Pomoni on itsekäs idiootti.

Vierailija

Olen 32-vuotias. Minulla on neljä lasta ja opiskelen yliopistossa. Teen sivutoimisesti töitä. Puolisoni on töissä. Rahaa on tarpeeksi, muttei niin paljon, että voisin jättäytyä pois töistä. Elämä on siis hyvin kiireistä tällä hetkellä.

Olen sopinut tekeväni töitä säännöllisesti 8-13. Se sopii oikein loistavasti tähän elämäntilanteeseen, sillä voin aamulla herättää lapsia rauhassa, mennä töihin, opiskella iltapäivän ja viettää normaalia perhe-elämää illalla. Viedä lapsia harrastuksiin, olla heidän kanssaan, olla puolison kanssa.

Pomo ehdotti aamulla, että vaihtaisin työvuoroa toisen osa-aikaisen kanssa niin, että olisin säännöllisesti töissä 16-21. Syy: pomoni haluaisi itse tuon 8-13-vuoron, koska haluaisi alkaa harrastaa tanssia ja tanssitunnit ovat illalla pomon entiseen työaikaan (16-21). Pomo on nelikymppinen, lapseton nainen. Asuu yksin, ei edes seurustele.

Sanoin suoraan, ettei onnistu. Tuohan tarkoittaisi sitä, etten näkisi perhettäni koskaan. Lapset tulisivat koulusta tyhjään kotiin, puoliso hoitaisi työpäivän jälkeen aivan kaiken ja minä tulisin kotiin, kun lapset ovat sängyissä.

Pomon mielestä voisin vähän joustaa, koska näin saisin aamuun enemmän aikaa opiskeluille ja omaa rauhaa. 

Olen niin pöllämystynyt, etten osaa olla. Sanoin vielä suoremmin, ettei tuo onnistu millään, mutta pomo jäi itsekseen pohtimaan asiaa ja sanoi lopuksi, että "no, katsotaan ja mietitään, palataan asiaan - minullahan on kuitenkin päätäntävalta". 

HAJOAN.

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

No ettekö voi vaihtaa työvuoroja vaikka vain parin päivän ajan tuolla tavalla. Eli tekisit vaikka yhden tai kahden päivän aikana viikossa ns. iltavuoroa ja kaikkina muina tuota perinteistä aamuvuorona? Tuskin sillä pomolla on harrastusmenoja joka ilta?

Vierailija

Niinno, viime kädessähän pomosi päättää asian. Toki ikävä juttu, jos haluaa muuttaa asian, koska kaikki on tähän asti mennyt niin hyvin.

Tietysti mieleen tuleva vaihtoehto on myös se, että pomo tekee pari iltaa viikossa ja samoin sinä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No ettekö voi vaihtaa työvuoroja vaikka vain parin päivän ajan tuolla tavalla. Eli tekisit vaikka yhden tai kahden päivän aikana viikossa ns. iltavuoroa ja kaikkina muina tuota perinteistä aamuvuorona? Tuskin sillä pomolla on harrastusmenoja joka ilta?

Se aloittaisi sellaisen vuoden kestävän kurssin, joka olisi joka ilta ma-pe 18-19. 

ap

Vierailija

Toiset ei osaa ajatella kuin omaa etuaan, kuten pomosi. Itselläni on koira, eikä pomoni ymmärrä etten voi tehdä ylitöitä sen takia. Jos kello lähenee kuutta niin koira parka on jo ihan tuskissaan :( Ja lisään vielä, ettei ylitöitä korvata meillä mitenkään. Minulle koira on kuin lapset sinulle, tärkeintä elämässä! Älä suostu pomosi tahtoon! N28

Vierailija

Minä, minä minä... Minun lapset, minun puoliso, minun koulu, minun perhe-elämä.

Tekeekö se jotenkin huomommaksi jos on 40-vuotias, lapseton ja seurustelematon? Hänkö ei saisi aloittaa tanssiharrastusta, mutta sinulla pitää itselläsi kyllä olla kaikki?

Tanssiharrastus on yhtä lailla itseaiheutettu meno, kuin lapset, puoliso ja koulukin.

Oletpas itsekäs.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niinno, viime kädessähän pomosi päättää asian. Toki ikävä juttu, jos haluaa muuttaa asian, koska kaikki on tähän asti mennyt niin hyvin.

Tietysti mieleen tuleva vaihtoehto on myös se, että pomo tekee pari iltaa viikossa ja samoin sinä.

Minä haen muita töitä, jos menee iltatöiksi. En olisi hakenut tätäkään työtä, jos olisi ollut tiedossa yksikin iltavuoro. Meillä arki on rakennettu niin, että mies voi hoitaa iltaisin omia työmenojaan, sopia työmatkoista tai muista. Minä olen se, joka tarvittaessa hoidan arjen. Mies on kuitenkin meillä se, joka elättää koko perheen, omat tuloni ovat tarpeelliset, mutta miehen työ menee itsestäänselvästi omani edelle jo rahan takia. 

Ei nyt välttämättä ole kyse siitä, ettenkö satunnaisesti voisi vaihtaa työvuoroa, edes kerran viikossa, mutta pomon tapa hoitaa tämä asia oli käsittämätön. Pomo tietää varsin hyvin elämäntilanteeni. En tajua, miten voi tulla edes mieleen ehdottaa opiskelevalle neljän lapsen äidille säännöllistä 16-21 työvuoroa. Pomollehan se on sopinut, koska sillä ei ole mitään muita velvollisuuksia mihinkään suuntaan. Nukkuu kuulemma pitkään ja kuntoilee aamulla, kavereita näkee viikonloppuisin, kun ne eivät kuitenkaan arkena ehdi. 

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö se jotenkin huomommaksi jos on 40-vuotias, lapseton ja seurustelematon? Hänkö ei saisi aloittaa tanssiharrastusta, mutta sinulla pitää itselläsi kyllä olla kaikki?

Tanssiharrastus on yhtä lailla itseaiheutettu meno, kuin lapset, puoliso ja koulukin.

Oletpas itsekäs.

Öö just. Eli pomoni ei olekaan ainut itsekäs idiootti tässä maailmassa. Teitä on ainakin kaksi.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oletpas itsekäs.

Mitä helvettiä!?! Mikäs katkera vanhapiika pölähti palstalle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haen muita töitä, jos menee iltatöiksi. En olisi hakenut tätäkään työtä, jos olisi ollut tiedossa yksikin iltavuoro. Meillä arki on rakennettu niin, että mies voi hoitaa iltaisin omia työmenojaan, sopia työmatkoista tai muista. Minä olen se, joka tarvittaessa hoidan arjen. Mies on kuitenkin meillä se, joka elättää koko perheen, omat tuloni ovat tarpeelliset, mutta miehen työ menee itsestäänselvästi omani edelle jo rahan takia. 

Ei nyt välttämättä ole kyse siitä, ettenkö satunnaisesti voisi vaihtaa työvuoroa, edes kerran viikossa, mutta pomon tapa hoitaa tämä asia oli käsittämätön. Pomo tietää varsin hyvin elämäntilanteeni. En tajua, miten voi tulla edes mieleen ehdottaa opiskelevalle neljän lapsen äidille säännöllistä 16-21 työvuoroa. Pomollehan se on sopinut, koska sillä ei ole mitään muita velvollisuuksia mihinkään suuntaan. Nukkuu kuulemma pitkään ja kuntoilee aamulla, kavereita näkee viikonloppuisin, kun ne eivät kuitenkaan arkena ehdi. 

ap

Voi luoja että minä en käsitä miksi hankitaan 4 lasta ja lähdetään sitten sen jälkeen väkisin opiskelemaan ja oletetaan että työt ja kaikki pyörii sinun maailmasi ympärillä. Tilanteesi on täysin itse aiheutettua, eikä pomosi, tai kenenkään muunkaan tarvitse tulla vastaan. Itse olet valintasi tehnyt ja tuohon tilanteeseen ajautunut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

lukeeko sulla työsopimuksessa työaika (kirjallisesti missään) että se on tuo 8-13. pystytkö siihen vedota?

Meillä on kolme vuoroa, 8-13, 12-17 ja 16-21. Työntekijöitä on kahdeksan, kaksi ensimmäiseen, neljä keskimmäiseen ja kaksi iltaan. Samat henkilöt ovat tehneet näitä vuoroja jo 1,5 vuotta ja kaikki on palkattu nimenomaan siihen vuoroon, vaikken muista, lukee se oikeasti työsopimuksessa. Suullisesti näin on ainakin sovittu. Ei kun taitaa olla niin, että työsopimuksessa on kohdallani 8-13, ellei toisin sovita. 

Tottakai pomolla on oikeus tehdä mitä tykkää, mutta minä en jää töihin, jos vaihdan pomon kanssa vuorot päittäin. Ei vaan onnistu. Pomo kysyi myös siltä toiselta aamuvuorolaiselta, mutta sillä on koulua iltaisin ja on istuttava oikeasti luennoilla - minulla "vain" kirjatenttejä, gradua ja sellaista ei-läsnäoloa vaativaa. Perhettä ei oikein voi hoitaa etänä.

ap

Vierailija

Lukeeko työaika työsopimuksessasi? Jos lukee, sitä ei voi noin vain muuttaa. Kuulutko liittoon? Ota luottamusmies asiaan mukaan jo nyt. Kauanko olet ollut töissä tuolla? Onko muita työmahdollisuuksiaa haluamaasi aikaan? Onko pomollasi pomoa, jonka puheille voit mennä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpas itsekäs.

Öö just. Eli pomoni ei olekaan ainut itsekäs idiootti tässä maailmassa. Teitä on ainakin kaksi.

ap

Sinähän se tässä olet itsesi järjestänyt tuohon tilanteeseen missä olet. En ymmärrä logiikkaasi että ensin hankitaan tusina lapsia ja tehdään arjesta niin kiireinen kuin mahdollista opiskeluilla sen muilla, ja sitten vingutaan ja ihmetellään että kun pomo ei jousta. Eihän se nyt jumalauta noin mene.

Tuohan on vähän sama asia että otetaan 300 tuhatta velkaa, ei onnistuta maksamaan niitä, joudutaan ulosottoon sekä velkajärjestelyyn ja maksetaan pienillä sossutuilla sitä velkajärjestelyä sitten pois ja valitetaan kun ei ole rahaa mihinkään ja sossun tuet niin pienet.

Olet priorisoinut elämäsi päälaelleen. Normaalit ihmiset opiskelevat opiskelunsa ensin, hankkivat vakaat tulot ja hankkivat sitten lapsia.

Vierailija

Ymmärrän suuttumuksen, kun olette sopineet että teet sen 8-13 töitä.
Mutta kuitenkin, en ymmärrä miks niitä kakaroita pitää tehä vino pino, eiks ennemmin ois kannattanu hoitaa opiskelut sun muut alta pois? Ei siis millään pahalla.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat