Sattuuko poskionteloiden punkteeraus paljon?

Vierailija

Saako siihen jotain nappeja nassuun ennen toimenpidettä, sillä tulen olemaan varmaankin niin peloissani että tutisen? Onko omakohtaista kokemusta täällä kenelläkään asiasta?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Kyllä se sattuu... Ihmettelen myös että vieläkö niitä nykyisin tehdään? Useimmissa paikoissa niiden tekemisestä on jo luovuttu kokonaan koska ei ole hoitokeinona järkevä. 

Vierailija

No kai se nyt on pakko, jos ei lääkekuurikaan tehoa. Uskon ja luotan kyllä asiantuntijoiden keinoihin, että sitä en tässä pyytänyt kyseenalaistamaan. Sattuu tai ei, täytyy sitten tämäkin kärsimys vaan kestää läpi. Mulla on aivan mahtava elämä! Jee! :( ap

Vierailija

Mulla se sattui ihan älyttömän paljon joka kerta kun on tehty. Puudutteet ihan tehottomia ja nenärusto tosi kipeä muutaman päivän operaation jälkeen. Enää en ole poskiontelopunktioihin suostunut menemään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla se sattui ihan älyttömän paljon joka kerta kun on tehty. Puudutteet ihan tehottomia ja nenärusto tosi kipeä muutaman päivän operaation jälkeen. Enää en ole poskiontelopunktioihin suostunut menemään.

No mutta mikä on vaihtoehto, kun vannit noin? Mulla on ainakin nyt ikävästi kipuja koko ajan, ihan koko ajan, että ihan kurjaa kyllä on. :( Kaipa sitten kova kertaluonteinen kipu ja sen jälkeen helpotus on parempi kuin tällainen kamala ja jatkuva tilanne. ap

Vierailija

Oikeastaan enemmän iljettää just toi rutiseva piikin läpimeno.
Vaikka ihan hienosti se sinne meneekin, äkkiä.
Äänet jos sais pois, kiitos... :)
Ei sekään kivaa ole, kun röhnät tyhjennetään siihen eteesi kaarimaljaan. Ruman näköistä.
Mutta se helpotus on välitön, paineentunteeseen ja kipuun.

Sen 100 kertaa punktoitu.

Vierailija

Mitä ihmettä.pelottekette aivan turhaan. Eihän se satu.lainkaan.. Ensin laitetaan topsipuikon tyyliset nenän sisälle ja niissä on puudutusainetta siinä vanussa. Sitten, kun puudute.on vaikuttanut, piikillä.painetaan nenän kautta rustoon reikä ja sisään suolaliuosta. Tämä tehdään molempiin sieraimiin. Suolaliuos auttaa limaa tulemaan ulos.

Ihan kivutonta. Ainoa inhottava on se rusahdusääni.

Tietty osaamattomalla on riski työntää piikki silmänpohjaan. Niin ei saisi käydä. Se on vakavaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta mikä on vaihtoehto, kun vannit noin? Mulla on ainakin nyt ikävästi kipuja koko ajan, ihan koko ajan, että ihan kurjaa kyllä on. :( Kaipa sitten kova kertaluonteinen kipu ja sen jälkeen helpotus on parempi kuin tällainen kamala ja jatkuva tilanne. ap

Varhaisessa vaiheessa avaavia nenäsumutteita ja antibiootit ennen kuin ehtii levitä otsaonteloon. Onneksi mulla on nykyisin ollut poskiontelontulehduksia tosi harvoin enää, korkeintaan kerran vuodessa jos senkään vertaa. Aivan kamala kammo on valitettavasti jäänyt noista punktioista varsinkin, kun kipu on punktion jälkeenkin kova. Toi kipu on sitä rustokipua kun neula rusautetaan rustosta läpi. Vaikka itse tulehduksen painekipu lähteekin, tilalle tulee kamala rustokipu kestettäväksi moneksi päiväksi. En tiedä onko toi kipu sitten kuinka yleistä kun kaikki vaan puhuu kuinka toimenpiteen jälkeen olo helpottaa ja kaikki on ihanaa. Joo ei helpota, ei, vaan kivun lähde on eri.

Vierailija

Mulla se puudutteen teho jää heikoksi ja puudute tuntuu aina valuvan niistä sieraimiin laitetuista tupoista nenänieluun. Siihen malliin kuitenkin sattuu kun punktoidaan poskiontelot.

Vierailija

Kahdelle ystävälleni on tehty eikä kummallakaan mitään eroa entiseen... Jatkuvia tulehduksia yhä. Kuurista toiseen. Eli ei sekään ikävä kyllä ole tie onneen..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat