Kysyttävää maahanmuuttajalta?

Seuraa 
Liittynyt21.3.2014

Jotain elämää isompia tai vähemmän isoja kysymyksii? :D

Sivut

Kommentit (16)

verena
Seuraa 
Liittynyt21.3.2014

Vierailija kirjoitti:

Tulitko töiden perässä vai vanhempien matkassa? Et taida olla pakolainen?

En ole pakolainen vaan muuten tänne vanhempien tai itseasiassa äidin kanssa tullut lapsena.

Vierailija

verena kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin maahan muutit?

Suomeen olen muuttanut lapsena Italiasta.

Assosioitko itsesi "mamuhin" vai länsimaalaisiin. Koetko esim maahanmuuttokriittisten vastustavan sinua italialaisena?

verena
Seuraa 
Liittynyt21.3.2014

Vierailija kirjoitti:

Assosioitko itsesi "mamuhin" vai länsimaalaisiin. Koetko esim maahanmuuttokriittisten vastustavan sinua italialaisena?

Koen kuuluvuutta kumpaankin ryhmään. Periaatteessa ja suurimmaksi osaksi miellän itseni suomalaiseksi, koska suurimman osan ikäni olen täällä viettänyt. En koe maahanmuuttajakriittisten vastustavan juuri minua, pääasiassa Suomessa asumieni vuosin saatossa olen kokenut itseni lähinnä hyväksytyksi enkä ole laajemmalti rasismia kohdannut. 

Vierailija

Kuten jo edellä, et liity nykyiseen mamukeskusteluun mitenkään. Jos et ole rikollinen, olet ok, näin ajattelee valtaosa maahanmuuttokriittisistä. Olet varmaan kaunis, jos sinussa on italialaista verta. :)

verena
Seuraa 
Liittynyt21.3.2014

Vierailija kirjoitti:

Et liity mitenkään nyt meneillään olevaan turvapaikanhakija sekamelskaan..

En liity enkä näin ole väittänytkään :) Turvapaikanhakijakeskustelua seuranneena olen kuitenkin huomioinut ilmiön kuinka jotkut henkilöt mieltävät kaikki maahanmuuttajat yhdeksi massaksi, joten siinä mielessä olen soppaan päässyt mukaan. Toki iso osa maahanmuuttokriittisistä suhtautuu kaltaisiini maahanmuuttajiin myös hyväksyvästi.

Miten sitten koen päässeeni osaksi tätä aihetta?

Kotikaupungissa ("ihastuttava" pikkukylä jossa asenteet ovat aina ihan omaa luokkaansa) on muutamaan otteeseen joutunut nyt kuuntelemaan perään huutelua. Minut selvästikin myös ei niin perinteisen suomalaisen ulkomuotoni perusteella mielletään paikkakunnalle saapuneisiin pakolaisiin. Tietenkään kaikki/suurin osa eivät leimaa ulkomuodon takia ja huutele perään "Miksei puuro maistu, saatana?!?" mutta alkaahan se ärsyttää jossain kohtaa :D

verena
Seuraa 
Liittynyt21.3.2014

Vierailija kirjoitti:

Oletko kohdannut rasismia italialaisena?

En koe kohtuneeni rasismin kohteeksi, joitain yksittäisiä ilkeitä/epäkunnioittavia kommentteja joskus saanut ja kuten tuossa jo kirjoitin tästä nyt viime aikoina tapahtuneesta huutelusta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat