Haaveissa Kanariandoggi

Vierailija

Heippa, olin hommassa ensimmäistä koiraa. Minua kiinnostaisi kovasti Kanariandoggi. Asumme miehen ja puoli vuotiaan lapsen kanssa kerrostalossa. Millainen tuo koira on luonteeltaan ja kuinka helppo tuo rotu on? Olen kuullut et ne on järjettömän söpöjä pentuna, siksi sellaisen haluaisin. Tämä olisi ensimmäinen koira minulle. Voiko joku kertoa hintoja?kokemuksia? T.20 vuotias nuori

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan ensinnäkin keksiä joku muukin syy ottaa lemmikki kun vaan se, että koira on söpö pentuna..

Toinen syy on se, että meiltä puuttuu jotain ja se on tuo koira. Lenkki seura olisi kiva ja just mahtavaa jos se ois iso ja suojeleva.

Vierailija

Juu älkää ottako koiraa, minkäännäköistä tai rotuista. Toki koira tuo paljon hyvää mukanaan, mutta myös ottaa. Tekstisi kuulostaa siltä ettette oikein vielä ymmärrä mitä koiran ottaminen tarkoittaa :)

Vierailija

Provohan tämä, mutta siltikin vastaan, että vihoviimeinen rotu kerrostaloon ja lapsiperheeseen. Meillä oli naapurissa semmoinen. Koiraa ulkoilutettiin kuonokoppa päässä ja perheen äiti roikkui kuin rätti perässä, kun koira vain päätti suunnan. Koira katosi aika äkkiä sitten kuitenkin. Eivät pystyneet pitämään. 

Vierailija

Itse koko elämäni koirien kanssa olleena ja nyt kahden staffin omistajana sanoisin, että tuo sinun koiravalintasi on äärimmäisen typerä! Kyseessä ihan oikeasti TODELLA kovapäinen ja vaikea rotu, joka vaatii sellaisen johdonmukaisen koulutuksen, jota saa vain ja ainoastaan kokemuksesta muiden "kovien" koirien kanssa. Hieno ulkonäöltään ja varmasti luonnekin hieno, kun sen osaa kouluttaa. Itse en ikimaailmassa tuollaista koiraa ottaisi!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä, mutta siltikin vastaan, että vihoviimeinen rotu kerrostaloon ja lapsiperheeseen. Meillä oli naapurissa semmoinen. Koiraa ulkoilutettiin kuonokoppa päässä ja perheen äiti roikkui kuin rätti perässä, kun koira vain päätti suunnan. Koira katosi aika äkkiä sitten kuitenkin. Eivät pystyneet pitämään. 

Miksi aina epäillään joka kirjoituksesta provoa? Kyllä minä tosissani ajattelin hommata sellaisen. Kiva ku ei saa ees neuvoja.. Aina sama laulu joka kysymykseen "provo" "tämä on ihan selvästi provo" "Porvoosta " "oletko Porvoosta"

Mutta kiitos sentään jostain vastauksesta!

Vierailija

Huono provo 1/5. 

Kanariandoggi (siis presa) on voimakkaasti vartioiva, erittäin vahva koira, joka ei sovi kaupunkiin vaan vertautuu lähinnä laumanvartijarotuihin ympäristövaatimustensa suhteen. Eli erittäin harva tuollaista koiraa tarvitsee. Näyttelyversio dogo canario on sentään hieman helpompi kouluttaa, mutta vartioiva sekin on ja dominanssia riittää. Aloittajasta kertoo jo paljon se, että hän ei edes erittele, kumman tyypin edustaja olisi hakusessa. Lähellämme asuu nuori presauros ilmeisen osaamattomassa perheessä, ja nyt jo voi ennustaa, että vaikeuksia on edessä. Koiralla on erittäin voimakas vartiovietti ja lisäksi esim. juoksevat pikkukoirat laukaisevat sen saalisvietin. Toivottavasti juoksevat lapset eivät näin tee... 

Jos olisi niin, että aloittaja ei olisi pelkkä provo, suosittelisin vaikkapa bullmastiffia (ovat  tosin sairaita) tai erittäin suurella varauksella amstaffia, jos sen kanssa oltaisiin valmiita harrastamaan jatkossa. Bullterrieri on jo huomattavasti iisimpi rotu, mutta molossin näköä siinäkin. Tai ehkä ihan iso lelukoira sopisi "ison ja suojelevan" lenkkikamun virkaan?

Vierailija

Oletko ap oikeasti noin pihalla? Jos olet, niin en soisi sinulle edes kultaistanoutajaa. Porvoosta tämä on, kun ketään ei kysy tällaista tosissaan. KVG ensin ja tule vasta sitten kyselemään.

Vierailija

Eli kuulostaa siltä, että koira sopisi meille mainiosti :) suojelu viettiä siltä koiralta haluankin... Olen liian heivöröinen ja jos joku hyökkäsi minun tai lapseni kimppuun oltaisiin turvassa molemmat.

Vierailija

Ilmeisesti pitit alkavat olla liian mainstreamia, kun alkaa näitä puhdasrotuisia ja muka-puhdasrotuisia presoja, cane corsoja, filoja sun muita näkyä yhä enemmän katukuvassa. Ja kaikenlaisia sekoituksia, tietty mieluiten pittiin tai amsuun sekoitettuna. Tiedän, että Suomessa on rodun asiallisiakin kasvattajia, mutta mitä ilmeisimmin ihan kaikkien kotien valinta ei ole mennyt nappiin, kun noita seropeja riittää. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat