Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutama toimivaksi todettu keino herkuttelun vähentämiseksi, olkaa hyvä :)

Seuraa 
Liittynyt5.9.2015

1. Herkutellessa juokaa jokaisen suupalan välissä vettä niin saavutatte "ähkytilan" aikaisemmin eikä teidän tee enää mieli makeaa. Tarpeeksi kauan kun tätä tekee, niin jo todella pienet annokset makeaa tekevät olosta ähkyn, etenkin ilman vettä.

2. Suosikaa tikkareita! Yhtä tikkaria syö 20-30min ja kaloreita siinä on n. 50 (riippuen tietysti tikkarista). Vrt. hetkessä syötyyn kahteen dumle karkkiin, jotka ylittävät tuon kalorimäärän.

3. Vaihtakaa jäätelö mehujäähän. Kaupan irtojäätelössä on n. 200-400kcal, kun taas mehujäässä n. 50-100kcal. Jonkin ajan kuluttua jäätelö alkaa tuntumaan liian kermaiselta.

En valitettavasti osaa kertoa leivonnaisten tai suolaisten herkkujen korvaamisesta, sillä itse pidän vain karkeista ja jäätelöstä :/

Toivottavasti vinkeistäni oli apua! 

30 = XS
32 = S
34 = M
36 = L
38 = XL

Sivut

Kommentit (27)

Lihvakoff
Seuraa 
Liittynyt15.10.2015

Sorry. Hyviä vinkkejä, mutta... Been there done that.

1. en halua vesiähkyä, hyi ja yök.

2. mäkin sain tuon idean joskus, että tikkari siinäpä vasta ratkaisu namiongelmiin. No, eipä. Se menee just kuten karkitkin muutamassa sekunnissa. < kuten mieheni ennusti.

3. mehujää ei ole jäätelöä, joten se on eri tilanteisiin. Ei korvike.

Mä pidin hammasta purren kahden viikon sokeripaussin, niin eipä enää sokerihammasta kolottanut. Eihän se pysyvä ratkaisu ole, mutta kolmekin vuotta meni sillä sydeemillä. 

Maanantaina alkaa sokerilakko taas!

Lihvakoff
Seuraa 
Liittynyt15.10.2015

ssss kirjoitti:

Lihvakoff kirjoitti

Sulla on siis täysin päinvastaiset kokemukset. Vedenjuonti pysäytti mulla liiallisen herkuttelun ja olin jopa tyytyväinen vesiähkyyni :D. Syön tikkarin aina hitaasti ilman, että puren sitä ja nykyään pidän enemmän mehujään mausta.

Onnea sokerilakkoon! 

Kiitos!

Mä olen rousku karkkien kanssa ja lisäksi narkustan hampaitani, joten komeat on leuatkin. ;) En osaa sulattaa karkkia, imeskellä. 

Kiitos! Tsemppiä tarvitaan taas seuraavat kaksi viikkoa!

WraithTodd
Seuraa 
Liittynyt7.9.2015

Olen todennut että herkkujen kieltäminen itseltään on masokismia ja itsensä kiduttamista  *avaa suklaalevyn*

"You are more like Wraith than you know."
"I'm not sure I like the sound of that."
"There is much about Wraith that you do not know, Sheppard."

Vierailija

Mut kun mä en HALUA luopua herkuista enkä muistakaan elämän miellyttävistä asioista. Haluan nauttia niistä. En halua kärvistellä ainoaa elämääni joka suhteessa puutteessa, kun kerran joku muukin mahdollisuus on!

Vierailija

Mulla ei toimi mikään :((( olen kokeillut ihan kaikkea. Joko mä voin luovuttaa ja alistua kohtalooni oli punkero?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mut kun mä en HALUA luopua herkuista enkä muistakaan elämän miellyttävistä asioista. Haluan nauttia niistä. En halua kärvistellä ainoaa elämääni joka suhteessa puutteessa, kun kerran joku muukin mahdollisuus on!

Mulla sama. Tosin en pidä herkkuina karkkia tai jäätelöä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei toimi mikään :((( olen kokeillut ihan kaikkea. Joko mä voin luovuttaa ja alistua kohtalooni oli punkero?

Mitä olet kokeillut?

Vierailija

Minulla toimi parhaiten totaalikieltäytyminen. Parin viikon sinnittelyn jälkeen ei edes tee makeaa, sokeria mieli. Tämä tietysti edellyttää, ettei noina kahtena viikkona ole repsahduksia. Makean mussutuksen tilalla söin marjoja, sokeroimattomia tietysti.

Vierailija

a. Syö just sitä mitä tekee mieli, silloin kuin tekee mieli, niin paljon kuin tekee mieli, ja tuntematta vähääkään syyllisyyttä, MUTTA:

b. Syö kuitenkin ennen herkuttelua alle kunnollinen ruoka-ateria ja herkut vasta jälkkäriksi.

c. Hanki elämään muutakin sisältöä ja ilon aiheita kuin ruoka (tai laihduttaminen).

Jatka näitä kunnes huomaat että paino on asettunut itsestään normaalin puitteisiin ja et oikeastaan ole edes ajatellut koko asiaa aikoihin, kun on niin paljon muutakin kivempaa ajateltavaa.

Vierailija

Minä en ole mikään hirmuinen herkuttelija, mutta minulla ei todellakaan viikon parin herkkulakko johda siihen, ettei makea enää maistu. Päinvastoin.

Minusta purkan jauhaminen on paras tapa, tosin yleensä saan täällä aina alapeukkuja sen ehdottamisesta :). Sitä ei voi narskuttaa pois kuten tikkaria, mutta leuat käy kuten syödessä, joten siinä pystyy jonkin verran huijaamaan monen kokemaa iloa syömisestä.

Oletteko muuten kuulleet sellaisesta, että ranteeseen laitetaan kuminauha ja siitä näpsäytetään, jos alkaa tehdä mieli herkkuja? En ole testannut (koska omalla kohdalla ei ole niin pahasta tilanteesta kyse), mutta joidenkin mielestä pieni kipu oikeasti poistaa aivoista herkkujen halua, plus että se tuntuu ikävältä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole mikään hirmuinen herkuttelija, mutta minulla ei todellakaan viikon parin herkkulakko johda siihen, ettei makea enää maistu. Päinvastoin.

Minusta purkan jauhaminen on paras tapa, tosin yleensä saan täällä aina alapeukkuja sen ehdottamisesta :). Sitä ei voi narskuttaa pois kuten tikkaria, mutta leuat käy kuten syödessä, joten siinä pystyy jonkin verran huijaamaan monen kokemaa iloa syömisestä.

Oletteko muuten kuulleet sellaisesta, että ranteeseen laitetaan kuminauha ja siitä näpsäytetään, jos alkaa tehdä mieli herkkuja? En ole testannut (koska omalla kohdalla ei ole niin pahasta tilanteesta kyse), mutta joidenkin mielestä pieni kipu oikeasti poistaa aivoista herkkujen halua, plus että se tuntuu ikävältä.

Purkanjauhaminen vain ylläpitää makeanhimoa.

Samoin muukin makean korvaaminen makealla.

gfgwefewgfew

pilaatte vaan hampaanne jollain tyhmällä tikkarin imeskelyllä, se tuhoaa kiillettä. Syö purukumia, karkinmaksuisia xylitol purkkaaki on.

ruis

Syö ruisleipää. Se pitää verensokerin tasaisena. Alussa ei tee mieli syödä sitä jos haluaa makeaa mutta kun syöt niin huomaat. Itse laihduin vaihtamalla makeat ruisleipään 10kg.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat