Neuvoja kelvottoman bossin kanssa jaksamiseen

Vierailija

Meillä on ongelmana vastuuntunnoton aikuispissispomo. Asia- ja johtamisosaaminen on kehnoa, valtavaa on kiitoksenkipeys, esiintymishalu ja "oman kivan" hakeminen (eli kehittelee turhia projekteja joissa saa seurustella, lounastaa ja jotka ei johda mihinkään). Valehtelee ja vääristelee asioita kun jää kiinni osaamattomuudestaan ja tehtäviensä laiminlyönneistä. Ei puutu korjattaviin asioihin pyynnöistä huolimatta, kulkee kaikissa mahdollisissa kissanristiäisissä ja käyttää kaikki koulutusrahat niin ettei kukaan muu pääse mihinkään.

Ollaan oltu kärsivällisiä, on annettu uusia mahdollisuuksia, autettu, koetettu neuvoa ja tukea, on jaksettu kaikki meidän ideoiden omina esittämiset, meidän vähättelyt ja omakehuja on kuunneltu niin, ettei vaan jaksa enää. Mentäis puhumaan sen esimiehelle mutta ne on best buddies eikä siitä siis olis apua.

Onko jollakulla hyviä neuvoja? Näinä päivinä kun irtisanoutuminen ei oikein ole vaihtoehto :(

Sivut

Kommentit (29)

kheetor

Kilpailuta itsesi vastaavissa työpaikoissa, perinpohjaisesti. Harkitse myös muutot ja pitemmät työmatkat. Kokeile käydä vakava kehityskeskustelu tämän esimiehen / muiden esimiesten kanssa ja kerro että sinulla on halu ottaa vastuuta firman tietyistä osa-alueista.

Mutta ei tuollaisessa paikassa kannata missään tapauksessa alkaa elämäntyötään tekemään jos asiat ei korjaudu.

Vierailija

Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos sen puheet. Keskity vaan omiin hommiisi, hoida ne ja lähde kotiin. Älä stressaa, elämä on liian lyhyt!

Vierailija

Kuulostat kateelliselta, ja et todellisuudessa ymmärrä pomosi tehtäviä. Ilmeistä että sinä haluaisit itse ravata koulutuksissa yms. Haukkua nyt esimiestä pissikseksi, törkeää käytöstä. Toivottavasti tajuat edes hävetä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat kateelliselta, ja et todellisuudessa ymmärrä pomosi tehtäviä. Ilmeistä että sinä haluaisit itse ravata koulutuksissa yms. Haukkua nyt esimiestä pissikseksi, törkeää käytöstä. Toivottavasti tajuat edes hävetä.

Kas, en tiennytkään, että lapseton aikuispissispomoni käy vauva-palstalla! No, selvispä tämäkin asia. ap

Vierailija

"Mä olen vain töissä täällä" -asenne on auttanut mua vähän vastaavassa tilanteessa. Eli hoidan oman tonttini niin hyvin kuin taidan, mutta en mieti organisaation tavoitteita tai ns. isompaa kuvaa ollenkaan. Tehköön pomo miten mielii kun ei muita kuuntele ollenkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

"Mä olen vain töissä täällä" -asenne on auttanut mua vähän vastaavassa tilanteessa. Eli hoidan oman tonttini niin hyvin kuin taidan, mutta en mieti organisaation tavoitteita tai ns. isompaa kuvaa ollenkaan. Tehköön pomo miten mielii kun ei muita kuuntele ollenkaan.

Näin kai tässä on pakko alkaa yrittää ajatella. Kun on vanhanaikainen työmoraali niin se ei vaan ihan helposti käy, ja paha mieli tulee kun ajattelee pitkäaikaisia asiakkaita ja niiden kokemaa pettymystä. Meiltä on aina saanut tasaisen luotettavaa ja hyvää palvelua. Vanhat asiakkaat nykyään etsiytyy meidän vanhojen työntekijöiden palveltaviksi, vaikka perinteisesti aina ensimmäinen vapaa on asiakkaan ottanut. Tuleepa sekin pikkuhiljaa näkyviin että pomon palvelut ei tosiaankaan ole kysyttyjä, kun muille on jonoa mutta sille ei! ap

Vierailija

Kärsivällisyyttä. Muutaman vuoden kestätte, niin kyllä se osaamattomuus sieltä paljastuu myös ylemmälle johdolle. Siihen asti toimitte kuten kasi. Kuulostaa niin kovin tutulta tilanteelta...

Pahimpia on nää jotka vaihtaa sit vaan paikkaa organisaatiossa, ku homma kusee. Pysyy ku takiaiset firmassa, kokeilee vähän jokaista työtehtävää, mutta mikään ei oikein onnistu. Tällaisten moniosaaja-pikkupomojen toimareille vois myös antaa loparit, koska eivät osaa sellaista itse antaa epäpätevälle alaiselleen. Muutokset firmassa ovat muuten oivia tilaisuuksia psykopaateille pärjätä, sanotaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikein. t.pomo

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kärsivällisyyttä. Muutaman vuoden kestätte, niin kyllä se osaamattomuus sieltä paljastuu myös ylemmälle johdolle. Siihen asti toimitte kuten kasi. Kuulostaa niin kovin tutulta tilanteelta...

Pahimpia on nää jotka vaihtaa sit vaan paikkaa organisaatiossa, ku homma kusee. Pysyy ku takiaiset firmassa, kokeilee vähän jokaista työtehtävää, mutta mikään ei oikein onnistu. Tällaisten moniosaaja-pikkupomojen toimareille vois myös antaa loparit, koska eivät osaa sellaista itse antaa epäpätevälle alaiselleen. Muutokset firmassa ovat muuten oivia tilaisuuksia psykopaateille pärjätä, sanotaan.

Muutokset ovat oiva tilaisuus tienata. t.pomo

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näin kai tässä täytyy tehdä. Ja lakataan jeesaamasta sitä kun se taas seuraavan kerran töpeksii kunnolla, tähän asti ollaan aina pelastettu se uppoamasta sotkuihinsa. Katotaan, miten kauan feikkaaminen onnistuu, eiköhän se paha kello kuulu kauemmas kuin omakehu :p

Vierailija

Olisitko itse sitten paljon parempi pomo?

Pomona oleminen ei ole helppoa. Kaikissa ihmisissä on puutteensa.

Nuoret kuvittelevat aina tietävänsä asiat paremmin kunnes saavat itse vastuuta ja kokemusta ja alkavat sen myötä ymmärtää etteivät tiedäkään oikeastaan paljon mistään mitään.

On ihan ymmärrettävää, että Jossain vaiheessa tulee sellainen olo, että tietää pomoaan paremmin kaiken. Jos ylennystä ei ole odotettavissa, täytyy vaan vaihtaa firmaa, tehtäviä ja pomoa tai ryhtyä itse pomoksi.

On parempi siirtyä elämässä eteenpäin kuin purkaa kiukkua esimieheensä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat