JESS! Hallitus pakottaa työnvieroksujat nopeammin töihin!

Eläköön Sipilä!

Ansiosidonnaisen maksuaikaa lyhennetään 100 päivällä. Tämä on hyvä juttu niin eivät työnvieroksujat enää odota 500 päivää ennen kuin nousevat hikiseltä sohvaltaan.

Vain ronkeli on työtön.

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Hih, keksaisepa jostain niitä työpaikkoja niille viiskymppisille, jotka sanotaan irti ikärasismin takia :)

Varsinkin, kun Suomessa on kohta lisää parisataatuhatta työtöntä moniosaajaa :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hih, keksaisepa jostain niitä työpaikkoja niille viiskymppisille, jotka sanotaan irti ikärasismin takia :)

Kaikki työttömyys ei auttamatta johdu siitä, että työtä ei ole. Tuolla on tavaton määrä työttömiä joille sitä työtä on tarjolla, mutta tuon 500pvä turvin he sitä työttömyyttä pitkittävät. 

Vierailija

En usko, että kukaan on mielellään työtön 500 päivää. Kaikki tietävät, että mitä nopeammin löytää työtä, sitä vähemmän aukkoja cv:ssa. Miten tuo lyhentäminen vaikuttaa työllistymiseen kun sitä työtä ei vaan todennäköisesti ole? Itse sain juuri fudut puhelinmyynnistä, kun en vain kerta kaikkiaan saanut myytyä tarpeksi lehtiä. Ihmiset eivät vaan tilaa lehtiä, varsinkaan puhelimitse. Ja palkka mulla oli huikea 400 euroa kuussa, ihan itsemurhaa jo mietin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä olen viisikymppinen, joka sanottiin irti ja työllistyin jo heti seuravana kuukautena. Kyllä meille vähän vanhemmillekin niitä työpaikkoja on tarjolla. Kun peilaan omia ikätoveita, jotka samassa rytäkssä lähtivät niin heidän elämän tilanteensa on sellainen, että heidän ei tarvitse tarjottua paikkaa ottaa vastaan. He pärjäävät kyllä sen karenssi ajan ja päivät säästyvät...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kukaan on mielellään työtön 500 päivää. Kaikki tietävät, että mitä nopeammin löytää työtä, sitä vähemmän aukkoja cv:ssa. Miten tuo lyhentäminen vaikuttaa työllistymiseen kun sitä työtä ei vaan todennäköisesti ole? Itse sain juuri fudut puhelinmyynnistä, kun en vain kerta kaikkiaan saanut myytyä tarpeksi lehtiä. Ihmiset eivät vaan tilaa lehtiä, varsinkaan puhelimitse. Ja palkka mulla oli huikea 400 euroa kuussa, ihan itsemurhaa jo mietin.

Missä pahvilaatikossa sinä elät?! :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työttömyys ei auttamatta johdu siitä, että työtä ei ole. Tuolla on tavaton määrä työttömiä joille sitä työtä on tarjolla, mutta tuon 500pvä turvin he sitä työttömyyttä pitkittävät. 

Täyttä paskaa. Jotta voit saada ansiosidonnaista, sinun pitää olla ensin työssä. Nuo tapatyöttömät tuskin täyttävät työllisyysehtoa vaan elelevät ihan peruspäivärahalla. Tämä muutos vaikuttaa ennen kaikkea niihin, jotka on irtisanottu eivätkä löydä uutta työtä. Tämän muutoksen jälkeen on 4 kuukautta vähemmän aikaa etsiä. Kulutus vähenee, työttömyys kasvaa entisestään ja ainekset pankkikriisille alkavat pikku hiljaa olla kasassa. Hienoa hallitus!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua! :D

Vierailija

Tää asia ei mua kosketa henk.koht., joten jos säästettävä on, niin tuo sadan päivän leikkaus kuulostaa kohtuulliselta. Kuitenkin pitkä aika 400 päivää. Mutta mua ihmetyttää nämä, jotka luulevat, että ansiosidonnainen olisi täyspalkan suuruinen. Ei todellakaan ole! Se on jo itsessään ihan tuntuva palkka-ale, varsinkin isotuloisilla. En usko, että monikaan sen turvin lorvailee varsinkaan tämän hetken työmarkkinoilla. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin, missä näin on ja mistä tunnet tällaisia ihmisiä. Olen jo 51v ja en ole ikinä nähnyt vielä yhtään ihmistä. joka pitkittää työttömyyttä korvausten takia. Olisi mukava saada tietää tarkemmin, keitä nämä ihmiset ovat, kun itse en ole sellaista koskaan nähnyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko miksi mulle ei löytynyt töitä viime kesäksi, vaikka marraskuussa aloitin töiden etsimisen kesäkuuksi?

Haku sektorisi ja vyöhyke on liian suppea?! Eli hait töitä vain tietyltä alueelta ja kentien alaltakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin, missä näin on ja mistä tunnet tällaisia ihmisiä. Olen jo 51v ja en ole ikinä nähnyt vielä yhtään ihmistä. joka pitkittää työttömyyttä korvausten takia. Olisi mukava saada tietää tarkemmin, keitä nämä ihmiset ovat, kun itse en ole sellaista koskaan nähnyt.

Naisen logiikaa. :D Kun minä en ole koskaan nähnyt tai en tunne sellaista ihmistä niin se on asia jota ei ole, vaikka tutkimukset ja tilastot osoittaisivat mitä. Olen ihan turkulainen joka muutti työnperässä uuteenkaupunkiin, jonne olisi palkattu meitä useampikin samasta työpaikasta, mutta muutto tai tunnin ajomatka oli monille liian raskas ponnistus ja he valitsivat työttömyyden

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITÄ TYÖTÄ TARKALLEEN SINULLA ON TARJOTA JA MISSÄ? PALKKA?

-JOS HELSINGISSÄ, SINULLA ON VARMAAN ASUNTOKIN TARJOTA SIELTÄPÄIN.

ASUNTOJONOT KUN TUPPAA OLEMAAN VUOSIA, NYKIN OLEN OLLUT VUODESTA 2001 HELSINGIN KAUPUNGIN ASUNTOJONOSSA, OLEN TYÖTÖN MIES.

JOS SINULLA EI OLE TARJOTA MITÄÄN, PIDÄ PÄÄSI KIINNI JA MENE RAITEILLE ODOTTAMAAN JUNAA.

Voisitko edes yrittää olla asiallinen. Ei tuollaisen kanssa viitsi kukaan keskustella. Kirjoitatko työhakemuksesi yhtä epäkypästi. Pitäisikö sinun katsoa peiliin?!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITÄ TYÖTÄ TARKALLEEN SINULLA ON TARJOTA JA MISSÄ? PALKKA?

-JOS HELSINGISSÄ, SINULLA ON VARMAAN ASUNTOKIN TARJOTA SIELTÄPÄIN.

ASUNTOJONOT KUN TUPPAA OLEMAAN VUOSIA, NYKIN OLEN OLLUT VUODESTA 2001 HELSINGIN KAUPUNGIN ASUNTOJONOSSA, OLEN TYÖTÖN MIES.

JOS SINULLA EI OLE TARJOTA MITÄÄN, PIDÄ PÄÄSI KIINNI JA MENE RAITEILLE ODOTTAMAAN JUNAA.

Nyt on Lapin lomakeskuksiin rekrytointi käynnissä. Tarjovat asunnon ja työn myös kesäksi saaristossa, jos sinussa on potentiaalia. Voit toki edelleen kiukutella yksinäsi siellä Kehä I sisäpuolella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kun ovat yleensä ihan samaa rotua niin käyttäisitkö mieluummin sanaa ikäsyrjintä. Kyllä se 500 päivää on ihan karmean pitkä aika olla työtön ja varsinkin kun otetaan huomioon avointen työpaikkojen määrä. Yli 58 vuotialle ei tätä leikkausta muutenkaan tehdä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat