Voiko olla epävakaa persoonallisuushäiriö ilman impulsiivisuutta?

Vierailija

Tuota persoonallisuushäiriötä minulle masennuksen lisäksi tahdottaisi olla diagnosoimassa.

Kun olen itse lukenut häiriöstä, niin tuntuu vähän vieraalta. Olen kyllä itsetuhoinen ja minäkuvani ei ole kovin vahva, mutta mielestäni minulta puuttuu täysin tuo impulsiivisuus ja mustavalkoisuus. Olen enemmänkin varovainen ja lamaantunut.

Onko epävakaa aina myös impulsiivinen? Vai voiko vaikka masennuksen kanssa hyvin ilmetä ilman impulsiivisuutta?

Kommentit (5)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olisit sitten pikemminkin estynyt persoonallisuus? Tai vain ns. epätyypillinen epävakaa.

Luin tuosta estyneestäkin nyt vähän, mutta ei sekään täysin osu. Sielläkin sopivia piirteitä, mutten ehkä ole ihan niin pelokas ja jännittynyt, mitä nuo tekstit antoivat ymmärtää.

Ehkä ei vaan ole niin yksiselitteistä tämä diagnosointi. Itse menisin mielelläni ihan vaan masennusdiagnoosilla, mutta lääkäri ajattelee minulla persoonallisuushäiriönkin olevan.

Ap

Vierailija

Tuo on vähän sellainen humpuukidiagnoosi jota jaellaan kaikille "epävakaille" alle 30v naisille. On paljon muitakin kategorioita kuin tuo estynyt, kuten vaativa, narsistinen, huomionhakuinen, epäsosiaalinen, epäluuloinen yms. Ei kaikkiin sisälly impulsiivisuutta.

Älä tuijottele diagnooseja liikaa äläkä anna niiden määrittää itseäsi. Itsellenikin on tuo estynyt ja vaativa pershärö diagnosoitu mutta en niistä piittaa. Parantumisennuste 5v aikajaksolle huonohko mutta säännölliset rutiinit auttaa. Älä vaan jää kotia makaamaan vaan koita järjestää itsellesi viikkorutiinit.

Ja toistan vielä että älä nyt lokeroi itseäsi pershäröiseksi kuten monet tekevät, koko diagnoosi on enimmäkseen sitä nuoruuden hukassa olemista joka helpottaa rutiinien ja vakaan elämän myötä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vähän sellainen humpuukidiagnoosi jota jaellaan kaikille "epävakaille" alle 30v naisille. On paljon muitakin kategorioita kuin tuo estynyt, kuten vaativa, narsistinen, huomionhakuinen, epäsosiaalinen, epäluuloinen yms. Ei kaikkiin sisälly impulsiivisuutta.

Älä tuijottele diagnooseja liikaa äläkä anna niiden määrittää itseäsi. Itsellenikin on tuo estynyt ja vaativa pershärö diagnosoitu mutta en niistä piittaa. Parantumisennuste 5v aikajaksolle huonohko mutta säännölliset rutiinit auttaa. Älä vaan jää kotia makaamaan vaan koita järjestää itsellesi viikkorutiinit.

Ja toistan vielä että älä nyt lokeroi itseäsi pershäröiseksi kuten monet tekevät, koko diagnoosi on enimmäkseen sitä nuoruuden hukassa olemista joka helpottaa rutiinien ja vakaan elämän myötä.

Olen kyllä alle 30v nainen. Itse juuri koen tuon mahdollisen persoonallisuushäiriön "taakkana". Se ei tunnu helpottavalta tai ymmärrystä lisäävänä, kuten ehkä joillekin. Saatan toki olla persoonallisuushäiriöinen, mistä minä sen tiedän. Lääkäreitä jotenkin kun on uskottava.

Pitää yrittää unohtaa lokerot ja elää päivä kerrallaan.

Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat