Pakolaisuus Suomesta poispäin

Vierailija

Ihan huvikseni pohdin että onko puhtaasti suomalaisella mitään syitä tai mahdollisuuksia ryhtyä pakolaiseksi Suomesta. Nyt kun tämä pakolaisuus muuten on kasvava muoti-ilmiö.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Hei nyt arvon daamit, vaikka aloitus ei ehkä ollut kaikista nokkelimmin tehty niin asia ihan oikeasti kiinnosti minua. Aivan varmasti joka maassa on ihmisiä, jotka eivät vain yksinkertaisesti sopeudu omaan maahan, mutta voisivat voida paremmin muualla.

Hhjh

No edelleen.. Ehkä sä voit hakea turvapaikkaa, mutta kun Suomi on (tai ainakin oli) eräs maailman vakaimmista maista, niin et tule varmasti sitä saamaan.  Et voi saada turvapaikkaa vain sen takia, että sopetuisit elämään esim. Manhattanilla paremmin kuin jossain Keuruulla.

Vierailija

Olen monasti samaa ajatellut, mutta haluaisin ryhtyä ilmastopakolaiseksi koska minulla on 2 sairautta, jotka puoltaisivat sitä. Tähän ei tietääkseni KELAkaan pysty vaikuttamaan. Kaukana ollaan vielä tasa-arvosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
eivät vain yksinkertaisesti sopeudu omaan maahan, mutta voisivat voida paremmin muualla.

Et siis sopeudu makaamaan sängylläsi Suomessa, mutta esim. Burkina Fasossa se olisi kivaa?

Vierailija

Amnesty International on ilmoittanut pitävänsä siviilipalveluksesta kieltäytyviä totaalikieltäytyjiä mielipidevankeina. Varmaan voisi sitten totaalikieltäytyjänä hakeutua ulkomaille pakoon vankilatuomiota.

Vierailija

Olen monasti samaa ajatellut, mutta haluaisin ryhtyä ilmastopakolaiseksi koska minulla on 2 sairautta, jotka puoltaisivat sitä. Tähän ei tietääkseni KELAkaan pysty vaikuttamaan. Kaukana ollaan vielä tasa-arvosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse muutin tästä syystä etelä-Eurooppaan talvikaudeksi. Tutuille aina vitsailen, että olen ilmastopakolainen, mutta vakavasti puhuen elämänlaatuni on parantunut paljon, kun ei tarvitse rämpiä läpi pimeän ja kylmän kauden. 

Muuten on vaikea kuvitella, että Suomesta voisi millään muulla perusteella (etnisyys, uskonto, mielipide, vaino...) päästä pakolaisstatuksella muualle. Kyllä vapaampaa maata saa hakea.

Vierailija

No ap, käydäänkö sinun Suomessasi sotaa? Vainotaanko sinua ihonvärin tai rodun takia? Entä uskontokuntaan kuulumisen tai kuulumattomuuden takia? Vainotaanko sinua mielipiteidesi takia? 

Taitaa olla niin, että kaikkiin kysymyksiin joudut vastaamaan "Ei", mikä tarkoittaa sitä, että et saa pakolaisen statusta. Vain elintasopakolaiseksi voit yrittää pyrkiä jonnekin muualle, missä olisit ulkomaalainen. Ruotsi, Saksa tai Ranska ei varmaankaan tulisi kyseeseen, ei myöskään Iso-Britannia. Niissä kaikissa on sinun mittapuusi mukaan jo liikaa ulkomaalaisia. Kukaan ei kiinnittäisi sinuun mitään erityistä huomiota tyyliin "Aah, Suomesta!" Miten olisi Pohjois-Korea? Voisit olla jopa kiinnostava yksilö siellä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse muutin tästä syystä etelä-Eurooppaan talvikaudeksi. Tutuille aina vitsailen, että olen ilmastopakolainen, mutta vakavasti puhuen elämänlaatuni on parantunut paljon, kun ei tarvitse rämpiä läpi pimeän ja kylmän kauden. 

Muuten on vaikea kuvitella, että Suomesta voisi millään muulla perusteella (etnisyys, uskonto, mielipide, vaino...) päästä pakolaisstatuksella muualle. Kyllä vapaampaa maata saa hakea.

Tämä maa ei todellakaan ole läheskään paras paikka määilmassa helgityselinsairaille ja reumaa poteville asua. Olen todennut tämän useita kertoja ja saman mielipiteen lausui keuhkolääkärini. Eikö siihen voisi saada vähän tukea Kelalta, että pääsisi edes vähäksi aikaa pois kärsimyksistä, vähentäisi se sitten vastaavasti kuluja täällä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat