Maahanmuuttokeskustelun sensurointi aiheutti kanteluiden vyöryn Julkisen sanan neuvostoon

Vierailija

"Lokakuun puoliväliin mennessä kanteluita on tullut yhtä paljon kuin koko viime vuonna yhteensä. Osa kantelijoista vaatii keskustelupalstoille sananvapautta. Mediatutkijan mielestä vihapuhe vain lisääntyy, jos uutisten kommentointia rajoitetaan."

http://yle.fi/uutiset/maahanmuuttokeskustelu_on_aiheuttamassa_kanteluide...

Kommentit (15)

Vierailija

3 ja 4, oikeastiko kannatatte sensuurin sanavapauden rajoittamista? Mitä jos itse ette saisi "mainostaa" omaa aatettanne vaan asiat olisi juuri toistepäin?  Inhoan noita hommalaishörhöilyviestejä, luen ne niin että idiootti vastailee itselleen. Niinkuin 3 ja 4. 

Vierailija

Aika huvittavaa, että joku maahanmuuttokriitikko tekee kantelun siitä että media rikkoo sananvapautta vastaan koska hänen kommenttiaan ei julkaistu, mutta todellisuudessa hänen kommenttiaan ei ole julkaistu sen takia, että juuri se rikkoo sananvapautta.

Vierailija

Minusta on huolestuttavaa, että sensuuri jyllää. Sehän tietää vain vihan ja raivon kasvamista ja juuri mamuthan siitä sitten saavat kärsiä. Kuin aikoinaan kun Neuvostoliittoa ei saanut kritisoida. En olisi uskonut, että tällaiseen mennään. Itse olen keskitien kannattaja, todellisia avuntarvitsijoita on autettava, mutta kaikki eivät sellaisia ole. Mitään väkivaltaa tai vihan lietsontaa en hyväksy ja pitää tosiaan muistaa, että mamuja on monenlaisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

3 ja 4, oikeastiko kannatatte sensuurin sanavapauden rajoittamista? Mitä jos itse ette saisi "mainostaa" omaa aatettanne vaan asiat olisi juuri toistepäin?  Inhoan noita hommalaishörhöilyviestejä, luen ne niin että idiootti vastailee itselleen. Niinkuin 3 ja 4. 

Olen kolmonen. Mitä tarkoitat sensuurin sananvapaudella? 

Vierailija

Tämä maa on menossa huolestuttavaan suuntaan. Ihan oikeasti.

Pidetään kiinni niistä arvoista mitä meillä on: Demokratia, sanan- , uskonnon- ja mielipiteenvapaus, vapaa lehdistö, vapaus kokoontua ja osoittaa mieltään, puolueeton oikeusjärjestelmä, tasa-arvo. Voitteko käsi sydämellä sanoa että noilla kaikilla pyyhkii hyvin nyky-Suomessa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hommalaisten hörhöily on saavuttanut uuden hillotolpan. 

Länsimainen sananvapaus on hommalaisten hörhöilyä? No niinhän se teille islamisteille varmaan onkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Aika huvittavaa, että joku maahanmuuttokriitikko tekee kantelun siitä että media rikkoo sananvapautta vastaan koska hänen kommenttiaan ei julkaistu, mutta todellisuudessa hänen kommenttiaan ei ole julkaistu sen takia, että juuri se rikkoo sananvapautta.

Miten siis miten sananvapaus voi rikkoa sananvapautta?

Vierailija

Tänne voi kirjoittaa viestin ilman että se tarkistetaan. Tällä palstalla ei ole siis sensuuria. Viesti poistetaan mikäli se on sääntöjen vastainen. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? 

Ollaan menty liian pitkälle

"Rasismi tarkoittaa jonkun ihmisryhmän tai siihen kuuluvan henkilön pitämistä muita huonompana esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai uskonnon perusteella. Rasistinen rikos tarkoittaa rikosta, jonka tekijällä on rasistinen syy. Rasistinen rikos voi olla esimerkiksi väkivaltaa, kunnianloukkaamista, syrjintää, uhkailua, kiusaamista tai vahingontekoa. Jos joudut rasistisen rikoksen uhriksi, ilmoita asiasta poliisille."

http://www.infopankki.fi/fi/elama-suomessa/ongelmatilanteet/syrjinta-ja-...

Nyt rasismiksi huudetaan sitä kun kritisoidaan islamia (lestadiolaisuutta, jehovia, ateisteja ym. kyllä saa kritisoida), yritetään herättää keskustelua maahanmuuton kustannuksista, keskustellaan naisen asemasta eri kulttuureissa jne. jne. Lisäksi yleistetään, että jos kritisoit esimerkiksi islamia olet äärioikeistolainen. Lisäksi suomalaisen rikollisen nimi aina mainitaan, mutta ei silloin kun on kyse ulkomaalaisesta. Onko nimenkin mainitseminen rasismia - luulevatko sensuuritahot, etteivät ihmiset omaa medialukutaitoja? Lapsellista holhoamista. Ihmisillä on oikeus muodostaa omat mielipiteensä. Jos yksi maahanmuuttaja on rikollinen, ei nyt yksikään päättele siitä, että kaikki ovat rikollisia. Mutta jos rikollisuutta pimitetään, se vaan  herättää ihmisissä pelkoja, että mitä muuta pimitetään? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siis miten sananvapaus voi rikkoa sananvapautta?

Lue se juttu! Siellä kerrotaan, että kantelija itse ei aina ymmärrä mikä on sananvapautta, mikä taas vihapuhetta.

Hän on siis itse levittänyt netissä vihapuhetta lainvastaisesti ja kun hänen kommentinsa on poistettu sananvapauslain rikkomisen takia, hän on tehnyt kantelun JSN:oon vedoten samaan lakiin, jota itse rikkoia. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat