Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystävä kieltää käyttämästä minihametta ja isoja koruja...

Vierailija

Väittää että yritän niillä saada muiden poikien tai "vanhempien miesten" huomion.

Näin ei todellakaan ole. Olemme 17-vuotiaita. Hänestä esim. pienet timantit on korviksina ok mutta valkokultaiset isot renkaat jotka sain lahjaksi isältäni on kielletyt.

Harmittaa ja isäni ihmettelee miksen käytä niitä. Oli kuitenkin kalliit. Olen selittänyt hänelle että en halua hukata niitä ja että käytän vain juhlissa.

Kerran olin menossa (kesällä) minihameessa kavereiden kanssa kaupungille ostoksille ja poikaystävä sanoi lähtiessä että odottakaa te ulkona, hänellä on minulle yksi asia. Otti minua ranteesta lujaa kiinni ja sanoi että sä et tuollaisissa lumpun vaatteissa ulos lähde. Kaverit odottivat niin en jaksanut alkaa riidellä vaan vaihdoin farkut. Sanoin että ajattelin jos illalla vaikka tuulee niin siksi vaihdoin.

Nyt kun olin isän luona eilen hän ihmetteli kädessä olevia mustelmia. Valehtelin että olin kaatunut. Isä ei selvästi uskonut ja sanoi että jos se poika on satuttanut sua niin niin siitä ei hyvä seuraa ja hän tekee siitä lopun. Sanoi myös että olen tärkeintä hänelle koko maailmassa ja että rakastaa minua. Ihan outoa koska on sellainen ns. perus "mörrikkä" joka ei paljoa puhu ja sanonut viimeksi lapsena että rakastaa minua. Vastasin että niin minäkin häntä.

Nyt minun täytyy vältellä isän ja poikaystävän kohtaamista ettei tule ilmi mistä mustelma tuli.

Tämä on ihan liian rankkaa enkä jaksa enää pitkään. En uskalla edes ajatella mitä seuraisi jos ehdottaisin poikaystävälle taukoa.

Asun vielä kotona ja ensi vuoden tammikuussa muutan omaan yksiöön kun täytän 18v. Ajattelin että siitä alkaisi uusi elämä enkä kuuntele enää kenenkään määräilyä. En tiedä vaan että onko minusta siihen. Tuntuisi niin ihanalta pukeutua juuri niinkuin haluan ja mennä mihin haluan.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Minkä helvetin takia seurustelet tuollaisen pojan kanssa? Ymmärräthän, että vaatimukset tulevat vain kasvamaan. Lähde ennen kuin on liian myöhäistä.

Vierailija

Jaan tänne tilanteeseen erittäin hyvin sopivan demimäisen neuvon: JÄTÄ SE.

Jos joku jätkä yrittää kontrolloida menemisiäsi, puketumistasi yms. niin raja on jo ylitetty. On kyllä harvinaisen mustasukkainen, kontrolloiva ja heikolla itsetunnolla varustettu tyyppi, jos minihameen tai KORVISTEN (voi oikeasti....) käyttämisen syyksi epäilee vain miesten huomion saamista. Lumpuksi haukkuminen kertoo siitä, että tyyppi arvosta sinua. Mustelmat ovat jälkiä pahoinpitelystä, joka ihan oikeasti on sellainen asia, jota ei voi hyväksyä. Varsinkin se, että joudut valehtelemaan mustelmien syystä, kertoo paljon siitä, että pelkäät poikaa.

Jätä se.

Vierailija

1 kun olisi niin helppoa? Tunnen hänet ja tiedän että hän tekee elämästäni helvettiä jos ehdotan eroa. Siksi ajattelin että ehdottaisin ns. taukoa kun se ei kuulosta yhtä pahalta.

Tiedossa on että hän rikkoi ex-tyttöystävänsä kodin ikkunat kun tyttö jätti hänet (juuri määräilyn vuoksi) poliisijuttuhan siitä tuli ja sen takia oli vähän aikaa perhetukikeskuksessa.

Entä jos hän tekee isälleni jotain? Sitä en kestäisi.

Ap

Vierailija

Et ehdota eroa, vaan sanot suoraan, että homma loppuu. Syiksi voit sanoa määräilyn, väkivaltaisuuden ja arvostuksen puutteen. Ehkä poika alkaa sitten itsekin miettiä, josko pitäisi hakea apua.

Vierailija

Ap, isäsi ei varmasti kestäisi jos poika tekisi jotain sinulle. Kerro isällesi kaikki ja jätä poikaystävä. Jos hän ryhtyy väkivaltaiseksi, soitatte poliisille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

1 kun olisi niin helppoa? Tunnen hänet ja tiedän että hän tekee elämästäni helvettiä jos ehdotan eroa. Siksi ajattelin että ehdottaisin ns. taukoa kun se ei kuulosta yhtä pahalta.

Tiedossa on että hän rikkoi ex-tyttöystävänsä kodin ikkunat kun tyttö jätti hänet (juuri määräilyn vuoksi) poliisijuttuhan siitä tuli ja sen takia oli vähän aikaa perhetukikeskuksessa.

Entä jos hän tekee isälleni jotain? Sitä en kestäisi.

Ap

No sittenhän sulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin elää hänen kanssaan loppuelämäsi, ja hyväksyä väkivalta. Onnea matkaan vaan. Jos kerran se ero ei onnistu, kun ei ole helppoa, tuo elämä sitten varmaan on helpompaa. Luuseri.

Vierailija

Siis sain tuosta kuvan että ne mustelmat olivat kesästä mutta ilmeisesti vääntänyt kättäsi uudestaankin? Onko huonosti muotoiltu provo vai oikea tilanne? Jos oikea tilanne, jätä koko jäbä. Pian kuljet burkhassa.

Vierailija

Ap hyvä. Älä missään tapauksessa muuta pois vanhempiesi kotoa enne poikaystävätilanteen ratkeamista. Jäisit silloin suattomaksi.

Ensimmäiseksi puhu isällesi. Sitten puhu avoimesti poikaystävällesi. Sano, ettet halua etkä voi olla mustasukkaisen ja väkivaltaisen kontrolloijan kanssa suhteessa, että se ei ole normaalia ja että jos pikaystäväsi ei pysty kokonaan muuttumaan, sinun täytyy lopettaa suhde. Ja arvosta itsseäsi miin paljon, että tolla teet näin. 

Vanhempasi tukevat ja suojelevat sinua, kun kerrot heille. Aikuisilla on keinoja tämmöisestä selviämiseen, mutta yksin et selviä. Älä jätä itseäsi suojattomaksi tässä tilanteessa!

Vierailija

Kerrot isällesi koko jutun ja huolesi ja sitten jätät sen jätkän. Jos sinua pelottaa nyt, niin ajatteleppa kuinka paljon sinua pelottaa vuoden päästä kun tuo määräily ja väkivalta on vaan pahentunut ja sehän tulee pahenemaan. 

Vierailija

9, on ottanut kiinni uudestaankin mutta ei yhtä kovaa. ihoni on niin vaalea ja kerää helposti mustelmia ettei siihen tarvita mitään silmitöntä hakkausta.

En halua elää hänen kanssaan loppu elämääni, haluan vinkkejä miten jättää hänet/ehdottaa taukoa niin ettei hän sekoa tai käy minun tai isäni kimppuun. Poliisille soitto on hyvä idea, mutta hän on kännissä leuhkinut minulle että isoveljensä harrastaa metsästystä ja hän saa halutessaan asekaapista mitä haluaa. Siksi täytyy toimia varovasti.

Ap

Vierailija

Nyt kerrot isällesi poikaystäväsi taipumuksista ja sitten jätät poikaystäväsi niin, että isäsi on myös seurassa. Ja pistät isäsi uhkailemaan jätkän niin, että poikaystäväsi ei uskalla alkaa kukkoilemaan. Ja poliisille vaan heti soittoa, jos poikaystävä yrittää tehdä sinulle tai jollekin läheisellesi jotain eron jälkeen. Ja ennemmin kestät nyt poikaystäväsi kiukut, kuin että odotat seurustelusuhteessa tilanteen pahenevan ja jättäminen on sitten vielä pelottavampaa ja seuraukset pahemmat. Mitä nopeammin jätät sen sitä vähemmän poikaystäväsi riehuu jättämisen jälkeen.

Siis OIKEASTI jätät sen nyt. Tuo tulee vain pahentumaan! Tuommoinen omistuksenhaluisuus ja mustasukkaisuus on sairasta. Ja jos sinulle tulee mustelmia hänen käsittelyn jälkeen, niin vielä sairaampaa.

Vierailija

Kerro isällesi kaikki ja sen jälkeen mene kertomaan pojan vanhemmille tai sisaruksille (tms.) mitä poika on tehnyt exälleen ja sinua pelottaa. Jätä tollanen sika, aivan pimee tyyppi.... Kerro myös kavereillesi tästä. Tsemppiä <3

Vierailija

Nyt menee provoksi. Kerrot isällesi, ja jätkälle sanot että suhde loppuu nyt. Thats it. Ihan sama millä veljen aseilla uhkailee, poliisille soittoa sitten vaan äkkiä

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat