Koska täällä on aiheita mistä sattuu ja klikkassin tän niin seksi osasto saa kyytiäk

Vierailija

Noh en pystynyt tällä puhelimella vaika suomi24 sivulle niin hyvin eksymään, että siellä saisin vaikka julkaistua.

Tilanne tämä: Olen   21-vuotias nainen melkeimpä. Noh peruskoulun jälkeen olen käynyt kymppiluokan, jonka jälkeen todistukseni vähän parani. Voinko korottaa sitä jotenkin/jossakin niin että pääisin johonkin taidelukioon tai edes pääsykokeeseen. Jossain parissa kuukaudessa voiko sitä vaikka korottaa. Olisin halunnut Helsingin kuvataidelukioon/torkkeliin, mutta ei kai siellä mitään ikärajaa ole joku väitti etten ikäni puolestakaan pääse muka. En tiedä osaanko sitoutua mihinkään lukioon voisi myös opiskella kotona/etänä.oon miettinyt kyllä pitkään ettenkö opiskelua enää ikinä kouluissa vaan itte asioita joita haluun, ku aattelin kuinka kouluissa ei opeteta mitään järkevyyttä. 0is vaan ehkä kiva, jos ois ylioppilas paperit niin vois tuntea olevansa fiksumpi.

Kommentit (15)

Vierailija

Aloittaja kirjottele, on hankalaa puhelimella niin en kirjottanut tota oikein. Mitäänhän peruskoulun jälkeistä ammatillisen tai jonkun vsaatavan todistusta mulla ei ole, jos ei lasketa sitä kymppiluokan.

Vierailija

niin vastaanpa nyt. 

Taidelukioon on vaikea päästä, koska tunku on kova ja hyviäkin kandidaatteja on muille jakaa. Sinulla on todennäköisesti liki nollaa olevat mahikset nykytilanteessa. Ei siksi että olet 21vee, vaan siksi, että:

1) kysyt asiaa vauva.fi seksiplastalta, etkä esim. sieltä torkkelin lukiosta suoraan, entisen koulun opolta, kunnan joltain koulutushenkilöltä, joka voisi ohjata sinua oikeaan suuntaan. 

2) kirjoitustaistosi ei oikein vaikuta lukiomateriaalilta. Tällaisia lukiessa on helpompi uskoa, että työttömyydestä huolimatta työtä tarjoavat saavat paljon tyähakemuksia, jotka ovat niin huonosti tehty, että osaamisesta viis hakemukset joutuu suoraan ohittamaan. 

Itse olen käynyt "luovan alan" AMK koulutuksen ainakin silloin kovatasoisessa koulussa, johon oli vaikea päästä. Lukiomenestyksellä ei ollut juuri mitään merkitystä pisteytyksen kannalta, mutta suurin osa sisäänpäässeistä (ja myöhemmin menestyneistä) oli kunnianhimoista, sitkeää ja terävää porukkaa - näinollen myös kohtuullinen lukiomenestys useimmiten taustalla. 
Meillä töitä tehtiin ihan älyttömästi, ei niinkään edes koulun asettamien paineiden vuoksi vaan kovan opiskelijahengen ajamana. Kai sitä voi pitää kilpailuhenkenä, vaikka kyse oli enemmän toistemme kannustamisesta ja haastamisesta. Toisaalta ryhmien väliset erot olivat valtavia - minun onnekseni oma porukka oli todella kunnianhimoista. Olin muuten ainoa joka tuli suoraan lukiosta, muut kypsempiä. 

Mene iltalukioon ja opiskele luovaa alaa omaehtoisesti muulla ajalla. Netti on täynnä todella hyvää opetusmateriaalia. Piirustus ja väritaidot eivät haittaa oikeastaan millään luovalla alalla ja ne on aika paljon sellaisia, joissa "miles count" eli yksinkertaisesti harjoituksen määrä on olennainen. Digital painting homma on nykyään aivan uskomattomalla tasolla ja webistä löydät kaiken tarvitsemasi infon. Kirjastosta saat täysjärkisiä väriopin yms. perusteoksia. Eli jos halut tulla graafikoksi, muotilijaksi, kuvittajaksi, taidemaalariksi, animaattoriksi jne. Pistäisin reilusti aikaa ihan kynällä ja myöhemmin piirustustabletilla tietsikan kanssa piirtämiseen. Sitä pitkäjänteisyyttä (mitä alkuperäinen viestiti ei välitä lainkaan) tarvitaan aivan älyttömästi. Sekin on kehitettävissä - tosin helpompaa 11-18v luoda pohja kuin 20+ vuotiaana. 

(mitä haluat muuten tehdä?) Vapaat taiteet itse unohtaisin uravalintana. Se on vähän kuin päättäisi olla huippunyrkkeilijä - per yksi joka tienaa omat ruokarahansa on olemassa 999x niitä joista ei ole huipulle. Taiteessa tuurilla vielä osuutensa. Vaikka mainitsen tuurin, voin vakuuttaa, että kovat tekijät kilpaillulla alalla ovat oikeasti aika kovaa kaliiberia. Eli draivi, äly ja panostus tekemiseen ovat huimalla tasolla. Joskus joku kattoonsylkijä pääsee nauttimaan 15 min julkisuudestaan, mutta se on kyllä usein väliaikaista herkkua eikä oikeasti kanna. 

jos vielä vastaat saatan kirjoittaa lisää hyviä neouvoja. 

ketjun aloittaja kirjoittelee

Täällä kirjottelee nyt alkuperäinen. Kirjotin tota puhelimella ja se sekoili sitten vaan sormea heilauttamalla taputin sen tänne. En ehtinyt kaikkea sisäistää mitä kirjotit ja oikeestaan ooonkin pitkään kaavaillut itseopiskelua, asenteeni sotii koulua vastaan, en saa mennä miten haluan tai käyttää omaa viisauttani (jota ei toistaseks ole) siinä määrin ku itse opiskellessa. Oikeestaan haluisin olla muusikko enimmäkseen , jotain vaatteiden kuvioita vois myös suunnitella oman vaatebrändin alla, sekä jotain mallistoa, ommella en kyllä haluis. Sit jotain show bisnestä, voisin vaikka näytelläkkin miksipäs ei?? Mikä nyt onnistuisikaan . Mihinkään kovin kummoiseen musta ei oo, ku ei mikään huoran pestikään ois hyvä, oon nyt vähän hukassa itteni kanssa, ku musta tuntu siltä, että mulla ois yhessä vaiheessa ollut vahvakin oma persoona, mut sit kyllä vaan vahingossa pelleilin kaikkee ja missasin elämääni, apua haluan ehkä naimisiin, enkä osaa rakastua salee koskaan enää, eikä mulla oo ollu paljoo kokemuksia miesten suhteen, niin ehkä haluisin vaan elämäni ns.normaaliksi ku monilla on ylioppilas todistus. En voi oikein mielestäni olla muusikkona julkisuudessa, ku oon ihan lapsen tasolla kaikesta, pahinta tässä on ku en ees osaa olla se ylienerginen pelle joka joku aika sitten olin, käyttäyydin lähinnä niin ku jotkut lapset. Äh.

aloittaja again

Tää on nyt vaan nykyään niin vaikeeta. En osaa niin selkeesti tehdä itteäni saati tahtoani selväksi, joskus osasin. Olin niissä hassuissa sekavissa maailmoissani, joissa tunteilla vaan oli väliä, nyt ehkä enemmänkin teoilla. Oli aina joku visio, etten halua mennä kouluun vaan haluun ittekseni pohtia kaikkia juttuja ja ite opiskella kieliä, kehittää ajan kanssa jotain omia sitaattejani ja painaa niitä paitoihin, jos saan sellasii musta sen arvosii, jotain äh, no en tiedä oisin halunnut paljon kaikkea, mut sit musta tuntu kuinka kaikki muut vaatisi multa liikaa kaikkea mitä en halunnut, sitten enpähän saanutkaan koskaan tehtyä mitään mitä halusin. Noh olin jossain mun oudoissa mietteiden maailmoissa, missä mun mielestä olin kyllä koko ikäni ollut, oma mieleni voi silloin paremmin kuin koskaan, mun kaikki masentuneet tunteet olivat kaikonneet, mut sit mun elämää vaan sotkettiin entisestään kaavottamalla mut mielisairaalaan yms. En sen jälkeen oo ollut ihan sama itteni, ku ne lääkkeet jotenki mun mielestä rappeutti mun empatiaa ja en mun mielestä niiden takia enää osaa rakastua, taikka miettiä paljon asioita jostain oudosta, eh en tiedä, niin hankalaa jopa muistaa mitä kaikkea se on ollut. Mutta suunnilleen joka päivä mietin, että kaikella olisi merkitys ja jonkun tapahtuneen merkitys oli jotain jne. Emme olisi voineet ymmärtää jotain muuta asiaa ilman tapahtunutta, siis jotain ton tapasii juttuja en muista, mutta tossa välissä jotain siis jostain tapahtuneesta

okei sori spämmin

En uskolla lukea enää mitä oon kirjottanut noihin. Mä en tiedä mitä tekisin mun elämällä, ku mun toiveina on ollut vaan olla joku laulaja tyylillä. Ei mun älyt riitä mihinkään sähköasentajan duuneihin. Piirtäjänäly on kaikilla, ku kasvaa lapsesta aikuiseksi näkee maailman paremmin värein, ei haittaa enää vaikket ois lapsena kauheasti piirrellytkään aikuisena osaat kuitenkin fiksummin siitä huolimatta, tosin multa se vaatisi paljon lähdekuvia sekä aikaa saada teos tehtyä tai no ehkä enemmän aikaa, ku sellasilla pienestä pitäen paljon piirtäneillä. Se miten luon asiat paperille on vähän mun näkemyksistä ja persoonasta kiinni ja jos muut diggaa mun värimaailmoja ja mielikuvia, näkemystä, persoonaa niin kyllä ne mun teoksiakin tykkäisi. Ei missään oo kyse mistään lahjakkuudesta, joidenkin sellaisten työvälineiden käyttö joita ei oo käytellyt saattaa tuottaa vaikeuksia. Ei musta salee oo kuvanveistäjäksi, joten sen suhteen vois vaikka väittää että oon lahjaton, ehkä siinäkin on kyllä enemmän kyse tekniikasta ja älystä, jota mulla ei ole. Että kyllä taiteilijaksi on kenestä vaan, vaikka ihmiset diggaiski niitä teoksia joita teet, ei se meinaa sitä että ne kuitenkaan maksais siitä mitään. En tiedä en nyt jaksa miettiä fiksusti, ehkä loogisesti kuitenkin?? Toivoisin, että palaisit vielä vastaamaan. Ku mun mielestä oikeesti ihan ookoo idis ois vaan kierrellä vaikka vaatekauppoja puolet viikkoa ja luoden jotain uusia lookkeja, niin vaikka sitten jollain tukirahoilla D: mut oikeesti ei se oo hyvä idis, ku hetkeksi.. En mä voi vaan törsää jotain ihme rahoja johonkin, rahoja joiden eteen en oo tehnyt juuri mitään. Mulla on skitsofrenia diagnoosi, en tiedä vaikuttaakse johonkin, etten vaikka vois työskennellä jollain alalla. Mulla ei oikein oo paljoo tietoa mistään. Enkä oo paljoo kokenutkaan mitään mitä varmaan keskimäärin mun ikäset. Mun pitäis varmaan vaan harrastaa seksiä tai jotain. En tiedä aattelin yhessä vaiheessa, että vois tehä niin sen jälkeen vasta, jos on naimisissa. Ku en oo oikein löytänyt mitään kunnon poikaystäviä ikinä, ennen oon ihastunut helposti, nyt tuntuu etten neurolepti käsittelyiden jälkeen enää osaa. On jotkut parit henkilöt joskus ehdottanut mulle seksiä vaikka, ei ole kiinnostanut ku mietin aina, että niin pitäis vaan tehä jos seurustelee. En kyllä edes osaisi olla kellekään kumppaniksi niin en tiedä mitä sitten, jos ooonkin vaikka vielä kymmenenkin vuoden päästä näin kokematon, kai mä jotenkin pystyn salaa sen?? Haluisin vaan osaa jotkut perus jutut mitkä mun pitäis osaa, en varmaan ees osaa vaihtaa lamppua, oon ihan avuton, kokematon, käytännössä semi lapsi. Sitten äh. Ei mulla oo resursseja tässä yhteiskunnassa ja mä en oikeesti osaa sanoa enää mitä haluan tai mitä mun pitäis tehä silleen selkeesti en osaa sanoa. Ku haluisin vaan olla niin ku muutki, mut silti oma itteni ja olla taas tunnerikkaampi. Ois kiva vaikka väkertää biisejä aikansa kuluks. Valokeilaan en ehkä voi ihan astua näin typeränä.

Jusa
Seuraa 
Liittynyt15.9.2015

Kaikkea hyvää aloittajalle ja kommentoijille. Ihan pieni vinkki. Käyttäkää kappalejakoa. Pakollinen rivinvaihto tai kaksi, kappaleiden välissä. Helpottaa lukemista kovasti.

Ystävällisin terveisin
m60+

m38
Seuraa 
Liittynyt16.9.2015

piirtäjän äly kaikilla!?

eh. 

Vähän niinkuin kaikki osaa säveltää kerran ne osaa sanoa mistä biisistä ne pitää. Tai ohjata, koska osaavat katsella elokuvia. 

AP, minä kirjoitin tuon pidemmän vastauksen. (viesti 2/7) Lue se uudelleen. 

Sen mitä tämä ketju on tehnyt on varmistanut sen, että tulen antamaan lapselleni paljon vastuuta ja aikaisin. Tällaisten purkausten lukeminen on aika kauheaa. Sitä on parikymppisenä aika paha ruveta itseään kehittämään jos on jo 20 vuotta oppinut, että "mä teen miltä musta just nyt tuntuu" riittää. 

AP, sillä ei pääse mihinkään. Sun asenteella susta ei tule ikinä mitään. En tarkoita vittuiluna, koska uskon että ainekset periaatteessa on olemassa. 
Jos et ikinä halua tehdä asioita, jotka ei maistu olet tuomittu olemaan meidän muiden maksettavana sossun asiakkaana. 

Ajatus siitä, että luovat alat olisi jotain helppoja oikoteitä on täysin absurdi ja kertoo vain sen että et tiedä alkuunkaan.

Mulla on neuvo. Valitse liikunnallinen tavoite. Alla esimerkkejä:
-juokse 5km ja aseta tavoitteeksi ajan prantaminen 3 minuutilla (potentiaalisesti liian helppo, mutta aseta uusi tavoite kun vanha on saavutettu)
-nosta maasta oma painosi
-juokse puolimaraton
-juokse 100m alle 14 sekuntiin 
-joku muu, en nyt jaksa keksiä

Pointtina on että kaikki yllä on kohtuullisesti saavutettavia tavoitteita. Ne ovat kaikki myös mitattaviss aolevia asioita, eli omaa kehitystä on helppo seurata. 

Kaikki kuitenkin vaativat sitä että teet asialle jotain. Ja käytät ja kehität ITSEKURIA. Ilman sitä sinusta ei tule mitään. Itsekurisi on parhaillaan varmaan lapsen tasolla (itse vähän näin kerrot), mutta sekin on kehitettävissä oleva asia ja uskon että sinulle ehkä kaikkein tärkein tekijä. 
Sellaisia apurahalla vaatteita suunnittelevia tyyppejä ei ole olemassakaan. Vaatemuotoilulinjoille pääsee Suomessa varmaan luokkaa 30 henkeä vuodessa eri kouluihin. Yhteen linjaan johon pääsee 10-12 on mun arvauksella satoja hakijoita. Tuolla matikalla Suomessa pitöisi olla kymmeniä ja kymmeniä menestyksekkäitä vaatesuunnittelijoita. Vain harva edes näistä kovaa työtä tehneistä ja lahjakkaista tyypeistä pääsee oikeisiin suunnnittelutöihin.

Hills-sarjassa tytöt tietty vaan piirteli ja keskittyi oman navan kaiveluun ja mielensä pahoittamiseen. Se olikin reality-formaatistaan huolimatta käsikirjoitettua roskaa. 

Ihan oikeasti mun suositus on toi liikunta, mutta pääjujuna lukujärjestys itselle (on se sitten itseopiskelua, fyysistä treenaamista, mitä vaan) ja sen noudattaminen. Liikunta on palkitsevaa ja siitä saa kivasti palautteen siitä että kun tekee töitä tulee tuloksia. Sama malli sitten pätee moneen muuhunkin juttuun. 

Jos haluat tuloksia ilman vaivannäköä, olet tuomittu junnaamaan paikoillasi tai vaipumaan yhä syvemmälle itsesäälihöpötyksiin. 

keskustelun aloittaja

Asennemuutos ratkaisenee sitten ongelman. Ei musta oo lihasta mihinkään, mutta on käsivartta säveltämiseen vaikkapa. ::000 en tiedä mitä teen elämällä ois ehkä kaikkein kiirreellisintä vaikka hankkia joku mies, jota en kyllä tyhmyydellä saakkaan, en tiedä en varmaan kehenkään ihastu niin ehkä se on yhden tekevää antaa elämän vaan valua ja katsella sitä jostain ikkunasta, kuin loputonta sadetta. Mitään ehdotuksia??

Vierailija

noh. miksi kysyt ehdotuksia kun et tunnu mitenkään noteeraavan jo annettuja ehdotuksia. 

tee jotain. säännöllisesti, kurinalaisesti, pikkuhiljaa itseäsi kehittäen. Harrastus, opiskelu - IHAN MITÄ VAAN. 

tai jatka harmittelua ja odottelua. 

Vierailija

ja lakkaa haukkumasta itseäsi. Se on kätevä keino sallia itselle vätystely kun vaan kuittaa "oon tyhmä" tai "ei musta oo mihinkään". 

En usko että olet tyhmä tai että sinusta ei ole mihinkään, mutta itsestään, automaattisesti mikään ei tule muuttumaan. 

no voi sun

Vierailija kirjoitti:

ja lakkaa haukkumasta itseäsi. Se on kätevä keino sallia itselle vätystely kun vaan kuittaa "oon tyhmä" tai "ei musta oo mihinkään". 

En usko että olet tyhmä tai että sinusta ei ole mihinkään, mutta itsestään, automaattisesti mikään ei tule muuttumaan. 

automaattisesti olen vähän tyhmä kaikkeen, tai ei mulla oo mitään älyä vaikka pyörää korjaamaan tai ratkomaan mitään neroja arvoituksia. Joku kirjoittelu ois jees vähän pitäis tentata kielioppi säännöt, jotain perus juttui nyt osaan aina en vaan jaksa täysin maltillisesti niitä noudattaa taikka fundsia, kun en tee mitään virallista. Oon yrittänyt vaikka kasvattaa lihaksia, muttei tunnu toimivan juurikaan.

Yritän kohta opiskella ittekseni kieliä, ja ruveta enemmän rustailee lyriikoita Englanniksi ois kinda plani. En tiiä itte aion opetella varmaan äikän kielioppia. Täytyy vaan hoitaa ulkonäkö kriisi alta pois. Ku vähän pitää menettää painoa, että diggailen ees jotenkin tissitöntä ja lihaksitonta kroppaani niin, että mun bmi on taas semi 15 about, ku sitä se yleensä oli ja siinä olin tyytyväinen, jotenkin sorruin ahmii kaikkee ku muille mun paino oli yhtäkkiä ongelma ja jäin vähän siihen kierteeseen. Oon vähän kyllä tunnekuollut yms. Vaikka saisin ulkonäön toivotulle tasolle kyvetäkseni sen puolesta seurustelemaan, ei kukaan muhun salee vältsisti ihastuis ja jos ihastuis en usko jostain syystä kykeneväni siihen enää. En myöskään näe lapsia ideana, joten seksin harrastaminenkin tuntuu ei toivotulta, enkä halua kokea sitä kuinka enpä tuota osaa, senkään puolesta vaikka parisuhde ei oo hyvä idea. En voi kuitenkaan olla kaiken muun suhteen täysin tietämätön ja kokematon niin mistä aloittaisinkaan??

app

Hitsi aion kyllä painaa mitä ennenkin vihaan nyt kehoani, ja oon ollut ihan terve sillä painolla tällä tulee tyyliin selluliittiä ja on läski olo :000 n.50kiloa saan painaa ei yli mut toisinaan vähän alle nyt liikaa enemmän aion laihtua nopeasti en kestä tätä D::::::::: näin ei oo juuri käynyt usein. Mulle sama terveys kunhan ulkonäkö pysyis tiettynä

Aloittaja ap

Aloita alusta mitenköhän tuota nyt tulkitsemaan, en voi kuitenkaan mennä ajassa taaksepäin :0 pitääkin miettiä jahka ehdin nyt hikitreenit pystyyn, et ois body taas entisen veroisensa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat