Aina sama painajaisuni? Mistä kertoo? Uniexperttejä paikalla?

Vierailija

Näen usein samaa painajasta. Tai se on ainoa painajaisuni jonka herätessäni muistan ja se toistuu todella usein. Herään aamulla tämän painajaisen nähtyäni ihan ahdistuneena ja hetken ajan suorastaan luulen, että se on totta. Mistä tämä saman painajaisen toistuvuus kertoo? Ja mistä mielestänne, oi te arvoisat unianalysoijat, uni ja sen aihe kertoo?

Unessa (minä, nykyisin 40 vuotias korkeakoulutettu) olen yht'äkkiä taas lukion kolmannella luokalla ja ymmärrän, etten mitenkään voi valmistua samassa ajassa ikäluokkani kanssa koska mulla on niin paljon pakollisia kursseja suorittamatta. Suorittamattomien kurssien määrä on unessa aivan megalomaaninen.  Herättyäni tunnen suunnatonta ahdistusta ja surua, ja menee varmaan viisi minuuttia ennen kuin ymmärrän, että uni on vain unta ja oikeastihan minä olen ylioppilas ja valmistunutkin ihan aikataulussa ilman minkäänlaisia kurssirästejä.

Mistä tämä uni ja sen toistuvuus kertoo? 

Kommentit (3)

Vierailija

Ap, minä olen kolmekymppinen nainen ja näen myös samantapaisia painajaisia! Minun unessa en ole suorittanutkaan kaikkia vaadittavia lukion kursseja. Kiinnostaisi myös kovasti tietää mistä nämä kumpuavat, kin olen työelämässäkin ollut jo yli 10 vuotta! Lohduttavaa, että en ole ainut :)

Vierailija

Painajaiset ovat aivojen tapa valmistautua reagoimaan oikealla tavalla tilanteisiin jotka ovat ei-toivottuja tai pelottavia. Aivot tavallaan kouluttavat sinua jonkin verran tottumaan stressituntemuksiin ja säikähdyksiin jotta niiden ilmaantuessa oikeassa elämässä et lukkiudu vaan sinulla on paremmat resurssit käsitellä tilannetta ja selvitä.

Vierailija

Sitten kun kehityt tarpeeksi pääset painajaisestasi eroon. Yksi tapa päästä eteenpäin on rohkeasti mennä mukaan painajaisiin ja yrittää muistaa niistä mahdollisimman paljon hereillä. Tilalle voi tulla uuden tyyppisiä painajaisia. Lopulta voi oppia katsomaan painajaisensa rennompana.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat