Onko nää menkat vai jotain muuta... :(? Kauhee verenvuoto

Vierailija

Mulla siis oli kuukautiset ajallaan tuossa alkukuun puolella (6. Pv alkoi) mutta olivat oudon niukahkot vrt normimenkkoihin. Nyt sitten olen muutaman päivän valunut vähän sellaista täysin kirkasta verta, eilen alkoi aivan kaamea oksetus ja vähän kipuili ja nyt tulee kirkkaan punaista klimpitöntä verta ku esterin perseestä ja aivan jäätävät krampit kaupan päälle. Pistänkö tän vaan sen piikkiin että keho taas säätää menkkojen kanssa vai voiko tää olla jotain muutakin? Tulee niin omituiseen aikaan että huolestuttaa vähän mutta kun naiselle tuo verenvuodatus on niin "normaalia" etten tiedä huolestuako vai ei :D

Kommentit (10)

Vierailija

No huh, ei kyllä kuulosta normaalia! Siis paljonko sitä tulee? En tiedä liiottelitko, kun sanoit että tulee kuin esterin perseestä, vai tuleeko oikeasti todella paljon? Mun mielestäni kuulostaa siltä että jotain olisi voinut vaikkapa puhjeta. Käy päivystyksessä, tai soita edes terveysneuvontaan.

Vierailija

Minkä ikäinen olet? Jos olet vaihdevuosi-ikää lähestyvä niin tuollainen on aika tavallista.

Muussakin tapauksessa voi olla ihan viaton ohimenevä hormonihäiriö. Oksetus ja krampit yleensä liittyvät aina runsaaseen vuotoon, ja jos ei kuumetta ole, ei se ole erityisen huolestuttavaa. Mutta jos se vuoto on oikeasti vaarallisen oloisen runsasta, niin lääkäriin heti. Jos sen vuodon kanssa pystyy elämään ja alkaa vähentyä muutamassa päivässä, voi katsella rauhassa miten käy ja toistuuko ongelma seuraavilla kierroilla. Jos toistuu, gynelle. 

Vierailija

Ne on varmaan mun menkat, piti alkaa jo muutama päivä sit. Ei tarvitse palauttaa kiitos :) Mutta tosissaan, niin kuin moni onkin jo sanonut, mene lääkäriin. Ei kuulosta normaalilta. Eikä kuulosta keskenmenoltakaan, jos veri on kirkasta ja klimpitöntä.

Vierailija

Keskenmenolta vaikuttaa. Onko mahdollista, että olisit ollut raskaana?
Joka tapauksessa ottaisin yhteyttä lääkäriin syyn selvittämiseksi

Vierailija

Puhjeta? Kystako? Vuotaako ne verta? :(? Ja joo verta tulee aika solkenaan, on mulla normaalistikin runsaahkot menkat mutta tää ei ole yhtä paksua niin tuntuu että vuotaa ainakin nopeemmin. Kivut ei ole nyt yhtä pahat kun pumppasin lääkettä kroppaan mutta tuntuj kyl vielä. Eikö kysta satu siihen malliin että taju lähtee?
Ehkäisynä vain kortsu joten raskaana olisin voinut olla jos on pettänyt... oireita ei tosin yksiäkään, korkeintaan turvotus. Luulisin tosin että km-vuoto olisi "klimppisempää" (yäk)
Ikää tosiaan 22v. Ehkä mä soitan tekeen, tuntuu vaan tyhmältä jos ovat vaan siellä että menkoilta vaikuttaa: D

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat