Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Transvestiittien tavoite?

Vierailija

Lähiostarilla pyörii transu, jonka jalat ovat varmaan neljäkutoset ja kädet kuin lapiot. Ei ole kyllä erityisen pitkä ja aika kapearakenteinen. Kasvonpiirteet kuitenkin myös ovat aivan miehen. 

Eli kysymys kuuluu, kuvittelevatko transut, että heitä ei tunnisteta miehiksi? Onko tarkoitus olla "nainen" siten, että ei erotu muista naisista?

Minulle on aivan sama, miten ihmiset pukeutuvat. Mies saa pukeutua naisten vaatteisiin ihan vapaasti. Eli kyse ei ole mistään muusta kuin, että olen utelias transujen motiivien suhteen. 

Kommentit (13)

Vierailija

Puhut varmaankin transSUKUPUOLISISTA? He eivät koe biologista kehoaan omakseen, joten esimerkiksi transnaisen pukeutuminen naisten vaatteisiin tarkoittaa vain sitä, että hän pukeutuu oman identiteettinsä mukaisiin vaatteisiin -> haluaa kyllä mennä naisesta, koska sitä hän on.

Transvestiitit ovat eri asia. Wikipediasta "Transvestiitin sukupuoli-identiteetti on anatomisen sukupuolen mukainen, eikä transsukupuolisuudelle tyypillistä sukupuolen korjaushalua esiinny."

Vierailija

ask.fm/jennipupunen

Täällä on ainakin erään transvestiitin ajatuksia. Minusta hän vaikuttaa upealta persoonalta. :)

shatteredkav
Seuraa 
Liittynyt19.10.2015

Vierailija kirjoitti:

Puhut varmaankin transSUKUPUOLISISTA? He eivät koe biologista kehoaan omakseen, joten esimerkiksi transnaisen pukeutuminen naisten vaatteisiin tarkoittaa vain sitä, että hän pukeutuu oman identiteettinsä mukaisiin vaatteisiin -> haluaa kyllä mennä naisesta, koska sitä hän on.

Transvestiitit ovat eri asia. Wikipediasta "Transvestiitin sukupuoli-identiteetti on anatomisen sukupuolen mukainen, eikä transsukupuolisuudelle tyypillistä sukupuolen korjaushalua esiinny."

Ei hän välttämättä ole transsukupuolinen... kyllä transvestiititkin pukeutuvat.

Vierailija

Molo kovenee heti kun ottaa vaatteet esille ja tumputettava on. Sitten ulkona molo on koko ajan kovana ja tumputettava on.

Vierailija

shatteredkav kirjoitti:

Huoh. Hän vain on oma itsensä, tuskin hänellä mitään tavoitteita on. Jos hän pukeutuu naisten vaatteisiin, niin ei kai se ole keneltäkään pois.

Oli vaikea ymmärtää aloitusta! Juuri korostettiin, että jokainen pukeutuu niinkuin haluaa ja se ei totisesti ole muilta pois. 

Kiinnosti vain, että kokevatko olevansa katu-uskottavia siinä mielessä, että näyttävät naisilta. Kun totuus on kyllä toisenlainen, transun tunnistaa yleensä heti. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

shatteredkav kirjoitti:

Huoh. Hän vain on oma itsensä, tuskin hänellä mitään tavoitteita on. Jos hän pukeutuu naisten vaatteisiin, niin ei kai se ole keneltäkään pois.

Oli vaikea ymmärtää aloitusta! Juuri korostettiin, että jokainen pukeutuu niinkuin haluaa ja se ei totisesti ole muilta pois. 

Kiinnosti vain, että kokevatko olevansa katu-uskottavia siinä mielessä, että näyttävät naisilta. Kun totuus on kyllä toisenlainen, transun tunnistaa yleensä heti. 

Oletko huomioinut, että ne transut jotka näyttävät naisilta, luulet heitä naisiksi ja täten et voi sanoa että osa transuista näyttää naisilta ja osa ei?

Vierailija

Mitäs pirua? Itse olen nainen, ihan biologisestikin. Jalka on kokoa 45 ja kädetkin lapiomallia. Niin vain on, en ole asiaan itse mitenkään vaikuttanut. Enkö saa pukeutua naisten vaatteisiin tämän takia? Jo on aikoihin eletty.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

shatteredkav kirjoitti:

Oletko huomioinut, että ne transut jotka näyttävät naisilta, luulet heitä naisiksi ja täten et voi sanoa että osa transuista näyttää naisilta ja osa ei?

Totta, ajattelin tätä jo kirjoittaessani edellistä kommenttia. En tosiaan voi tehdä tilastoja havaintojeni pohjalta. 

Mutta sekään ei edelleenkään ole pointti. 

Vaan kysymys kuuluu: onko tavoitteena mennä läpi naisena ympäristölle vai onko yhtä tyydyttävää vain pukeutua, meikata ym. kuin nainen, vaikka muut huomaavat, että kyseessä on mies. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitäs pirua? Itse olen nainen, ihan biologisestikin. Jalka on kokoa 45 ja kädetkin lapiomallia. Niin vain on, en ole asiaan itse mitenkään vaikuttanut. Enkö saa pukeutua naisten vaatteisiin tämän takia? Jo on aikoihin eletty.

Onko joku kieltänyt? Osoita se viesti täältä.... 

skirt-man 26

Miksei mies voisi pitää esim. jotain  kiltintyyppistä skottiruudullista hametta ilman ,että kukaan  idiootti  tulisi (missään)  nimittelemään 'transuksi' ? (selväähän on että sen kanssa täytyy pitää jotain lämpimiä legginsejä ,puuvillasukkiksia tai ylipolven sukkia näin syksyllä (eiväthän  ne  miesten pitkät kalsarit sellaisen kanssa ainakaan näyttäisi hyviltä ) Olen joka tapauksessa ottanut kuitenkin   oikeudekseni käyttää mielestäni sopivia  hameitakin näin puoivirallisesti eli siis töiden jälkeen kotona illalla  , pihalla &  kotioloissa ) Tosi mukavaa lomaa ja taukoa niistä kaikkialla  pakollisista farkuista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat