olen aivan loppu vauvaan ja kadun että en tehnyt aborttia

Vierailija

Olen aivan loppu vauvaani joka on nyt 5kk. Huutoa aamusta iltaan. Kitinää, hampaita, rokotuksia. Aina kun luulen että nyt se tästä paranee niin tulee jotain. Huuto on lähes jatkuvaa. Yritän kyllä. Syötän, pesen, leikin, hyppyytän, jumppaan, vien ulos. Hellin ja halaan. Eilenkin meni kuusi!! tuntia ennenkun nukahti. Kello 01 vihdoin nukkui! Kaikki keinot yritettiin. Sylissä ja vaunuissa. Omassa sängyssä ja meidän sängyssä. Taputeltu ja silitelty. Lauleltu. Ei mitään apua. Olen aivan loppu ja kadun että ryhdyin tähän. Itkettää ja joka ilta pelottaa mitä tapahtuu ja onnistuuko tänäänkään. Neuvolasta ei mitään apua. On myös yritetty kapaloida.

Haukkukaa vapaasti mutta tällä hetkellä inhoan koko vauvaa. Olisimpa lapseton. Lisää ei tule.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Vaadit neuvolasta apua ja sanot, että pelkäät menettäväsi kontrollin noin väsyneenä. Neuvolassa nimenomaan pitäisi saada apua ja sinulla on sitä oikeus saada. Et suostu lähtemään pois ellet saa apua!!

Vierailija

Vauvallasi on joku hätä, ei ne huvikseen itke. Mitä syö? Mitä juo? Miten pissaa ja kakkaa, heräileekö usein? Voisiko olla refluksia? Onko ollut samanlainen koko ajan vai alkoiko itkuisuus jonain tiettynä aikana? Onko iho-oireita?

Yritä vielä soittaa neuvolaan, sano, ettei tule mitään. Jos eivät usko, vie yksityiselle lastenlääkärille. Pyydä tutkimaan, ettei ole esim. solisluu murtunut (sitäkin voi vauvoille sattua synnytyksessä!), kerro vaikeuksista ja uniongelmista. 

Jakakaa nukkumisvuoroja miehen kanssa. Toinen valvoo vauvan kanssa, toinen nukkuu tulpat korvissa. 

Tsemppiä sulle ihan hirveästi. Mä tiedän, mitä helvettiä tuo itku ja huuto ja ainainen valvominen on. Siitä voi selvitä hengissä, usko mua!

Vierailija

Kolmonen jatkaa: nykyään laki määrää, että lapsiperheiden on saatava apua. Soita kotikaupunkisi tai -kuntasi sosiaalitoimeen tai kysy sieltä neuvolasta kotipalvelua. 

Vierailija

Oletko antanut särkylääkettä? Jos on hampaat, rokotus tai vaikka korvatulehdus? Jos lääke auttaa, tiedät että jokin aiheuttaa kipua. Jos on taas aina huutanut noin paljon, niin tutkituta refluksi ja allergiat. Ihan noin rankkaa ei pitäisi enää 5kk kanssa olla!

Vierailija

Mulla oli yökyöpeli vauva jonka rytmi muuttui paremmaksi kasvaessa. Ei sitä väkisin onnistunut nukuttaa. Toista häiritsi refluksi. Ootko koittanut tutustua vauvaan, mikä on hätänä... Tai vie lääkäriin jos on taustalla jotain ongelmaa. Ainakin lapsesi tarvitsee apua jos sinä äitinä häntä inhoat. 

Vierailija

Saiko vasta äsken rokotukset, tarvitsisiko vauvojen särkylääkettä jos lämpö nousee?

Oman vauvan kehitys oli huimaa 6kk-> alkaa päivät saada vähän uutta pontta. Vauva oppii uusia juttuja ja käy läpi niitä myös iltaisin, kuten vatsallaan olo, istumaan nousu jne. Kun vauva oppii kääntymään ja nousemaan alkoi harjoitella sitä aina iltaisin (pinnasängyssä). Rupesimme jossain vaiheessa iltapuuron jälkeen odottamaan vielä hetken ennen sänkyyn viemistä, niin ehti purkaa ylimääräisiä energioita pois. Myös säännölliset iltarutiinit on todettu hyväksi.

Voisitko saada myös lapsenhoitoapua välillä?

Vielä tuli mieleen, että jotkut vauvat tykkäävät kevyestä hieronnasta. Esimerkiksi jalkojen hieronnasta. Voisiko se rauhoittaa? Tai jos maha on kipeä niin kevyt sively myötäpäivään saattaa helpottaa oloa.

Vierailija

Tulee aina niin pahaenteinen olo tämmöisistä kirjoituksista. Ties vaikka jonakin päivänä se olisikin todellisuutta,että lasta ei ole. Tapahtuu jotakin, joka vie vauvan lopullisesti. Onpa sitten hienoa muistella mitä on AV:llekin tullut kirjoiteltua... Netin syövereistä löytyy ikuisesi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

"Meidän sängyssä" mutta isää ei kuitenkaan ole? Jatkuvasti tulee hampaitakin ja vauva on 5kk?

Nyt meni trollipovo mönkään.

Isä on ja hyvä sellainen onkin. Särkylääkkeettä on saanut, rutiinit on. Refluksiin tai allergioihin ei viitettä. Neuvolan terkka lapseton ja vastavalmistunut. Hokee vaan että aika auttaa.

Ap

Vierailija

Sä saat vaatia itsellesi toisen terkkarin, jopa toisen neuvolan! Onko reflua tai allergioita tutkittu? Ne ei välttämättä näy päälle. Oma lapsi reagoi mm. lehmänmaitoon, mutta allergiaa ei ollut.

Missä ap asut?

T: kolmonen

Vierailija

Voisiko olla lehmämaitoallergia? Itsellä on kolme lasta ja kaikilla tuo allergia. Mulla lapset olleet levottomia, huonosti nukkuvia. Pyydä resepti erityismaitoon

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat