Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kadehdin tuttavaani!

Vierailija

Olen ihan kamala ihminen, kadehdin erästä tuttua naista pihapiiristä vaikka hän on aina tosi mukava tavattaessa, iloinen, empaattinen, ystävällinen. No, koska hän oli mykava pyydin häntä fb kaveriksi. Ja nyt sitten tämän myötä alkoi "paljastumaan" että taitavatkin olla vähän varakkaita, heillä on ihanasti sisustettu koti, matkustelevat paljon ihanissa paikoissa jne. Ennen niin mukava ihminen on alkanut tympiä, vaikka ei erityisesti kehuskele koskaan, mutta tuleehan se ilmi se "ihana" elämä väkisinkin fbssä. Lisäksi ärsyttää, että tämä tuttu nainen on tosi aikaansaava! Koti aina titop kunnossa, lasten kanssa jaksetaan silti puuhastella ja harrastaa ja siinä sivussa käydä töissä jne. Itseäni on alkanut ärsyttää tämä kyseinen tuttu; tiedän olen hänflle kateellinen. Miten otsn etäisyyttä? Tavatessa on jotenkin ärsyyntynyt olo, kun itsellä väsymystä, koti ei todellakaan kaunis eikä siisti, eikä rahaa matkustella. 

Kommentit (4)

Vierailija

Mutta tykästyithän hänen luonteeseensa kuitenkin? Vaikutat hieman katkeralta (kuten itsekin myönnät) mutta muista että ensi vaikutelma tuosta ihmisestä oli sinulle myönteinen ja positiivinen. 

Vierailija

Monet laittaa faceen siloitellun kuvan elämästään, vain ne huippuhetket. Ja ihmisellä jolla näyttää olevan kaikki hyvin voi siitä huolimatta olla elämässä vaikeita asioita.

Joku voisi kadehtia esim. minua mainitsemistasi asioista mutta monetkaan eivät tiedä mitä olen kokenut tai mistä luopunut ollakseni se kuka olen tänään. Ne jotka tietää, eivät kadehdi. Jos minulle tulee hetki kun kadehdin jotain muistutan itseäni että en voi tietää mitä kaikkea ihminen on kokenut. En voi kadehtia vain jotain yhtä "hyvää" osaa, vaan minun pitäisi olla valmis ottamaan myös mahdolliset murheet ja ongelmat vastaan. Vaikea selittää... Kadehtimisen sijaan kannattaan keskittyä keittämään itsessä niitä hyviä piirteitä mitä huomaa toisessa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat