni ja sukulaisten kanssa.

Joko sinulle on sattumalta arpoutunut kiinnostavia sukulaisia, tai sitten olet vain keskimääräistä sukurakkaampi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kuulostaa todella tylyltä.

Kuulostaa lammasmaiselta olla väkisin ihmisten kanssa, jos seura ei miellytä. -2

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko sinulle on sattumalta arpoutunut kiinnostavia sukulaisia, tai sitten olet vain keskimääräistä sukurakkaampi.

Mitä tarkoitat kiinnostavalla? Ei mun mielestä sukulaisten tarvitse olla mitenkään erityisen "kiinnostavia", meillä on myös se sukuyhteys. Ollaan koettu ja jaettu kaikenlaisia asioita. Suku on myös turvaverkko.

-

On mun suku kyllä keskimäärin ihan älykästä porukkaa, on paljon keskusteltavaa, kun tavataan.

Vierailija

Kun olen ajatellut asiaa, niin en vain pidä vanhemmistani. Vierailulla aina odottaa, koska voisi lähteä. Luulen, että monet ovat läheisissä tekemisissä vanhempiensa kanssa ja he myös tietävät lastensa asiat. Väitän, että harva vanhempi tuntee lapsensa niin huonosti kuin minun.

Ap

Vierailija

Minun sukulaiseni ovat ihan okei mukavia ihmisiä. Joukossa ei ole tietääkseni mitään huonotapaisia juntteja tai alkoholisteja. En vain tykkää olla heidän kanssaan tekemisissä. Ei ole mitään syytä. -2

Vierailija

Lasten moraalinen velvollisuus on pitää yhteyttä vanheneviin vanhempiinsa. Kovin ovat itsekitä ne, jotka eivät pidä.

Ajatelkaas, että vasta 60-luvulla poistettiin laki siitä, että lasten on elätettävä vanhempansa. Tosin merkit viittaavat siihen, että se on tulossa taas.

Vierailija

Ei kai siinä mitään outoa ole, jos ei ole mitään yhteistä niin miksi pitäsi yrittää viihtyä toisen seurassa. Jostain on pakko syntyä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lasten moraalinen velvollisuus on pitää yhteyttä vanheneviin vanhempiinsa. Kovin ovat itsekitä ne, jotka eivät pidä.

Lapsilla ei ole mitään velvollisuuksia vanhempiaan kohtaan. Kukaan lapsi ei ole pyytänyt syntyä. Olemme täällä ainoastaan vanhempiemme päätöksen vuoksi. Vanhemmilla on vastuu lapsistaan, mutta lapsilla ei ole vastuuta vanhempiensa päätöksistä. -2

Vierailija

Kaikilla ei synkkaa vanhempiensa kanssa. Voi sanoa, että elleivät he olisi omat vanhemmat, heidän kanssaan ei haluaisi olla missään tekemisissä. Usein kun tulee omia lapsia, välit lähentyvät tai ainakin saattaa tulla tarvetta hoidattaa lapsiaan omilla vanhemmilla. Jotkut tosin välttyvät tältäkin esim. muuttamalla kauas vanhemmistaan.

Niin kauan kun asia on kummankin osalta ok, ei ole mitään pakottavaa tarvetta pitää yhteyttä vanhempiinsa. Jos välien viileys vaivaa jompia kumpia, silloin voi olla syytä tehdä asialle jotakin, ettei sitten kaduta, kun omia vanhempia ei enää ole.

Vierailija

Olen aina ihmetellyt, kun jengi lähtee vanhempiensa kanssa lomareissulle. Itse en tosiaankaan lähtisi. En vaikka maksettaisiin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat