Julkinen liikenne liian kallista. Hinnat uhkaavat nousta entisestään.

Vierailija

"HSL:n hallitus päättää matkalippukorotuksista vielä tässä kuussa. HSL on laskenut, että ensi vuonna lippuja pitäisi korottaa vajaat 7 prosenttia ja vuonna 2017 yli 11 prosenttia."

Kannattaa ostaa auto.

Kommentit (5)

Vierailija

Pääkaupunkiseudun julkinen liikenne on ainakin seutulippujen osalta hinta-laatu-suhteeltaan naurettava. Sisäinen lippu on vielä normaalin hintainen mutta että melkein 4 euroa vaikka munkin tapauksessa jo seuraava pysäkki junalla on Helsingin puolella.

Kuitenkin senkin 4e maksaisin ihan mielelläni jos noihin juniin voisi millään tavalla luottaa. Olen tässä viimeisen kahden kuukauden aikana joutunut käymään Helsingin puolella useamman kerran viikossa (en kuitenkaan niin usein että se sadan euron!! kuukausilippu olisi tullut kannattavammaksi), junalla siis kuljen ja karkeasti arvioiden puolet luvatuista junavuoroista on ollut joko myöhässä tai peruttu. Nekin harvat junat jotka ovat olleet ajallaan on toisinaan niin täyteen ahdettu että ihan tosi en ole saanut puskettua itseäni läpi siihen automaatille maksamaan matkaani (säästyy tosin 4e mikä on mun tuloina hyvä summa ja riittää melkein päivän ruokiin...). Jossain on vika jos tämänhetkisillä hinnoilla ei ole varaa tarpeeksi pitkiin juniin ettei tarvitse seisoa kuin sillit purkissa käytäviä myöten.

Meni oikeasti ihan tähän lähijunailuun niin suuresti hermot että aloin etsimään asuntoa Helsingin puolelta. Nykyäänkin otan bussin aina kuin mahdollista mutta bussi keskustasta kestää tänne yli kaksi kertaa pidempään kuin sillipurkkijunat...

Vierailija

Olen ratkaissut ongelman asumalla Helsingin keskustassa, missä käyn myös töissä, harrastan jne. Joo, asuminen on kalliimpaa, mutta säästääpähän kuukausiliput, kalliit aamuöiset taksimatkat ja etenkin aikaa ja hermoja, kun työmatkaan menee jalkapatikassa se 10 minuuttia. Autokaan tuskin ihan ilmainen olisi.

Yksi inhottavimmista asioista julkisissa on muuten se kamala lemu, mikä tulee märistä talvi/villavaatteista. 

Vierailija

Tampereella on ainakin ihan edullista. Mun käyttömäärällä ei kuukausilipulle jää mitään hintaa suhteessa paljon kertaliput/arvoliput maksaisi matkoille.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat