Ärsyttävän äänekkäät ihmiset

Vierailija

Kämppikselläni on rassaava tapa olla ilmeisesti huomaamattaankin hirveän äänekäs: puhuu koko ajan kaikkea tyhjänpäiväistä, usein odottamatta edes vastausta lauseisiinsa. Puhuu yksin ollessaankin (esim. kun menen itse aiemmin nukkumaan, kuulen makkariini kuinka hän ihan keskustelu äänellä höpöttelee tyyliin "pitäisi laittaa pyykit... Mihin laitoin sen tavaran? Taidanpa mennä suihkuun. Seuraavaksi shampoota..." ja aina kun hän katsoo jotain vähänkin hauskaa, hän nauraa höröttää hirveän isoon ääneen. Eikä edes siksi, että haluaisi esim minun tulevan katsomaan mille nauraa, vaan tekee niin yksinkin. Samasta syystä en lähde kämppikseni kanssa leffaan: kerran tein sen virheen, ja nolotti ihan sikana, kun selvästi kaikkia muita katsojia häiritsi hirveästi se hillitsemätön hörönauru. Kaveri on sinänsä tosi mukava, mutta jumankauta että nautin hiljaisuudesta kun hän ei ole kotona. Onko muut törmänneet samankaltaisiin äänekkäisiin tapauksiin?

Kommentit (6)

Vierailija

Ihmiset on erilaisia, toki suomalaiset yleensä ovat aika hiljaisia hissukoita. Tuollaista piirrettä voi olla aika vaikeaa/mahdotonta lähteä toisessa muuttamaan, joten varmaan parempi että päätät joko sietää ääniä tai sitten etsiä toisen kämppiksen tai asua yksin. Hyvä tavoite nimittäin olisi, että molemmat saisitte olla kotonanne sellaisia kuin olette. 

Vierailija

Mä olen tuollainen äänekäs. Olen myös hyvin nopea ja vilkas. Siis klassinen päällepuhuja, kaiken ajattelemani ääneen höpöttäjä ja hätähousu. Tällainen olen enkä muuta voi, ja jotkut tykkää, jotkut inhoaa. Se on ihan ok niin. Ne jotka inhoaa, sitten vaan välttelevät seuraani, ei kenenkään ole pakko kanssani kaveerata.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on erilaisia, toki suomalaiset yleensä ovat aika hiljaisia hissukoita. Tuollaista piirrettä voi olla aika vaikeaa/mahdotonta lähteä toisessa muuttamaan, joten varmaan parempi että päätät joko sietää ääniä tai sitten etsiä toisen kämppiksen tai asua yksin. Hyvä tavoite nimittäin olisi, että molemmat saisitte olla kotonanne sellaisia kuin olette. 

Näinhän se on, enkä ole pyrkinytkään tai edes uskonut, että voisin kaveria muuttaa. Olen siis pikkuhiljaa yrittänyt siedättää itseäni. Toistellut itselleni, ettei se nyt oikeasti ole mikään maailman ärsyttävin juttu, ja aina voin kuunnella esim. musiikkia kuulokkeilla kotona, jos toisen ääni ärsyttää liiaksi. Vaan kyllä sitä silti huokaisee välillä helpotuksesta, kun toinen lähtee johonkin ja saa olla yksin kotona. -Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätkö sinä äänekkäistä ihmisistä? Esim. somalikulttuurissa tai vaikka romanikulttuurissa ei paljon ääntä säästellä. Viihdytkö heidän lähettyvillään? Vai pitääkö olla vain temperamenttinen italialainen ja kreikkalainen, että kelpaa?

Valkonaamanynny

Parempi kuule alkaa tykkäämään vaan. Täällä on kuule kaikenlaista pölinää ja mölinää jo ja lisää lappaa. Oppivat hiljaiset nynnytkin, miten ääntä käytetään.

Vierailija

Mä tykkään äänekkäistä ihmisistä. En voi sietää hiljaisia hissukoita. Niiden kanssa on tuskallista olla kun sen vähä mitä ne sanoo, sanoo ihan hiiren hiljaa. Äänekkäiden kanssa on niin paljon helpompaa. Voi rentoutua kun toinenkin puhuu ja pitää keskustelua yllä eikä tarvitse arvailla sen puheesta, että mitähän se oikein mahtoi sanoa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat