Ruokavaliolla alapään haju kuriin?

Vierailija

Tosiaan, tutkimukset on tehty eikä ole tulehdusta/sientä/hiivaa tai muuta mikä selittäisi voimakkaan tuoksun. Hajua ei ollut ennen lapsia, mutta niiden jälkeen riippuen kuukautiskierron vaiheesta voimakkaampi ja asia häiritsee paljon!

Onko muut huomanneet että ominaistuoksu olisi voimistunut synnytyksen jälkeen?

Olen ihastunut legginssimäisiin urheiluhousuihin ja varsinkin niiden läpi haju tulee selvästi läpi. Hieman vaivaannuttavaa, kun ei voi edes risti-istunnassa istua ilman että vierustoveri takuulla haistaa saman kuin minä!

Ja suihkussa käyn päivittäin pelkässä vesipesussa, kun iho ei salli pesuaineita. Välillä perusrasva saippuan korvikkeena.

Kommentit (14)

Vierailija

Pese joka vessakäynnillä alapääsi.

Käytä väljiä vaatteita ja puuvillaisia alusvaatteita. 

Laihduta, jos olet ylipainoinen.

Juo vähintään kaksi litraa vettä. 

Vältä kahvia. (Kahvi haisee mm. hengityksessä kaamealta.)

Syö enemmän vesipitoisia kasviksia, niin haju saattaa helpottaa.

Minulla mm. parsa ja kala haisevat ikävästi pissassa. 

Siisteyden vuoksi olen aina käyttänyt pikkuhousunsuojia. Ei koskaan ongelmia niistä.

Vierailija

Kiitos neuvoista. Vettä tuleeki juotua liian vähän ja laihdutus hitaasti mutta varmasti menossa. Pikkuhousunsuojia en käytä kuin pakollisissa tilanteissa, sillä en usko että tekee hyvää hautoa.

Ja totta, puuvillaisia alushousut on jääneet paitsioon kun en ole läytänyt hyvää mallia. Täytynee yrittää katsella ahkerammin.

Yöt nukun aina ilman, että pääsee tuulettumaan.

Vierailija

Gyno-dactarin kuuri. Minulla oli sama ongelma ja ei auttanut keskustelupalstoilla olleet luonnolliset konstit. Haju taittui kahden päivän jälkeen. Koko kuurin silti kävin läpi ja ei ole ongelmaa ollut sen jälkeen.

Vierailija

taidanpa kokeilla tuota gyno-dactaria nyt heti ensimmäisenä. 

alapään peseminen joka pissan jälkeen kuulostaa työläältä ja ihmetteleehän ne vieraatki

mitä sitä jatkuvasti läträtään. meillä siis aika akustinen vessa.

lihaa syön nykyiselläkin pari kertaa viikossa ja maitotuotteet karsin pois vuosi sitten.

Vierailija

Mä ihmettelen kyllä tuota, että pitäisi koko ajan pestä alapäätä. Minulla oli pitkän aikaa haissut alapää myös ja yritin tuota pesutekniikkaa. Pesin 2-4 kertaa päivässä alapään ja haju alkoi vain pahentua. Sitten kokeilin toisin päin eli pesen vain kerran päivässä alapään ja senkin vain vedellä. Toimi! Hajut katosi viikossa. Näin tämän vinkin telkkarissa jossain dokumentissa. Siinä lääkäri sanoi että naisen alapää puhdistaa itse itsensä ja pesu max kerran päivässä ilman pesuaineita, kun ph-arvot menee sekaisin ja aiheuttaa hajuja. Toki pesen suihkussa ollessani pyllyn saippualla mutta emättimeen ei mene sisälle kuin vettä. Mieskin sanoi että nyt ei haise enää millekään ja makukin tosi mieto edelliseen verrattuna.

Vierailija

Mulla taas auttoi kookosöljy. Sitä hivelin pimpsaan jonkun aikaa. Mullakin hajuongelma alkoi lasten saamisen jälkeen. Uutta on myös hormonikierukka, silläkin voi olla osuutta asiaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat